Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-03, 18:10
  #1
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Minns ett år, tror det var 2011 års superetta, där bajen var hårsmån från att spela i division 1. Samtidigt tror jag att Hammarby TFF en lång tid var etta i division 1 norra. Vad hade hänt om vi leker med den roliga tanken att bajen hade åkt ner och hammarby TFF upp? Hade man bytt namn på dessa lag så att riktiga bajen hade varit kvar i superettan?
Citera
2018-06-03, 18:14
  #2
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Minns ett år, tror det var 2011 års superetta, där bajen var hårsmån från att spela i division 1. Samtidigt tror jag att Hammarby TFF en lång tid var etta i division 1 norra. Vad hade hänt om vi leker med den roliga tanken att bajen hade åkt ner och hammarby TFF upp? Hade man bytt namn på dessa lag så att riktiga bajen hade varit kvar i superettan?


Jo för så jävla många andra klubbar har bytt namn när de åkt ur. Tror du ens på det själv det du skriver?
Citera
2018-06-03, 18:16
  #3
Medlem
Pfaltzs avatar
För den absoluta majoriteten tror jag at "TFF" är liktydigt med Trelleborgs FF. Rubriken blir därför ganska konstig.
Citera
2018-06-03, 18:23
  #4
Medlem
400Bens avatar
Jag minns detta.

Med tanken på att HTFF är farmarlag och ingen egen klubb om jag minns rätt, så skulle Hammarby IF få behålla sin plats i S1 medan HTFF inte fått sin plats och fått stanna kvar i Div. 1.

Inför säsongen efter detta så gick ju många spelare från HTFF till HIF då HTFF inte var så mycket sämre och hade en hel del spelare som gjorde HIF bättre. Detta gjorde så att HTFF sjönk och HIF blev bättre.
Citera
2018-06-03, 19:17
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag minns detta.

Med tanken på att HTFF är farmarlag och ingen egen klubb om jag minns rätt, så skulle Hammarby IF få behålla sin plats i S1 medan HTFF inte fått sin plats och fått stanna kvar i Div. 1.

Inför säsongen efter detta så gick ju många spelare från HTFF till HIF då HTFF inte var så mycket sämre och hade en hel del spelare som gjorde HIF bättre. Detta gjorde så att HTFF sjönk och HIF blev bättre.

Hammarby TFF hade tackat nej till att bli uppflyttade till Superettan, vilket leder till automatiskt tvångsnedflyttning till Division 2. Som ett fullvärdigt representationslag så krävs det en sammanslagning för att Bajen ska behålla sin plats i seriesystemet. SvFF hade däremot underkänt en sådan begäran då det är direkt osportsligt och undergräver förtroendet för svensk fotboll.

Samarbetsavtal tillåts inte heller på samma serienivå. Så man får välja mellan att skicka ner farmarlaget, lägga ner det eller skapa en förening som är helt avskild från Bajen. Rätt givet vad gemene bajare väljer.

PS. Farmarklubbar kan inte flyttas upp till en högre serienivå än moderföreningen. Åker laget ner till samma nivå, flyttas farmarklubben också ner. Närmsta lag i Division 1 blir uppflyttade i dess ställe.
__________________
Senast redigerad av anbo1987 2018-06-03 kl. 19:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback