Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-06-06, 20:00
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet
Vilka bilder är det du menar?

https://www.svtstatic.se/image-cms/s...606-180211-jpg
Citera
2018-06-06, 20:11
  #62
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bästa är ju egentligen att slå vederbörande medvetslös så man slipper detta med att personen är i chock och kan få andra med sig i djupet.

Som ytbärgare var rekommendationen att sätta en kniv i benet på vederbörande. Det lugnar ner den mest panikslagne.
Citera
2018-06-06, 21:06
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susidus
https://www.svtstatic.se/image-cms/s...606-180211-jpg

Det där är ju en bild från dagens minnesceremoni
Citera
2018-06-07, 11:14
  #64
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Fan vad ni är hemska som säger att det var bra att han dog! Så hjärtlösa! Han dog alldeles för tidigt! Han har ju familj! Bara för att han var av utländskt påbrå så betyder det inte att han var mindre värd än oss andra. Jag vet dessutom vem killen var för jag bor i närheten. Han kunde svenska helt, var en glad kille och hade kommit in i samhället. Förstår inte vad nu ska tjafsa om? Jag kostar nog mer per år för Sverige en vad den där killen gjorde och jag är hel svensk. Skärp er förhelvwte.
Citera
2018-06-07, 11:27
  #65
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...-hanger-samman

Tydligen sammankopplad med ett större utdraget bråk på skolan. Två grupperingar.

Någon som har insikt i vad detta bråk ska ha handlat om och vilka grupperingarna var?

Bråket var på valla skolan i Degerfors. Det var nån svensk ungdom som sa att det var lika bra att han drunkna för att han var invandrare och då blev det bråk. Sen så anklagade många killens kompisar för att inte ha lyckats rädda honom, eller ens försökt. Så det bråka dom också om.
Citera
2018-06-07, 11:49
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Fan vad ni är hemska som säger att det var bra att han dog! Så hjärtlösa! Han dog alldeles för tidigt! Han har ju familj! Bara för att han var av utländskt påbrå så betyder det inte att han var mindre värd än oss andra. Jag vet dessutom vem killen var för jag bor i närheten. Han kunde svenska helt, var en glad kille och hade kommit in i samhället. Förstår inte vad nu ska tjafsa om? Jag kostar nog mer per år för Sverige en vad den där killen gjorde och jag är hel svensk. Skärp er förhelvwte.

Jag har inga problem alls att tro att den döde var värdefull för sin släkt och sina vänner. Men frågan är om han var värdefull för det svenska samhället, om han var en tillgång eller en belastning. Nu vet jag inget om just denna person, men om han var *host* flykting *host* så är det sannolikt att han var en belastning. Och om han faktiskt var en *host* flykting *host* så känner jag egentligen bara "Jaha, en wog mindre för staten att försörja. Bra."
Citera
2018-06-10, 01:18
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Jag har inga problem alls att tro att den döde var värdefull för sin släkt och sina vänner. Men frågan är om han var värdefull för det svenska samhället, om han var en tillgång eller en belastning. Nu vet jag inget om just denna person, men om han var *host* flykting *host* så är det sannolikt att han var en belastning. Och om han faktiskt var en *host* flykting *host* så känner jag egentligen bara "Jaha, en wog mindre för staten att försörja. Bra."
Ja tyvärr är det så, att man blivit hatisk mot alla dessa afgahner o afrikaner o annan skit som belastar vårt samhälle till bristningsgränsen!! Och nu ska ytterligare 9000 få stanna! Hoppas även dom drunknar allihopa!
Citera
2018-08-15, 13:50
  #68
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Ju varmare sommar desto mer drunkningsolyckor. Tyvärr är det så. Också vanligare med fylla och bråk så polisen gillar regniga sommrar. Sen tror jag också detta kommer bli vanligare i och med invandringen. Simkunnigheten är det väl lite si och så med om man växt upp i en öken


Jag undrade just varför de är så dåliga på att simma i Norge!

"På Island er 96 prosent av tiåringene såkalt sikre svømmere. I Sverige er tallet 92, i Danmark 79 og i Finland 72 prosent. I Norge er tallet 53 prosent"
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback