Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 00:05
  #1
Medlem
ProosedontObungos avatar
Hallå alla goa på FB,

Jobbar för tillfället på en dokumentär om cannabis, ska arbeta på den hela sommaren.

Aja, jag har googlat runt lite om personer som upplevt en förbättring när dem har använt cannabis i medicinskt syfte men hittar inte särskilt mycket. Någon som kan dela med sig av en länk?

Annars kan ni som självmedicinerat med cannabis (och cbd olja) gärna skriva vilka effekter ni upplevde, både positiva och negativa.

edit: Om du har en skräckhistoria om haschpsykoser o dylikt får du gärna skriva med det också

Tack för mig!
__________________
Senast redigerad av ProosedontObungo 2018-06-02 kl. 00:14.
Citera
2018-06-02, 01:00
  #2
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Egenupplevt:

Cannabis: (marijuana)
Steg 1) Ångestdämpande och rogivande första året ungefär

Steg 2) Beroendeframkallande och högre doser måste intaga för att uppnå upplevelserna i Steg 1. Tidsperiod år 2-3

Steg 3) Ångestdämpande effekterna har nu övergått i ännu värre ångest. Kanske mest beroende av beslut man tar under ruset eller ska jag säga inte tar.

Uppskattad dos: Steg 1) 5 gram medelstarkt gräs under 3 veckorsperiod
Steg 2) 5 gram under 1-2 veckorsperiod.
Steg 3) Som under Steg 2 men även inslag av hash.
Citera
2018-06-02, 18:41
  #3
Medlem
mattias_rs avatar
För mig så använder jag cannabidiol olja (CBD) utvunnen ur hampaväxten, vilket har väldigt lite Tetrahydrocannabinol (THC) men betydligt mer CBD. Med andra ord jag behöver inte oroa mig för det som Bajjamannen87 skrev.

Jag har artros och för mig så hjälper det, käkar även nyponpulver.

Nu finns det även medicinsk cannabis med mer THC men jag kan/vill inte uttala mig om den.

Jag gör min olja själv och följer denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=z58FiH87-6w

Om du söker på youtube så finns det flera fall utav personer som har blivit hjälpt utav THC/CBD med sjukdomar som cancer, epilepsi, parkinson etc..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback