Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-02, 18:28
  #1
Medlem
Igår var jag ute på krogen, ett aningen finare ställe än jag brukar besöka, och skulle beställa i baren. En öl och en cider, inga konstigheter. Då frågar bartendern om cidern var till en kille eller tjej. Är detta vanligt? Vad skulle skillnaden vara? Övriga i sällskapet tyckte också att det var konstigt.
Citera
2018-06-02, 18:32
  #2
Medlem
Policys avatar
Jag tror att bartendern frågade av nyfikenhet, eller för att skämta med dig.
Citera
2018-06-02, 18:43
  #3
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Han tyckte du kanske såg ut som en fjortis och ville retas med dig?
Citera
2018-06-02, 19:16
  #4
Medlem
80231s avatar
Bartendern var en fjant, och ville antyda att cider är tjejdricka.
Citera
2018-06-02, 19:21
  #5
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Bartendern var en fjant, och ville antyda att cider är tjejdricka.

Det är ju det? Kvinnor dricker det som smakar så lite alkohol som möjligt och smakar så sött/läskigt det bara går.
Citera
2018-06-02, 19:24
  #6
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBean96
Igår var jag ute på krogen, ett aningen finare ställe än jag brukar besöka, och skulle beställa i baren. En öl och en cider, inga konstigheter. Då frågar bartendern om cidern var till en kille eller tjej. Är detta vanligt? Vad skulle skillnaden vara? Övriga i sällskapet tyckte också att det var konstigt.

Anmäl svinet för diskriminering. Alla vet numera att kön inte existerar jag antar att stället fortfarande hade segregerade toaletter för "killar och tjejer" alla med lite hjärna inser ju att feministerna har rätt att det finns inga kön. Alla är bitterfittor och skall byta om i samma omklädningsrum och gå på samma toaletter. Ju fortare vi kommer dit desto bättre så anmäl svinet.
Citera
2018-06-02, 19:27
  #7
Medlem
Denoms avatar
Anmäl direkt, det där är transfobi mot de som inte identifierar sig som tjej eller kille så får du skadestånd.
Citera
2018-06-02, 19:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det är ju det? Kvinnor dricker det som smakar så lite alkohol som möjligt och smakar så sött/läskigt det bara går.
Lägg av. Jag dricker främst öl och började med cider enbart för att jag reagerar på något i ölen. Klart att män kan dricka cider. Det finns inga regler om vad män ska dricka, eller kvinnor.
Citera
2018-06-02, 19:28
  #9
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Lägg av. Jag dricker främst öl och började med cider enbart för att jag reagerar på något i ölen. Klart att män kan dricka cider. Det finns inga regler om vad män ska dricka, eller kvinnor.


Män under 18 bast förmodligen om det kan kallas män.
Citera
2018-06-02, 19:29
  #10
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det är ju det? Kvinnor dricker det som smakar så lite alkohol som möjligt och smakar så sött/läskigt det bara går.
Jag har arbetat som bartender, och jag vill påstå att det är många killar som gillar det som normalt kallas för tjejdricka, eller tjejdrinkar, men visst är det så att killar och tjejer har olika preferenser generellt sett, och cider är mestadels "tjejdricka". Det betyder inte att det är fel att beställa cider som kille. Det är inte omanligt så att säga, och bartendern betedde sig fjantigt och oprofessionellt.
Citera
2018-06-02, 19:32
  #11
Medlem
Det kan ju vara så att de hade cider som föll tjejer mer i smaken och andra dito för män. Så det var kanske av ren service för att den som skulle dricka blev nöjd.
Citera
2018-06-02, 19:58
  #12
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Män under 18 bast förmodligen om det kan kallas män.

Det är bara pojkar som tror att manlighet definieras av vad man dricker. Vi män är trygga i oss själva och dricker vad vi vill, sen kan ni pojkar tycka vad ni vill om det. Eftersom ni är just pojkar är er åsikt helt meningslös, för oss och resten av samhället. Det är nog därför behovet av att hävda sig är så stort.

Så är det, pojkvasker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback