Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 18:26
  #265
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Samerna har lika stor rätt som alla andra att argumentera för att samisk kunskap ska in i läroplanen.
Men inga andra? Intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag jämför ingenting. Jag påtalar vikten av att lära sig så mycket som mjligt istället för att börja jobba på gården som sjuåring och "lära sig att tänka själv" istället för att ta del av den ocean av kunskap som man inte behöver för att kunna köra en traktor.
Sluta slå mot halmgubbarna du skapar.
Citera
2018-06-09, 04:41
  #266
Medlem
howdoiquickscopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vem säger att ”sameperspektivet” inte är kunskap? Det finns gott om samer som tycker att urfolksperspektiv ska få en större roll i undervisningen.

Jaa, varför går dina skattepengar till att barn ska ägna sig åt såna onödiga nymodigheter som att gå i skola och lära sig en massa saker när de lika gärna kan börja jobba på gården när de är sju. Fundera på det du.

Då får de ju lära sig tänka själva också.
Nästan alla dina argument handlar om att skolan är värdelös då folk kommer alltid jobba utanför sin utbildning.

Tyvärr är det inte verkligheten, sossarna kanske drömmer om att skolan är bara påhitt och jobb är bara att köra traktor. Sanningen är att utbildning krävs mer för varje dag som passerar då automation, outsourcing, osv tar över låg status jobben.

Alltså krävs mer matematik, fysik och naturvetenskapliga ämnen, det sämsta du kan göra är att sno tid från dessa ämnen så elever kan sitta med onödig genus i flera timmar per vardag. Det finns en anledning varför rikare asiatiska länder hamnar i toppen på PISA och det är inte för att dom är smartare, utan att dom prioriterar naturvetenskap över skit som genus.
Citera
2018-06-09, 09:18
  #267
Medlem
Intelligenss avatar
I framtiden blir det nog genus även i matematik.

Om Pelle har 30 äpplen och Lisa har 15 äpplen, vem har mest äpplen?
Svar: Lisa har rätt till fler äpplen då Pelle är en del av patriarkatet och därför inte förtjänat sina äppel-privilegier.

Om Lisa har 30 äpplen och Pelle har 15 äpplen, vem har mest äpplen?
Svar: Lisa såklart som ärligt och rättvist har förtjänat sina äpplen. Pelle är bara en vit kränkt man.
*
Citera
2018-06-11, 12:29
  #268
Medlem
Jag har en god vän till mig som är lärare på högstadiet. Min vän menar på att det idag är ovanligt att ha en klass i 9:an där inte minst en person har åsikter om vilka pronomen de vill kallas, eller påstår sig ha en normkritisk könsidentitet. Tror ni de hittar på detta själva, eller är det bara trendigt som fan att lägga ut sådana bilder på sociala medier och bli hyllad av mormor batik å få pilla lite äldre fitta?
Citera
2018-09-26, 11:53
  #269
Medlem
Går på TBS i Stockholm och kan meddela att det är samma visa här!
Citera
2018-09-26, 11:58
  #270
Medlem
Alla ska lära sig värdegrunden så att samhället blir öppet för alla, ingen ska exkluderas!
Bakåtsträvare reagerar lite men tröttnar efter några provokationer, det går inte att bli provocerad av samma sak så många gånger - normaliseringsprocessen!
Bra bra!
Citera
2018-09-26, 12:03
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdoiquickscope
Du vet att få uppgifter som handlar konstant om genus är inte direkt motiverande? Det är en av dom tråkigaste uppgifter man någonsin kan få. Samtidigt måste man göra en analys av något man inte håller med, det känns som att man ljuger mot sig själv.

Man får göra analyser hela tiden om saker man inte håller med om. Religion till exempel, fick vi analysera på gymnasiet och jag är inte religiös för fem öre. Klagade jag? Nope, skolan är full med saker jag inte håller med om/tycker är roliga eller intressanta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback