Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-02, 02:19
  #1
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Alltså vilken uppgift har du i livet? Jag besvarar frågan först.

Jag finns därför att jag ska förstå att jag skall vara med min älskade för alltid.

Uppgiften är att lära att äta av livets dignande frukter och att lära andra vad integritet är.
Jag lär också andra människor att det är bra att vara annorlunda.
__________________
Senast redigerad av Psyko-Kodiak 2018-06-02 kl. 02:29.
Citera
2018-06-02, 02:21
  #2
Medlem
För att höra folks ord samt sprida Guds.
Citera
2018-06-02, 02:26
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
För att rädda mänskligheten. För att vara den enda och den sanna av Guds budbärare, Eller kanske man bara är till för att man var snabbast som spermie.
Citera
2018-06-02, 02:27
  #4
Medlem
Trunsheoss avatar
Jag existerar av en ren slump, kommer göra det bästa av tiden jag har på jorden innan jag återgår till min eviga sömn.
Citera
2018-06-02, 02:37
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Jag finns för att sprida kunskap om verkligheten för att få folk att sluta sprida sagor som hen här gör:

Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
För att höra folks ord samt sprida Guds.
Citera
2018-06-02, 03:17
  #6
Medlem
Gud vill att vi alla finns. Vi är del av skapelsen.

Gud har en plan för var och en av oss människor men inte bara det utan också för djur och livlösa ting.

Gud ger oss möjlighet att uppfylla hens plan genom hens nåd. Vi har den fria viljan att ta emot gåvan eller ej.

Vi existerar alltså i en kamp för att uppfylla Guds vilja på jorden.
Citera
2018-06-02, 12:11
  #7
Medlem
yggdrazils avatar
Existence precedes essence. "Varför finns du?" och "vad är din uppgift i livet" har olika svar. Varför jag finns har mest tråkiga svar, mina föräldrar hade sex, etc.. Min uppgift i livet kommer inte från min existens (även om min existens är nödvändig för att jag ska ha en uppgift i livet).

Min uppgift i livet är ganska bred. Ska man sammanfatta det till en uppgift blir det något vagt, typ engagera mig i min mänsklighet.
Citera
2018-06-02, 13:29
  #8
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trunsheos
Jag existerar av en ren slump, kommer göra det bästa av tiden jag har på jorden innan jag återgår till min eviga sömn.

Dito. Vackert formulerat
Citera
2018-06-02, 14:43
  #9
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Dito. Vackert formulerat

Va!? längtar de efter evig sömn? Den är nog överskattad!
Det vackra är vad man gör det till och tror man att evigt utsläckande är vackert så kommer man heller ingen annanstans!
Citera
2018-06-02, 16:54
  #10
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Va!? längtar de efter evig sömn? Den är nog överskattad!
Det vackra är vad man gör det till och tror man att evigt utsläckande är vackert så kommer man heller ingen annanstans!

Redan i antiken sa filosofer och skalder att det bästa är att aldrig någonsin ha blivit född. Den mest berömde pessimisten av alla skrev bland annat detta: Schopenhauer - On the Vanity of Existence

Kan man tyska bör man läsa den i original.
Citera
2018-06-03, 02:45
  #11
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Redan i antiken sa filosofer och skalder att det bästa är att aldrig någonsin ha blivit född. Den mest berömde pessimisten av alla skrev bland annat detta: Schopenhauer - On the Vanity of Existence

Kan man tyska bör man läsa den i original.
Ingen undgår födelse.

Varför?
För att du finns för evigt. Och det finns bara en du. Och det är medvetande, allt och alla är det. Du är allt, du är egentligen medvetande, inte en människa.

Har du någonsin upplevt icke existens? Nej, då så. Varför tror du på icke existens/döden då?

För att du ser andra dö?
Stort misstag.
Första person perspektiv är det enda som du har, så varför tro på något som inte finns?
Döden finns inte, det är en fantasi som ditt sinne har skapat.
Det är möjligtvis önsketänkande. För det är rätt jobbigt med evigt liv, jobbigt att veta att man kommer plågas i evighet i andra liv.
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Alltså vilken uppgift har du i livet? Jag besvarar frågan först.

Jag finns därför att jag ska förstå att jag skall vara med min älskade för alltid.

Uppgiften är att lära att äta av livets dignande frukter och att lära andra vad integritet är.
Jag lär också andra människor att det är bra att vara annorlunda.
Kul att du har skapat dig själv en mening. Kul att du har hittat ett spel som passar dig. Men i verklighetens sanning finns ingen mening.
__________________
Senast redigerad av Skogismyra 2018-06-03 kl. 03:00.
Citera
2018-06-03, 16:41
  #12
Medlem
Trunsheoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Redan i antiken sa filosofer och skalder att det bästa är att aldrig någonsin ha blivit född. Den mest berömde pessimisten av alla skrev bland annat detta: Schopenhauer - On the Vanity of Existence

Kan man tyska bör man läsa den i original.

Schopenhauer is my nigga.

https://www.youtube.com/watch?v=SLDQVLuBbiw
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback