Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 12:05
  #1
Medlem
Har Bahnhof 10/10 hos stadsnätet i stan.
Ibland fungerar internet hyfsat, men oftast går det inte att komma ut på internet.

Jag har bytt router utan att det har funkat. Jag har också testat 2,4 Ghz och 5Ghz signalerna via routern.
Har även testat att byta RJ45 bredbandskabel.

Har en HP Laptop om det kan vara till någon nytta att veta.

Wifit hos mobilen fungerar likadant som på laptopen.

Ska jag byta leverantör?
Är ganska säker på att Bahnhof skickar ut 3 månaders räkningar.
Kan man säga upp sig direkt utan att få räkningar?
Citera
2018-06-01, 13:30
  #2
Medlem
deadhead.s avatar
Koppla in dig direkt utan router och kör.
Citera
2018-06-01, 14:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Koppla in dig direkt utan router och kör.

Laptopen har inte samma nätverksuttag som lägenheten. Kan man köpa en kabel som är annorlunda åt ena hållet? Varför fungerar inte routern? (Hade gärna haft wifi till mobilen också)
Citera
2018-06-02, 00:54
  #4
Medlem
Terranulliuss avatar
Generellt, så ska man alltid se till så att hårdvaran hos dig är så korrekt som möjligt vid en felsökning. Det som indikerar att det är något hos din ISP (internetleverantör) är att din mobil och datorn upplever samma problem efter att du har bytt router och nätverkskabel.

Du bör kontakta Bahnhof så får dom kontakta stadsnätet för vidare undersökning, var noga med att berätta vad du har gjort så dom vet att du har gjort en egen felsökning så att dom kan utesluta att problemet är lokalt hos dig dvs efter jacket i ditt hem.
__________________
Senast redigerad av Terranullius 2018-06-02 kl. 00:58.
Citera
2018-06-02, 02:50
  #5
Medlem
hasenfrasens avatar
Du har en månads upsägningstid. Ring Bahnhof om du har problem med Bahnhof. Detta forum lär inte få det lätt att hjälpa till när du bara berättar typ "Min Volvo startar inte, vad kan det vara för fel, dörren går iaf att öppna och startnyckeln verkar passa.".
Citera
2018-06-02, 12:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terranullius
Generellt, så ska man alltid se till så att hårdvaran hos dig är så korrekt som möjligt vid en felsökning. Det som indikerar att det är något hos din ISP (internetleverantör) är att din mobil och datorn upplever samma problem efter att du har bytt router och nätverkskabel.

Du bör kontakta Bahnhof så får dom kontakta stadsnätet för vidare undersökning, var noga med att berätta vad du har gjort så dom vet att du har gjort en egen felsökning så att dom kan utesluta att problemet är lokalt hos dig dvs efter jacket i ditt hem.

Finns det någon telefonsupport hos bahnhof? Sist jag kollade var man tvungen att gå igenom en förinställd felsökning på deras hemsida.
Citera
2018-06-02, 13:44
  #7
Medlem
Terranulliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okbox
Finns det någon telefonsupport hos bahnhof? Sist jag kollade var man tvungen att gå igenom en förinställd felsökning på deras hemsida.

Googla?
https://www.bahnhof.se/om/kontakt

Skriv upp tidpunkter när internet anslutning bryts (dag,klockslag), och när det börjar fungera igen. Det ger teknikerna en tidpunkt där dom kan göra eftersökningar i diverse loggar.
Citera
2018-06-20, 21:44
  #8
Medlem
Bahnhof stryper uppkopplingarna i stockholm ca 2 gånger i månader, pågått i år.
Deras driftstörningar är extrema och ofta kommer inte ens rapporterna upp på deras informationssida.

Bahnhof och stadsnätet Zitius i Stockholm är riktigt jävla dåligt då bägge håller på med undanhållning av just dessa problem. Drifstörningarna kommer varken upp hos driftsidan på Bahnhof och likaså Zitius som har hand om stadsnätet i stockholm är helt tysta via deras driftsida.

Supporten är likaså helt sämst, du hittar ingen mail kontakt för support eller dylikt på deras sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Terranullius
Googla?
https://www.bahnhof.se/om/kontakt

Skriv upp tidpunkter när internet anslutning bryts (dag,klockslag), och när det börjar fungera igen. Det ger teknikerna en tidpunkt där dom kan göra eftersökningar i diverse loggar.

Hjälper inte, du får ett mail där det står att det är åtgärdat nu (1-2 dagar efter problemet). Sen är det samma procedur nästa vecka/månad.

Citat:
Ursprungligen postat av okbox
Finns det någon telefonsupport hos bahnhof? Sist jag kollade var man tvungen att gå igenom en förinställd felsökning på deras hemsida.
Yepp, deras support är sämst. Försök hitta en chatt/mail kontakt så måste du gå igenom 1000 steg i deras automatiserade svarslänk. Helt jäkla sämst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback