Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-06-16, 12:28
  #61
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det finns exempel när två klassers elever blandas så att de stökiga eleverna inte ska gå i samma klass. Jag personligen känner till två exempel på sådana åtgärder. I bägge två fallen blev åtgärderna framgångsrika. Nu går det att bedriva undervisning i de två rörda klasserna. Innan dess gick det inte att bedriva undervisning i en av de klasserna eftersom de stökiga eleverna inte tillät det. Så, det kan vara så som du skrev, men det behöver inte alltid vara så.

För att vara rättvis är det inte bara invandrarbarn eller barn med invandrarbakgrund som stökar. Men den låga måluppfyllelsen är vanligare bland de två grupperna. Därför bör man se till att stökiga invandrarbarn inte stör andra barn i klassen som faktiskt vill lära sig så att lärarna kan hjälpa de barnen som är i särskilt behov av hjälp.


Nej, jag skrev ju att det var stök i en klass och det gick inga invandrarbarn i den heller... En av dem som bråkade vet jag blev byggnadsarbetare sedan (läste det några decennier senare) så han lär inte ha gått på några universitet eller högskolor.

En annan kille från högstadiet träffade jag på en klassfest, och han satt bredvid mig på matten, så han kunde fråga mig när han fastnade utan att behöva vänta på fröken, han tackade mig på klassfesten då han fått fyra i matte och det hade varit bra att visa upp när han sökte jobb efter nian, då det stack ut från hans övriga betyg.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback