Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 22:03
  #1
Medlem
123....s avatar
Som rubriken lyder så slutade lurarna fungera plötsligt. Dom är parade, och ansluter, och går från "kopplad till ansluten" när jag sätter på lurarna (så kontakt med varandra har de tydligen) men inget ljud hörs i dem utan det kommer ur datorn.
Jag har resetat och återställt dem som tillverkaren vid krångel råder om, och har även tagit bort och återinstallerat dem ett antal gånger men det hjälper inte.

Med Iphonen fungerar dem precis som förut men inte med datorn.
Nån som har någon ide vad det kan bero på?
Citera
2018-06-02, 12:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Som rubriken lyder så slutade lurarna fungera plötsligt. Dom är parade, och ansluter, och går från "kopplad till ansluten" när jag sätter på lurarna (så kontakt med varandra har de tydligen) men inget ljud hörs i dem utan det kommer ur datorn.
Jag har resetat och återställt dem som tillverkaren vid krångel råder om, och har även tagit bort och återinstallerat dem ett antal gånger men det hjälper inte.

Med Iphonen fungerar dem precis som förut men inte med datorn.
Nån som har någon ide vad det kan bero på?

Låter som det ev är nåt knas med inställningarna för ljud ut på din dator. Leta i inställningarna för ljud på datorn och se om du hittar nåt för ljud ut.
Citera
2018-06-02, 20:59
  #3
Medlem
Du skriver att ljudet kommer ur datorn? Då är det fel på inställningar, att du valt fel utgång/device eller så.
Citera
2018-06-03, 07:35
  #4
Medlem
123....s avatar
Jag har ett par andra bluetooth högtalare och ett par in ear lurar som fungerar med datorn så det borde väl inte vara inställningarna då?
Jag ska prova lurarna med min andra laptop och se om dem fungerar, men har inte tillgång till den just nu.
Citera
2018-06-03, 12:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Jag har ett par andra bluetooth högtalare och ett par in ear lurar som fungerar med datorn så det borde väl inte vara inställningarna då?
Jag ska prova lurarna med min andra laptop och se om dem fungerar, men har inte tillgång till den just nu.
Använder högtalarna samma frekvens som hörlurarna? Då kan det vara orsaken. Stäng av högtalarna när du använder hörlurarna.
Citera
2018-06-03, 17:02
  #6
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Använder högtalarna samma frekvens som hörlurarna? Då kan det vara orsaken. Stäng av högtalarna när du använder hörlurarna.


Ja jag vet, jag är noga med att se till att inget annat är uppkopplat.
Testade på min andra laptopp och där fungerade det som vanligt.

Skumt detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback