Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 10:27
  #1
Medlem
swehardrockers avatar
Hej, jag och min sambo planerar att resa till London i mitten av Augusti. Jag är svensk medborgare medans min sambo som innehar ett kinesiskt pass har tillfälligt uppehållstillstånd i Sverige. Hur ska vi gå tillväga för att ansöka om visum? Gick in på Brittiska ambassadens hemsida men hittade inget. Tacksam för hjälp.
Citera
2018-06-01, 12:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Hej, jag och min sambo planerar att resa till London i mitten av Augusti. Jag är svensk medborgare medans min sambo som innehar ett kinesiskt pass har tillfälligt uppehållstillstånd i Sverige. Hur ska vi gå tillväga för att ansöka om visum? Gick in på Brittiska ambassadens hemsida men hittade inget. Tacksam för hjälp.
Här.
Citera
2018-06-04, 10:25
  #3
Moderator
Neksnors avatar
Förtydligade rubriken lite.

Tidigare rubrik: Visum för en med tillfälligt uppehållstillstånd?

Ny rubrik: Visum till UK för en kines med tillfälligt svenskt uppehållstillstånd?

/Mod
Citera
2018-06-05, 15:47
  #4
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Hej, jag och min sambo planerar att resa till London i mitten av Augusti. Jag är svensk medborgare medans min sambo som innehar ett kinesiskt pass har tillfälligt uppehållstillstånd i Sverige. Hur ska vi gå tillväga för att ansöka om visum? Gick in på Brittiska ambassadens hemsida men hittade inget. Tacksam för hjälp.

Spelar ingen roll om hon har uppehållstillstånd i Sverige då Sverige inte är UK, och därmed så har hon inget uppehållstillstånd i UK. Jag är japansk medborgare och för mig gäller 90-dagar var jag än åker inom EU. Sådana är reglerna och att hon har UT eller PUT i Sverige spelar absolut ingen roll i sammanhanget.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2946646

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback