Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-02, 07:02
  #1
Avstängd
Plaguetongues avatar
Hittade ingen tråd om detta

Jag märker ingen uppåt/neråt skillnad på indica och sativa strains, har rökt flera olika och jag tycker rusen är likadana, det enda som gör skillnad är dosering och kvalite.

fler som upplever det likadant?
2018-06-02, 07:06
  #2
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Hittade ingen tråd om detta

Jag märker ingen uppåt/neråt skillnad på indica och sativa strains, har rökt flera olika och jag tycker rusen är likadana, det enda som gör skillnad är dosering och kvalite.

fler som upplever det likadant?
Samma här, mina polare har rökt i 15 år och tjatar om sativa och skit, känner ingen skillnad alls och tveksam till hur man skulle klara ett blindtest.
2018-06-02, 07:07
  #3
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Hittade ingen tråd om detta

Jag märker ingen uppåt/neråt skillnad på indica och sativa strains, har rökt flera olika och jag tycker rusen är likadana, det enda som gör skillnad är dosering och kvalite.

fler som upplever det likadant?

Då har du fått tag i dålig kavlite. Det är stor skillnad mellan sativa och indica när det kommer till ruset.
__________________
Senast redigerad av Noose.. 2018-06-02 kl. 07:11.
2018-06-02, 07:43
  #4
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Då har du fått tag i dålig kavlite. Det är stor skillnad mellan sativa och indica när det kommer till ruset.

jag röker bara bra kvalite, köpt av pålitlig kran och testat och kvalitetssäkrat av flera vanebrukare som jag känner och litar på.

Jag har dock inte rökt så jättemånga strains men när jag rökt utan att veta om det är indica eller sativa eller hybrid så har jag inte kunnat avgöra det utan att fråga då rusen är i det närmaste identiska. Kan väl hända att det är nån liten skillnad på det men nån "stor skillnad" är det då iallafall inte enligt mig.

Tycker det är som att jämföra redbull och powerking. en del säger att nån smakar bättre och funkar bättre osv. men tycker dom smakar lika och gör samma sak
2018-06-02, 08:09
  #5
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jag röker bara bra kvalite, köpt av pålitlig kran och testat och kvalitetssäkrat av flera vanebrukare som jag känner och litar på.

Jag har dock inte rökt så jättemånga strains men när jag rökt utan att veta om det är indica eller sativa eller hybrid så har jag inte kunnat avgöra det utan att fråga då rusen är i det närmaste identiska. Kan väl hända att det är nån liten skillnad på det men nån "stor skillnad" är det då iallafall inte enligt mig.

Tycker det är som att jämföra redbull och powerking. en del säger att nån smakar bättre och funkar bättre osv. men tycker dom smakar lika och gör samma sak

Ja vi kommer få en massa skit nu men jag håller med.
Jag har köpt röka av allt ifrån negrer under broar till folk som odlar hemma med toppkvalitet, visst ruset är bättre med kvalitetsröka men kan inte avgöra om det är det ena eller det andra.
Man blir bäng och så spelar man tv-spel och hänger med polare, blir ingen skillnad för mig oavsett om det är indica eller sativa.
2018-06-02, 08:12
  #6
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ja vi kommer få en massa skit nu men jag håller med.
Jag har köpt röka av allt ifrån negrer under broar till folk som odlar hemma med toppkvalitet, visst ruset är bättre med kvalitetsröka men kan inte avgöra om det är det ena eller det andra.
Man blir bäng och så spelar man tv-spel och hänger med polare, blir ingen skillnad för mig oavsett om det är indica eller sativa.

vi kanske bara är noobiga? jag slår vad om att det finns pundare som påstår sig kunna avgöra om hen ätit en röd eller vit tramadol på bara ruset
2018-06-02, 08:12
  #7
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
vi kanske bara är noobiga? jag slår vad om att det finns pundare som påstår sig kunna säga om han ätit en röd eller vit tramadol på bara ruset
jag vet inte, har kompisar som har rökt i 15 år som påstår samma som jag gör men vad vet jag..
2018-06-02, 08:16
  #8
Medlem
PsychoChillers avatar
Det är en tydlig skillnad, det är inte ens uppe för diskussion. Okej, du känner ingen skillnad, tough titties, men du borde fråga vad det beror på, inte ifrågasätta om skillnaden existerar. Då den kemiska sammansättningen skiljer så pass mycket mellan sativa och indica är det direkt korkat att jämföra med Powerking/Redbull, som båda innehåller en och samma psykoaktiva substans i samma mängd.
2018-06-02, 08:16
  #9
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
jag vet inte, har kompisar som har rökt i 15 år som påstår samma som jag gör men vad vet jag..

ja jag också, och köper av samma nätkran som alltid, väldigt bra men jag tycker att man kan känna sig lite mer uppåt på indica och neråt på sativa lika väl som tvärt om, det beror oftast på hur man mår, har sovit, ätit eller om man tagit nåt annat, men generellt kan jag inte känna nån skillnad över flera rökar
2018-06-02, 08:21
  #10
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
du borde fråga vad det beror på, inte ifrågasätta om skillnaden existerar.

vad beror det på goa doktorn?

jag vet att det är skillnad på sativa och indica men jag är ingen kemist så den "kemiska uppsättningen" intresserar inte mig. och jag märker ingen skillnad, iallafall ingen tydlig skillnad så vad kan det bero på?

jag har ju snart både dunder indica och sativa så jag får väl göra två identiska joints och jämföra lite bättre, om jag verkligen känner efter så kanske det är skillnad, men det är inget jag märker av bara utav att röka iaf. Men jag ska testa det mer noggrant nästa gång. eller så är jag bara så bäng att jag inte fattar det ens?
2018-06-02, 08:31
  #11
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
vad beror det på goa doktorn?

Som jag sa så beror det på den kemiska sammansättningen, förhållandet mellan dom olika cannabinoiderna för att vara noga. THC och CBD är dom två stora som man brukar tala om men cannabis innehåller tjogtals andra cannabinoider. Det är därför man även märker en tydlig skillnad mellan strains från samma familj.
2018-06-02, 08:59
  #12
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Som jag sa så beror det på den kemiska sammansättningen, förhållandet mellan dom olika cannabinoiderna för att vara noga. THC och CBD är dom två stora som man brukar tala om men cannabis innehåller tjogtals andra cannabinoider. Det är därför man även märker en tydlig skillnad mellan strains från samma familj.

ok jag har inte jämfört så noga, jag har bara inte märkt av nån större skillnad, känner bara att jag har rökt cannabis. det är ju inte som att dra tjack eller dricka alkohol olika precis, sen kanske jag och du har olika syn på vad som anses vara "stor skillnad".

Men jag ska som sagt testa detta när jag fått in det nya rökat, kan ju bli ett kul litet experiment, ta hit ett par polare och rulla två av varje rök och göra ett "blind test" där man röker en och en med en eller två timmars mellanrum kanske och sen får var och en avgöra vilka rus som var indica och vilka som var sativa.

Tror det kan nog märkas större skillnad om man känner efter bättre, dessutom kan det ju vara en rolig lek medans man sitter och har rökarkväll
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback