• 2
  • 3
2019-05-01, 18:31
Medlem
Jag har lyssnat på podden ända sedan de började göra den och jag tycker den är spännande och bra men läskig. Ett av mina favorit avsnitt är när havet kommer. Nyligen har dom börjat släppa avsnitt igen. En riktigt bra podd som tar upp saker som faktiskt kan hända
Citera
2019-06-25, 13:23
Medlem
Cobas avatar
Är det någonting som är annorlunda med säsong två? Jag kan inte sätta fingret på det men det känns.... sämre..
Jag tycker nog att programledarna tyvärr låter sina (skittråkiga) personligheter ta mer plats än det behövs.
Stör mig även på svengelskan.
Ok, jag kunde komma på två saker.
Hur/vad upplever ni det? Är jag fel ute eller upplever andra också att nåt har ändrats?
Tyckte om säsong ett.
Citera
2019-06-25, 17:07
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Är det någonting som är annorlunda med säsong två? Jag kan inte sätta fingret på det men det känns.... sämre..
Jag tycker nog att programledarna tyvärr låter sina (skittråkiga) personligheter ta mer plats än det behövs.
Stör mig även på svengelskan.

Ok, jag kunde komma på två saker.
Hur/vad upplever ni det? Är jag fel ute eller upplever andra också att nåt har ändrats?
Tyckte om säsong ett.

Nu när du säger det så.. språket är ibland lite "gymnasiehippt", man använder ord som ingen över 27 använder. Kanske målgruppen är 15-25 år?
Och ja, vissa av uppläsarna har röster så monotona och utan ordmelodi, att jag undrar om det är högläsning av nån med svår antiscocial bokstavsdiagnos..
Citera
2019-06-25, 17:14
Medlem
ghostedbymes avatar
podden håller ändå en rätt hög nivå på alla avsnitt , följer den noga
Citera
2019-06-30, 12:48
Medlem
Hazizas avatar
Mycket SR agenda som i alla deras program.
Mycket propaganda av aktivister som SVT och ST är fullt nu mera tyvärr!
Senast redigerad av Haziza 2019-06-30 kl. 13:06.
Citera
2019-07-07, 01:22
Medlem
Podcasten är så satans vänstervriden att det är genant. 9 av 10 av alla undergångscenarion kommer från höger i princip.

Däremot var avsnittet om AI intresserant angående problematiken om att programmera en AI att göra som man vill utan att det går fullständigt åt helvete.
Tänk douchebag genie x10
Citera
2019-09-02, 23:59
Medlem
kato85s avatar
Avsnittet om AI och mördardrönare kom i mitt minne när jag läste denna nyhet om ryska Kalashnikov som ska börja tillverka självmordsdrönare (kostar 100USD, snart i varje terrorists hem!)
https://www.rbth.com/science-and-tec...-suicide-drone
Citera
2020-01-06, 01:24
Medlem
NorthSNKRs avatar
Avsnittet om Utomjordiskt liv var väldigt intressant, fick några nya tankeställare i ämnet som jag inte reflekterat över innan... rekommenderas!
Senast redigerad av NorthSNKR 2020-01-06 kl. 01:27.
Citera
2020-06-10, 11:15
Avstängd
Hade den här podden varit det minsta objektiv, så hade den kunnat vara intressant, men den här uppsättningen blodröda vänsterextremister från Norrlands inland gör ett nästan parodiskt jobb när det gäller att presentera alla katastrofer. Varje fiktivt exempel handlar om ett godtyckligt land, som... låt oss säga ungern. Eller USA. Sen väljer man någon som får vara den onde i situationen... som... vi tar något helt godtyckligt exempel som Trump, eller Orbán, eller incels, eller nazister, eller företagsägare. En gång kritiserade de Kinas kommunistparti, men då lyckades de istället få det till en snyfthistoria om muslimer.

Nu kan de ju hela tiden gömma sig bakom att det är fiktion, annars hade det varit solklara fall för granskning. Åtminstone i ett land där granskningsnämnden inte består av samma vänsterextremister som först gör sig skyldiga till den skeva rapporteringen.

I ett avsnitt lyckades de ge en känga åt sina vänsterextrema vänner i Tyskland som var lite för vänsterextrema när någon medarbetare hade varit på en vänsterextrem festival. Personligen tycker jag att en tänkande människa borde ha börjat fundera över vilken kultur det är vederbörande rör sig i när det uppstår lynchstämning för att män grillar i bar överkropp. Men det är kanske för mycket begärt.

Man ska absolut kunna kritisera Trump och Orbán, men när man har plockat fram en manual för vänsterextrem propaganda för högstadieelever och bygger ett program kring det, så tycker jag att man har gått för långt.

Nu är mitt inlägg säkert blockerat i brandväggen till Redaktionens safe space, men om ni läser det här: skäms på er!
Citera
2023-03-15, 12:58
Medlem
HerrSkurts avatar
Hyllning till Flashback i dagens avsnitt!
Citera
2023-03-16, 07:45
Medlem
anomaligns avatar
En podd som jag har följt sedan början, och som bara blir bättre. Har rört sig från att behandla lite mer hypotetiska katastrofscenarier som supervulkaner och utomjordingar (och vad som då verkade osannolikt: "Om kriget kommer") till att fokusera på, problematisera och extrapolera samtidsrörelser, vilket är både mer skrämmande och relevant då det är ett skifte från det här skulle kunna hända till det här händer.

I vintras släppte de dubbelavsnitten "Alltings slut" som var väldigt annorlunda för serien, och som rörde sig mer på ett astronomiskt perspektiv vad gäller skala och tidsramar, och var lite mer filosofiskt om själva existensen och så, typ som PBS Spacetime fast i poddformat. Jag gillade avsnitten men oroade mig för att det var färdigt med serien efter det. Att det var poddens sätt att knyta ihop allt.

Men sedan dess har de släppt ett gäng riktiga superavsnitt och visat att de är skarpare och relevantare än någonsin. Otroligt bra podd som jag tycker att alla borde lyssna på.
Citera
2023-03-17, 17:47
Medlem
HerrSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
En podd som jag har följt sedan början, och som bara blir bättre. Har rört sig från att behandla lite mer hypotetiska katastrofscenarier som supervulkaner och utomjordingar (och vad som då verkade osannolikt: "Om kriget kommer") till att fokusera på, problematisera och extrapolera samtidsrörelser, vilket är både mer skrämmande och relevant då det är ett skifte från det här skulle kunna hända till det här händer.

I vintras släppte de dubbelavsnitten "Alltings slut" som var väldigt annorlunda för serien, och som rörde sig mer på ett astronomiskt perspektiv vad gäller skala och tidsramar, och var lite mer filosofiskt om själva existensen och så, typ som PBS Spacetime fast i poddformat. Jag gillade avsnitten men oroade mig för att det var färdigt med serien efter det. Att det var poddens sätt att knyta ihop allt.

Men sedan dess har de släppt ett gäng riktiga superavsnitt och visat att de är skarpare och relevantare än någonsin. Otroligt bra podd som jag tycker att alla borde lyssna på.

Håller helt med. Det senaste, avsnittet om influencers var riktigt bra!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback