• 1
  • 2
2018-06-02, 15:52
Medlem
P3 Dystopia är en ny pod från SR.

Jag tycker den är intressant.

Vad tycker ni andra om de ämnen som tas upp i podden?

https://sverigesradio.se/dystopia
Citera
2018-06-02, 16:23
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Spännande och intressant podd, Jack Werner är verkligen bra. Har lyssnat på de två första avsnitten. Synd bara att det inte finns några fasta datum som poddarna släpps. Tänkte lyssna på den senaste idag.
Citera
2018-06-02, 16:33
Medlem
kalkryggars avatar
Intressant. Finns bara tre avsnitt va?

Ämnen jag skulle tycka vara intressanta skulle vara såna som SR aldrig skulle ta i.

1. Vad händer när ett muslimskt parti blir störst och vi får en muslimsk statsminister som vill införa Sharia i Sverige även för Svenskar.
  2. Vad händer när NMR tillsammans med SD och AFS får makten och börjar återsända invandrare.
  3. Vad händer när man tappar kontrollen över ett Ebola-utbrott i Afrika och miljoner (varav hundratusentals smittade) flyr i panik från Afrika in i Europa.

Skall tillägga att jag inte har lyssnat på något avsnitt. Inledningen till postantibiotiska eran lyssnade jag på och det var fan i mig en bra inledning. Kommer hugga den när jag går och lägger mig ikväll.
Citera
2018-06-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Spännande och intressant podd, Jack Werner är verkligen bra. Har lyssnat på de två första avsnitten. Synd bara att det inte finns några fasta datum som poddarna släpps. Tänkte lyssna på den senaste idag.
Ja, jag har redan lyssnat på tredje delen och den är nog den allra mest dystopiska hittills.
Citera
2018-06-02, 17:08
Medlem
Mulla Krekars avatar
Tack för tipset! Ska lyssna snart.

Jack Werner brukar vara bra.
Citera
2018-06-02, 20:02
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Intressant. Finns bara tre avsnitt va?

Ämnen jag skulle tycka vara intressanta skulle vara såna som SR aldrig skulle ta i.

1. Vad händer när ett muslimskt parti blir störst och vi får en muslimsk statsminister som vill införa Sharia i Sverige även för Svenskar.
  2. Vad händer när NMR tillsammans med SD och AFS får makten och börjar återsända invandrare.
  3. Vad händer när man tappar kontrollen över ett Ebola-utbrott i Afrika och miljoner (varav hundratusentals smittade) flyr i panik från Afrika in i Europa.

Skall tillägga att jag inte har lyssnat på något avsnitt. Inledningen till postantibiotiska eran lyssnade jag på och det var fan i mig en bra inledning. Kommer hugga den när jag går och lägger mig ikväll.

Eloge för att du tänker utanför boxen. Fortsätt så och jag skulle gärna ha svar på dom frågorna också!
Citera
2018-07-02, 17:41
Medlem
blomodlarens avatar
Bra podd, spännande handlingar och bra producerat. Men tråkigt att det ska vara så förbannat politiserat och vänster.
Citera
2018-07-03, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Bra podd, spännande handlingar och bra producerat. Men tråkigt att det ska vara så förbannat politiserat och vänster.
Vad är det som är vänster?
Citera
2018-07-08, 18:47
Medlem
Flairrs avatar
Dramatiseringarna i början av avsnitten är riktigt bra, tycker jag.
Citera
2018-07-08, 19:36
Medlem
Brukar inte lyssna på mycket fiction-poddar, men P3 Dystopia funkar verkligen för mig. Sen så håller jag inte alls med dom som klagar på att det är för politiserat. Om det är någon genre som ska politiseras så är det sci-fi dystopi. Då tycker jag det är värre att ha ett sci-fi narrativ som inte ens försöker politisera än ett som gör det från ett perspektiv man inte håller med om.
Citera
2018-07-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Den historien har redan gjorts: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Handmaid%27s_Tale
Citera
2018-07-09, 16:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Den historien har redan gjorts: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Handmaid%27s_Tale

Inte ens i närheten. Det där är kristendomen. Islam skulle vara helt annat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback