Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-02, 15:08
  #25
Medlem
Shane21s avatar
Mycket bra av Mikaela Larsson. Det känns inte som en särskilt överdrivet att tala om att Sverige i lagtävlingen på EM i marathon kan ta medalj då fler som tex Hanna Lindholm är under bra utveckling.

Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Ja dålig koll på slutet hade han allt.. borde fattat att seger tiden skulle blivit betydligt bättre än han kalkylerande med speciellt när ledaren passerade 40 km

Riktigt bra segrare både på dam och herrsidan
Han läste innantill från liveresultaten som var ca 4 min långsammare jämfört med faktiska sluttiden. Herrvinnare hade enligt liveresultaten ett par sista kilometrar på 2.05, eller helt orimligt världsrekord på 1000 meter.
Citera
2018-06-02, 15:28
  #26
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Han läste innantill från liveresultaten som var ca 4 min långsammare jämfört med faktiska sluttiden. Herrvinnare hade enligt liveresultaten ett par sista kilometrar på 2.05, eller helt orimligt världsrekord på 1000 meter.

Fast han borde ha sett var ledaren befann sig och då insett att han inte borde få en sluttid på 2.18 eller 2.17 när det var 1-2 minuter kvar att springa och klockan låg på 2.11-2.12. Det är ju inte så att ALJ är obekant med hur Stockholm ser ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Mycket bra av Mikaela Larsson. Det känns inte som en särskilt överdrivet att tala om att Sverige i lagtävlingen på EM i marathon kan ta medalj då fler som tex Hanna Lindholm är under bra utveckling.

Med två svenska damer utöver Larsson och Andersson som kom i mål omkring 2.45 så indikerar det väl en bra nivå på svensk dammaratonlöpning (särskilt som dessa två är födda 1995 och 1997)?
Citera
2018-06-02, 20:05
  #27
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Sprang mitt första maraton idag. En helvetisk upplevelse. Gick i mål på 4.45
Citera
2018-06-02, 20:07
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Sprang mitt första maraton idag. En helvetisk upplevelse. Gick i mål på 4.45

Sannolikt bättre tid än jag skulle ta mig runt på.
Citera
2018-06-02, 22:19
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Mycket bra av Mikaela Larsson. Det känns inte som en särskilt överdrivet att tala om att Sverige i lagtävlingen på EM i marathon kan ta medalj då fler som tex Hanna Lindholm är under bra utveckling.


Han läste innantill från liveresultaten som var ca 4 min långsammare jämfört med faktiska sluttiden. Herrvinnare hade enligt liveresultaten ett par sista kilometrar på 2.05, eller helt orimligt världsrekord på 1000 meter.


Var ändå dåligt att inte ha bättre koll på läget.. ska man ändå ha som expert och borde blivit uppenbart vid 40 km att det kommer gå mycket fortare...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback