Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-31, 22:46
  #13
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Tack! Du tar upp många bra saker som jag ska tänka på! Tur att jag gillar fet fisk till middag och makrill i tomatsås som pålägg på mackan.
Tack igen!
Ja, det är ingen nackdel! Har du någon tanke kring ditt kaloriintag förresten? Vad du ska ligga på?
Citera
2018-05-31, 23:10
  #14
Medlem
Jag skulle starkt rekommendera dig att slänga allt bröd åt helvete och köra på ett bra knäckebröd om du måste ha något liknande.
Citera
2018-06-01, 00:50
  #15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Jag skulle starkt rekommendera dig att slänga allt bröd åt helvete och köra på ett bra knäckebröd om du måste ha något liknande.

Trams! Enbart hysteri.
Citera
2018-06-01, 00:55
  #16
Medlem
Utopiantoss avatar
1 g protein och kolkydrater innehåller 4 kalorier. 1 gram alkohol 7 kalorier. 1 gram fett 9 kalorier.

Det enda som egentligen spelar roll är kalorier in och kalorier du förbränner. Det riktigt svåra är att beräkna hur många kalorier du förbränner. Det måste du gissa dig till. Jag rekommenderar att du i stället går efter vågen. Tappar du 0.5-1.0 kg/vecka så fortsätt ät som du gör. Annars, ät mer eller mindre.
Citera
2018-06-01, 09:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Trams! Enbart hysteri.

Vadå jävla hysteri? Jag sa inte ens av vilken anledning
Citera
2018-06-01, 14:12
  #18
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Vadå jävla hysteri? Jag sa inte ens av vilken anledning
Vad är anledningen då? Bröd som är så gott!
Citera
2018-06-03, 22:46
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Trams! Enbart hysteri.

Visserligen lite alarmism, men det är för somliga ett livsmedel som utgör ett onödigt kaloriintag. Är man nybörjare och överlag har en halvtaskig kosthållning kan det vara värt att testa ta bort brödet. Visst är det gott ibland, men jag äter ganska sällan bröd.
Citera
2018-06-24, 09:54
  #20
Medlem
1 kg fett = 7000kcal. Precis som någon påpekade här innan så är det bara energi in och energi ut som spelar någon som helst roll. Försök att ligga på ett underskott på 500 kcal per dag. Med lite enkel matematik innebär det alltså att du kommer att tappa 0.5 kg i veckan.

Mer är varken hälsosamt eller hållbart. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback