Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-07-03, 06:34
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Tro mig. Det fanns INGEN lucka. Jag brukar trycka mig in så fort det går.

Han som var i bilen bakom mig var bara en helt vanlig idiot.

Typiskt arabbeteende som tror att dom är i Beirut !
Citera
2018-07-03, 11:42
  #38
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Kul den dagen biffen stiger ur bilen och undrar vad problemet är, jag själv tutade också mycket förut till den dagen jag fick stryk av just biffen, inte kul med fläskläpp och spräckt ögonbryn. Sen den dagen använder jag tutan väldigt sparsamt. Kanske blev en fegis men det gjorde väldigt ont att bli slagen som förövrigt var första gången i mitt liv är 40+.
Blev du misshandlad för att ha tutat på någon annan? Kan du berätta vad som hände innan det.
Citera
2018-07-04, 02:30
  #39
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Blev du misshandlad för att ha tutat på någon annan? Kan du berätta vad som hände innan det.
Nepp det kan jag tyvärr inte.
Citera
2018-07-04, 09:25
  #40
Medlem
IlluminatedAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Här om dagen körde jag fram till en rondell och det var väldigt mycket bilar så jag stod och väntade på att det skulle komma en lucka så att jag kunde köra in i rondellen. Efter att ha stått still i ca 20 sekunder så börjar personen i bilen bakom mig tuta och gestikulera med armarna. Det fanns inte en chans att jag kunde köra in i rondellen i den hårt trafikerade situationen. Ville han att jag skulle köra ut och orsaka en olycka?

Vad kan man göra åt såna här tutande idioter?

Ignorera idioten. Råkade häromåret ut för nåt liknande. Var inne i en rondell, när jag såg en kille kommande alldeles för fort från höger. Han blev tvungen att bromsa såpass kraftigt att bakvagnen nästan lyfte för att släppa mig före, eftersom jag som körande inne i rondellen har företräde...

När jag åkte ur rondellen tittade jag i bakspegeln och såg honom ge mig långfingret genom sidorutan!

Håhåjaja. Den gamla sanningen gäller: Ju mer bråttom man har någonstans desto tidigare måste man åka hemifrån.
Citera
2018-07-04, 13:36
  #41
Medlem
Sqeptisks avatar
Hehe, svenskar och tutande i trafiken, verkligen ett kapitel för sig själv

Till skillnad från (i stort sett hela) övriga världen så uppfattas biltutade i sverige inte som det egentligen är avsett för, nämligen för att påkalla uppmärksamhet, utan som någon slags audio-variant till att "ge fingret".

Därför blir det extra skoj att tuta i en svensk trafikmiljö eftersom det sannolikt inte bara förolämpar en person utan flera personer samtidigt
Citera
2018-07-04, 19:50
  #42
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Hehe, svenskar och tutande i trafiken, verkligen ett kapitel för sig själv

Till skillnad från (i stort sett hela) övriga världen så uppfattas biltutade i sverige inte som det egentligen är avsett för, nämligen för att påkalla uppmärksamhet, utan som någon slags audio-variant till att "ge fingret".

Därför blir det extra skoj att tuta i en svensk trafikmiljö eftersom det sannolikt inte bara förolämpar en person utan flera personer samtidigt

EXAKT! Folk tar det så himla personligt. En tuta i är det enda som kan få en svensk lika förolämpad som att säga att en italienares morsa är en hora
Citera
2018-07-05, 14:17
  #43
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
var väl nån som var stressad, kör efter lagboken, börjar nån tuta så skruvar du bara på radion.

Jag var med om en bil som låg 5 meter bakom mig på en 70 väg och det gick 70 km/h. Idioten tutade hela tiden. Det fanns ingen möjlighet att köra om och jag tänker inte bryta mot trafikregler för att nån stolle har bråttom, dom får fint ligga bakom där och tuta

efter en stund kom BMW:n som var bakom och tutade och blåste förbi mig som bara helvete med signalhornet nertryckt, i en kurva, hade han fått möte där hade han varit död nu.

det värsta som finns är idioter i trafiken som tror dom äger vägen och utsätter andra trafikanter för helt onödig fara.

istället för att vara stressade och uppföra sig som idioter i trafiken så får man väl förfan planera sin bilfärd lite bättre, jävla nötter. Åker jag med någon som passagerare som kör 130 knyck på en 90 väg så säger jag till, såvida det inte är en stor fin spikrak väg utan bilar. kan bli riktigt arg på vårdslöshet i trafiken, speciellt om man själv inte kör men sitter i bilen. Hade du kört om utan sikt eller legat i 150 blås och skrattat åt mig när jag säger att du ska sänka farten så hade jag slagit av näsbenet på dig så fort bilen stod still. Det är fan ingen lek att chansa med andra människors liv. Borde vara åldersgräns 30 för att ta körkort.

Det är bättre att komma 10 minuter sent till jobbet än att förvandlas till kalops i en onödig trafikolycka.
Ligger någon 5 meter bakom mig i 70,så tänder jag bromsljuset några gånger, hjälper inte det, så saktar jag in i steg om 10km/h,tillslut står jag still och de kan köra om. Kör jag bussen, så struntar jag i det,men svänger in till hållplatsen väääldigt sakta..
Citera
2018-07-19, 00:27
  #44
Medlem
Hände mig så sent som förra veckan, jag klev ur bilen för att kolla vad det var för idiot.

Visade sig vara en bonnläpp med keps och silverkedja han hade inte så mycket att säga.
Citera
2018-07-19, 16:12
  #45
Medlem
Enydrions avatar
Tutade som fan, på en dåre som vinglade fram på vägen, 60 väg utan vägren med mittlinje...

När dåren började korsa mittlinjen strax före ett möte började jag tuta, dåren var över nån dryg meter på fel sida innan dåren styrde tillbaka på sin sida, lite senare började dåren styra åt diket till, men brydde mig inte om att tuta då...

Om det är du som är dåren, så vet du nu varför nån tutade...

Edit: föraren hade huvudet lite åt höger, så kan möjligtvis varit nåt barn i sätet bredvid

Igår motionerade jag också rutan, var 90 väg med vägren och en p plats på höger sida för det stod en bil med ljuset på, när jag har 50 meter kvar tar bilen ett snabbt skutt nån dryg meter åt vänster med typ hjulen i 45 grader på p rutan, så jag tutade som fan....

Snubben kanske skulle göra en u sväng, vad vet jag? Står ni på en parkeringsficka vid en landsväg, så gör inga hastiga förflyttningar av bilen, innan ni kollat om nån trafik är i vägen! Behöver ni flytta er för att se, gör det l å n g s a m t...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2018-07-19 kl. 16:55.
Citera
2018-07-25, 11:37
  #46
Medlem
Enydrions avatar
Nu blir det lite off topic, då jag inte tutade denna gång , på samma ställe som i inlägget ovan, och i samma riktning, så vinglas bilen framför mig omkring, denne kör omkring 70 på 60 sträckan...

Men vinglas denna gång mest åt höger (mycket djupt dike) en gång så pass att det börjar ryka upp en massa sand i luften, diket börjar i princip direkt där asfalten slutar, och asfalten slutar ca 5 cm utanför sidomarkeringarna, samtidigt är det åtminstone tre mötande bilar med kanske tio meter mellan...

Undrar om jag törs fortsätta köra den här vägen, om det ska vara så här typ varannan gång jag åker den...
Citera
2018-07-26, 11:14
  #47
Medlem
Run3s avatar
Även om vissa är lite väl aggressiva i trafiken, och t.ex. gör helt onödiga omkörningar, så tycker jag att många också är på tok för fega och försiktiga. Ibland hamnar man ju i situationen att föraren framför en stannar inför en rondell när det är uppenbart att både han och jag skulle kunna hinna före den som redan är i rondellen.

Eller hur folk nästan bromsar in till stillastående i långa eller skarpa kurvor. Jag har t.ex. en avfart från motorvägen som jag brukar ta, som går ut i en lång kurva, där jag utan problem kan motorbromsa från 100 km/h på motorvägen och ligga kring 60-70 km/h genom det skarpaste partiet av kurvan, utan att röra bromsen. Men är det någon framför mig så ska de nästan konsekvent bromsa ner sin bil till 40 kanske, för att sedan eventuellt gasa upp igen när det skarpaste partiet väl är över.

Jag tror det är något av en mognadsfråga. De som är fega kanske inte kör lika mycket eller känner inte sin bils köregenskaper så väl. En körstil som jag förr tyckte var aggressiv som andra använde, använder jag själv idag och tycker är helt normal. Jag blir dock aldrig arg i trafiken och använder därmed aldrig tutan i irritation, utan jag accepterar helt enkelt att folk är olika och vissa inte är lika bra på att köra. Är jag tvungen att bromsa in bakom en förare, av en anledning som jag skulle tycka är onödig, är det inte något som gör mig arg.

Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Hehe, svenskar och tutande i trafiken, verkligen ett kapitel för sig själv

Till skillnad från (i stort sett hela) övriga världen så uppfattas biltutade i sverige inte som det egentligen är avsett för, nämligen för att påkalla uppmärksamhet, utan som någon slags audio-variant till att "ge fingret".

Därför blir det extra skoj att tuta i en svensk trafikmiljö eftersom det sannolikt inte bara förolämpar en person utan flera personer samtidigt
Håller med, brukar också använda tutan när tillfälle ges, även om det inte är speciellt svenskt. Mer svenskt skulle väl vara att använda ljustutan. Men när det är grönt och bilen framför en inte kör, så orkar man ju inte använda ljustutan och hoppas på att föraren noterar det innan ljuset slår om till rött igen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback