Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-02, 23:24
  #1
Avstängd
Santals avatar
Ibland när jag duschar och blöter håret helt ser jag ut helt annorlunda i spegeln än när jag har min ''frisyr'' klar och torrt hår, tänkte idag på det och fundera lite, man har ju ändå samma ansikte egentligen vare sig håret finns där eller inte, men ändå verkar det i mina ögon att ens/mitt utseende ändras jättemycket, alla former i ansiktet osv känns ändrat också pga frisyren.

Hur är det egentligen, känner ni likadant?

Jag förstår ju att en frisyr gör ens utseende, är inte dum. Men hur pass mycket och varför ser ansiktet så olika ut beroende på ens frisyr eller är det inbillning?
Citera
2018-06-02, 23:27
  #2
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Ibland när jag duschar och blöter håret helt ser jag ut helt annorlunda i spegeln än när jag har min ''frisyr'' klar och torrt hår, tänkte idag på det och fundera lite, man har ju ändå samma ansikte egentligen vare sig håret finns där eller inte, men ändå verkar det i mina ögon att ens/mitt utseende ändras jättemycket, alla former i ansiktet osv känns ändrat också pga frisyren.

Hur är det egentligen, känner ni likadant?

Jag förstår ju att en frisyr gör ens utseende, är inte dum. Men hur pass mycket och varför ser ansiktet så olika ut beroende på ens frisyr eller är det inbillning?

Vad är din vanliga frisyr?
Citera
2018-06-02, 23:31
  #3
Medlem
Jo håret påverkar personer väldigt väldigt mycket. Speciellt om you har ett snyggt ansikte. Om du har långt och fint hår (så att du kan kamma det o fixa det hur du vill osv) så kommer du maximera din snygghet.

Om du sedan rakar dig till typ 3 cm hår och låter det växa från där så kommer din snygghet sänkas väldigt väldigt mycket. Jag fick lära mig det den hårda vägen. Fick inte en enda tjej intresserad av mig på 4 månader förrän det växte ut igen...

aldrig igen
Citera
2018-06-03, 00:19
  #4
Medlem
gemenemannens avatar
Hatar hår alltså, har sånt jävla komplex just nu!!


Brukar köra 4-5cm på skalpen, kort på sidorna, ihopklippt. Ser bra ut som faaan i typ en vecka när man stylar det. Får blickar från brudar hela tiden, märks så jävla tydligt när jag är nyklippt.

Men efter 1-2 fucking veckor börjar det växa ut, speciellt luggen som är omöjlig att ha under kontroll. Har typ "asian hair", dvs spikrakt hår som ställer sig rakt upp när det växer ut, blir sån jävla volym rakt uppåt och alla jävla hårstrån verkar växa olika fort.


Så för några veckor sen var jag så jävla trött på mitt hår så jag körde riktigt jävla kort på skalpen, typ 1-2cm och såg faaan tunnhårig ut i direkt soljus asså. Kör jag kort hår är det omöjligt att styla det så jag måste ha lite längd för att fixa frillan.


Har aldrig varit snaggad i hela mitt liv och vågar fan inte snagga mig. Samtidigt verkar det vara en sån jävla befrielse att bara raka skiten för då kan man känna att man inte försöker dölja något osv. Vågar dock inte ta det klivet..
Citera
2018-06-03, 00:19
  #5
Avstängd
Santals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geminiclipper
Jo håret påverkar personer väldigt väldigt mycket. Speciellt om you har ett snyggt ansikte. Om du har långt och fint hår (så att du kan kamma det o fixa det hur du vill osv) så kommer du maximera din snygghet.

Om du sedan rakar dig till typ 3 cm hår och låter det växa från där så kommer din snygghet sänkas väldigt väldigt mycket. Jag fick lära mig det den hårda vägen. Fick inte en enda tjej intresserad av mig på 4 månader förrän det växte ut igen...

aldrig igen

Haha snacka om att allt sitter i håret
Citera
2018-06-03, 00:25
  #6
Medlem
gemenemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Haha snacka om att allt sitter i håret

Fattar inte detta? Snygga personer är ju snygga för att dom har fina ansikten med bra drag, med eller utan hår.

Fula personer med världens bästa hår är ju fortfarande fula i nyllet?
Citera
2018-06-03, 00:35
  #7
Avstängd
Santals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Fattar inte detta? Snygga personer är ju snygga för att dom har fina ansikten med bra drag, med eller utan hår.

Fula personer med världens bästa hår är ju fortfarande fula i nyllet?

Ja men såklart dock tex tänk nån average den kan ju se så mycket bättre ut i en snygg frisyr som passar personen eller något mer vågat än bara skallig lr rakad o tråkig. Snacka om att göra sig sj mer average när man redan är det
Citera
2018-06-03, 00:37
  #8
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hur mycket ändrar håret utseende på någon egentligen?


TOTALT.


När mitt hår är 12mm långt så ser jag ut som en gammal gubbe.
När det är 2mm långt så ser jag ut som en hunk.
Citera
2018-06-03, 00:48
  #9
Avstängd
Santals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
TOTALT.


När mitt hår är 12mm långt så ser jag ut som en gammal gubbe.
När det är 2mm långt så ser jag ut som en hunk.

Jadå det gör du säkert
Citera
2018-06-03, 00:52
  #10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Jadå det gör du säkert

De 10 mm hår som skiljer gör skillnaden mellan att behöva visa leg på systemet och att inte behöva det.
När jag är "långhårig" så behöver jag aldrig visa leg, när jag är korthårig så behöver jag alltid visa det.


Citera
2018-06-03, 05:32
  #11
Medlem
GastonLeMans avatar
Klart håret spelar roll!
Innan äldre herrar började raka skallen, va ju Robin Hood frisyren rätt vanlig!
Den finns faktiskt fortfarande.
Den kan va synlig blåsiga dagar, haha
Citera
2018-06-04, 19:50
  #12
Medlem
E du snygg och social med hår får du ligga
E du snygg och social utan hår får du med ligga


E du ful och drömhår, får du inte ligga ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback