Citat:
Ursprungligen postat av
gfbs88
Säkert inte så många. Men vad har det med saken att göra? Det är ingen mänsklig rättighet att köpa vad som helst bara för att man vill. Du säger att ni sparar 11k i månaden. För att komma fram till ett sådant snitt bör ni ha räknat ut det på minst ett års sparande. Då har ni alltså minst 132k nu då. Vänta några månader till så har ni ju 200k och kan ta ett vanligt bolån.
Edit: ser att ni har 70k sparat. Om ni lånar 200k blanco så tycker jag ni ska amortera det på typ 2 år istället för 12. Eller räknar ni med högre avkastning på de 11k ni sparar i månaden samt de 70k ni redan har ? Vad är era utgifter för boende i dagsläget?
Vi hade absolut haft mer pengar på sparkontot om livet hade funkat utan hinder. Och att det är inte är mänsklig rättighet skiter jag fullständigt i, har vi ekonomin för det, varför inte köpa?
våran hyra idag är 6 000kr, alltså kommer det bli en ökning på ca 2000kr i månaden, (tänk på att som jag skrev innan kommer min lön gå upp MINST 5000 netto om 6 månader), och som jag skrev innan OCKSÅ, vi kan betala av det blanco lånet snabbare om vi vill, och troligen baka in det i bolånet efter en del renovering.