Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-04, 09:41
  #13
Medlem
Jag har bara varit med om en otrogen partner en gång. Jag började misstänka att något inte stod rätt till, för det fanns så många klassiska tecken. Så efterhand ifrågasatte jag hans beteende. Han blev tvärarg och vände det till att jag var otrogen istället... Han var också sjukligt svartsjuk, jag fick inte ens ha killkompisar och fick bryta med alla gamla vänner. Efterhand så slutade jag tänka på det och resonerade att det kommer väl fram förr eller senare. Fyra år senare lämnade jag honom och det visade sig att han hade varit otrogen nästan hela vårt förhållande med minst ett 20-tal tjejer.

Alla reagerar säkert olika, men för min del hade jag blivit misstänksam om killen både själv är svartsjuk och reagerar så våldsamt som mitt ex gjorde. Jag har någon mer gång blivit anklagad för otrohet av en tidigare partner, men då hade vi bara en lugn diskussion om det och han träffade personen han trodde jag var otrogen med och sen var det ur världen då han insåg att vi inte alls hade någon sådan relation. Jag blev inte arg, utan vi pratade lugnt och sakligt för jag hade inget att dölja.
Citera
2018-06-05, 04:40
  #14
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda
Vad jag blev glad när du blev avstängd, nu ser jag att du kommer befria oss från dig på eget bevåg. Stående ovationer!

Tur att Flashback-trådarna håller sig så bra till ämnet och inte sysslar med Ad Hominems.
Citera
2018-06-15, 03:41
  #15
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Ljuger antagligen. Rädda för att bli avslöjade för vad de är.
Citera
2018-06-17, 11:27
  #16
Medlem
Roidberts avatar
Själv erkände jag det och sa att hon har sig själv att skylla. Blev ett stort gräl och jag sa att jag ska fortsätta att träffa den andra tjejen också, och passar det inte kan hon dra. Hon började gråta, gick hem, kom tillbaka efter någon dag och gick med på det. Hade gått utan sex i två veckor ett tag innan dess och var fortfarande förbannad på henne p.g.a. det. Litar inte på att en tjej kommer att tillfredsställa mig i ett monogamt förhållande längre. De små liven blir dryga och högfärdiga om de anser att man är i beroendeställning, och börjar tro att det är okej att inte vara tillgänglig för sex när jag är kåt. Visst kan man vara aktiv och festa för att visa att man är eftertraktad av andra tjejer för att se till att hon inte blir för bekväm, men jag gillar att vara tråkig och sitta hemma och kolla film, så då är det bättre att faktiskt ha minst en annan tjej man ligger med.

Nu är förhållandet riktigt bra. Hon är aldrig för trött för sex, jag knullar henne i röven när jag vill och hon suger av mig när jag vill. Hon städar och diskar också åt mig, så jag gör sällan något av det numera. Jag är öppen med att jag träffar den andra tjejen om hon frågar, men pratar aldrig om det. Ställer hon frågor jag inte vill svara på så svarar jag inte.
Citera
2018-06-18, 12:57
  #17
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Själv erkände jag det och sa att hon har sig själv att skylla. Blev ett stort gräl och jag sa att jag ska fortsätta att träffa den andra tjejen också, och passar det inte kan hon dra. Hon började gråta, gick hem, kom tillbaka efter någon dag och gick med på det. Hade gått utan sex i två veckor ett tag innan dess och var fortfarande förbannad på henne p.g.a. det. Litar inte på att en tjej kommer att tillfredsställa mig i ett monogamt förhållande längre. De små liven blir dryga och högfärdiga om de anser att man är i beroendeställning, och börjar tro att det är okej att inte vara tillgänglig för sex när jag är kåt. Visst kan man vara aktiv och festa för att visa att man är eftertraktad av andra tjejer för att se till att hon inte blir för bekväm, men jag gillar att vara tråkig och sitta hemma och kolla film, så då är det bättre att faktiskt ha minst en annan tjej man ligger med.

Nu är förhållandet riktigt bra. Hon är aldrig för trött för sex, jag knullar henne i röven när jag vill och hon suger av mig när jag vill. Hon städar och diskar också åt mig, så jag gör sällan något av det numera. Jag är öppen med att jag träffar den andra tjejen om hon frågar, men pratar aldrig om det. Ställer hon frågor jag inte vill svara på så svarar jag inte.

Låter som en deal som är sådär för henne. Om du vill ha henne gladare skulle du kunna berätta att du är okej med att hon har en annan dude (kuk) on the side.
Citera
2018-06-18, 14:23
  #18
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -a-l-e-x-i-a-
Låter som en deal som är sådär för henne. Om du vill ha henne gladare skulle du kunna berätta att du är okej med att hon har en annan dude (kuk) on the side.

Varför skulle hon bli gladare av det? Vill hon ligga med någon annan kan jag inte göra någonting åt det, men det är ingenting jag skulle ge min välsignelse, och föder hon sedan någon annan mans ungdjävel kan hon glömma att jag försörjer eller spenderar tid med den. Hon vill ha barn med mig och självklart kommer jag att göra faderskapstest när/om det blir av.
__________________
Senast redigerad av Roidbert 2018-06-18 kl. 14:26.
Citera
2018-06-18, 17:47
  #19
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Varför skulle hon bli gladare av det? Vill hon ligga med någon annan kan jag inte göra någonting åt det, men det är ingenting jag skulle ge min välsignelse, och föder hon sedan någon annan mans ungdjävel kan hon glömma att jag försörjer eller spenderar tid med den. Hon vill ha barn med mig och självklart kommer jag att göra faderskapstest när/om det blir av.

Av samma anledning som att du blir gladare/mer tillfredsställd av att kunna knulla en annan tjej. Att tro att motsvarande möjlighet för henne (att knulla en annan kille - eller tjej) inte skulle ge henne en boost/tillfredsställelse, är väldigt naivt. Enbart att ha möjligheten/förtroendet är fint. Och balanserat - eftersom du har fått ett sådant av henne.

Var kom hela grejen om graviditet och faderskapstest ifrån? Nu rullade du nog iväg i oro. Sådana saker skulle ni givetvis diskutera/ha regler kring, I guess?
Citera
2018-06-18, 17:49
  #20
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar pyttelite då detta är en allmän fråga.

Relationsakuten --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2018-06-18, 21:57
  #21
Medlem
Jag tror att många försöker skylla det på sin partner, med argument i stil med "Vi knullar så sällan numera", "Du ser inte mina behov", inte helt givetvis, men en del av skulden försöker man nog gärna skjuta över för att lindra åtminstone sitt eget dåliga samvete.

Om inte partnern är den som kommer på blir det kanske lite mer variation på ursäkterna. Det är något jag inte riktigt pallar med, att ljuga för någon annans skull. Tex. Om en vän bedrar sin fru, och sedan behöva agera alibi eller så. Jag mår inte bara psykiskt utan även fysiskt dåligt av det. Det känns som jag skall kräkas.
Citera
2018-06-18, 22:29
  #22
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Själv erkände jag det och sa att hon har sig själv att skylla. Blev ett stort gräl och jag sa att jag ska fortsätta att träffa den andra tjejen också, och passar det inte kan hon dra. Hon började gråta, gick hem, kom tillbaka efter någon dag och gick med på det. Hade gått utan sex i två veckor ett tag innan dess och var fortfarande förbannad på henne p.g.a. det. Litar inte på att en tjej kommer att tillfredsställa mig i ett monogamt förhållande längre. De små liven blir dryga och högfärdiga om de anser att man är i beroendeställning, och börjar tro att det är okej att inte vara tillgänglig för sex när jag är kåt. Visst kan man vara aktiv och festa för att visa att man är eftertraktad av andra tjejer för att se till att hon inte blir för bekväm, men jag gillar att vara tråkig och sitta hemma och kolla film, så då är det bättre att faktiskt ha minst en annan tjej man ligger med.

Nu är förhållandet riktigt bra. Hon är aldrig för trött för sex, jag knullar henne i röven när jag vill och hon suger av mig när jag vill. Hon städar och diskar också åt mig, så jag gör sällan något av det numera. Jag är öppen med att jag träffar den andra tjejen om hon frågar, men pratar aldrig om det. Ställer hon frågor jag inte vill svara på så svarar jag inte.
Ifall du inte hade varit otrogen och tofflat så hade hon troligtvis tappat respekten för dig och dratt, "nice guyes finish last".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback