Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-05, 00:03
  #13
Avstängd
Santals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
E du snygg och social med hår får du ligga
E du snygg och social utan hår får du med ligga


E du ful och drömhår, får du inte ligga ändå.

kul att du dela med dig av dina erfarenheter där i sista stycket men nu handlar tråden om hur pass håret ändrar ens utseende vare sig man är mindre attraktiv eller super attraktiv hör inte till ämnet.
Citera
2018-06-06, 08:30
  #14
Medlem
Run3s avatar
Har kort hår, och tycker det gör enorm skillnad när jag har keps på mig (och håret inte syns). Så nog ändrar det ens utseende.
Citera
2018-06-08, 14:59
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Ibland när jag duschar och blöter håret helt ser jag ut helt annorlunda i spegeln än när jag har min ''frisyr'' klar och torrt hår, tänkte idag på det och fundera lite, man har ju ändå samma ansikte egentligen vare sig håret finns där eller inte, men ändå verkar det i mina ögon att ens/mitt utseende ändras jättemycket, alla former i ansiktet osv känns ändrat också pga frisyren.

Hur är det egentligen, känner ni likadant?

Jag förstår ju att en frisyr gör ens utseende, är inte dum. Men hur pass mycket och varför ser ansiktet så olika ut beroende på ens frisyr eller är det inbillning?

Jag tänker att man omedvetet lätt kan döma personer ifrån deras hår och frisyr.
Ens hår handlar ju väldigt mycket om ens identitet. Ett välvårdat hår handlar väl om friskhet,
att man har en bra personlighet är renlig och tar hand om sig vilket ger förtroende
och gör även att man visar respekt för sin omgivning. Vissa frisyrer är mer förknippade med
olika yrken och personlighetsdrag. Du kan ju tänka dig hur mycket en skådespelare ändrar sin frisyr
mellan olika roller och karaktärer för att ge rätt uttryck till rätt situation.
Vissa frisyrer är mer vanliga än andra. En ovanlig frisyr kan väcka missförtroende eller
beundran beroende på olika omständigheter. Sen finns det ju även en rent estetisk del
av håret, formen av håret, textur, längd, färk, ton, tjocklek, tyngd, glans, fall, lukt, volym och trender samt mode.
En förändring av ens hår kan alltså skapa ett helt nytt uttryck där hur du för tillfället ser ut
berättar om dig för andra i det ögonblicket snabbare än 1000 ord. Detta kan även ändras flera
gånger under dagens lopp. Tänk bara på hur du ser ut direkt efter du gått upp ur sängen.
Testa att gå på en arbetsintervju i det skicket för att se hur det går och kanske framförallt
hur skulle det kännas?

Jag tror nog att man skulle kunna beskriva dom flesta känslolägen och personlighetsdrag
positiva som negativa bara med hjälp av håret!

En viss frisyr eller typ av hår kan tex få dig att se mer snäll ut, eller argare.
Du kan se smartare ut, eller mer sexig. Du kan se förbannad ut, anarkistisk,
som en tjej eller kille, ultrafeminist, 2 barnsmamma, snobbig, white trash,
korkad, speciell, vacker, eller bara vanlig, tråkig, intressant, sjuk, ungdomlig,
kreativ, utländsk, afrikansk, svensk, knarkare, pensionär, miss universe.
__________________
Senast redigerad av fruciante 2018-06-08 kl. 15:15.
Citera
2018-06-08, 15:01
  #16
Medlem
Jag pendlar mellan en 6:a och en 9:a beroende på hur bra jag fick till frisyren på morgonen.
Citera
2018-06-09, 11:08
  #17
Medlem
musaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
E du snygg och social med hår får du ligga
E du snygg och social utan hår får du med ligga


E du ful och drömhår, får du inte ligga ändå.
Jag skulle gärna vilja kunna vara snygg i håret men är tvungen att bära peruk pga cellgiftsbehandling och blir otroligt varmt om sommaren , Några förslag på hur man löser detta? Har två snygga peruker en blond med svallande hår av människa som lyfter mitt ansikte till det bättre och en kort också av människa .
Citera
2018-06-11, 21:39
  #18
Medlem
Utseendet ändras ordentligt. Om vi säger att jag skulle stiliga kläder och sedan backslick med ett vårdat skägg så skulle jag se bra ut men också intelligent. Lallar jag runt i mjukisar och en hoodie med en backslick så skulle jag garanterat se ut som den lokala araben som jobbar i kiosken, alltså förjävlig. Jag tror att håret med en skägg/mustach kan ändra sjukt mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback