Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 17:09
  #169
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Antikrist finns i Bibeln, väl beskriven. Första Johannes brevet kap 2.
4 Den som säger sig hava lärt känna honom och icke håller hans bud, han är en lögnare och i honom är icke sanningen.
Du håller inte hans bud, mitt hopp. Jag har läst mycket inlägg av dig och dom är inte vackra. Enligt din Bibel är du en lögnare och ingen sanning finns i dig. Jag påstår mig inte känna Jesus.

18 Mina barn, nu är den yttersta tiden. I haven ju hört att en antikrist skall komma, och redan hava många antikrister uppstått; därav förstå vi att den yttersta tiden är inne.
Vi kan nämna Apollo, Mithra Krishna, Buddha. Alla solgudar som uppstod från det döda mm.

22 Vilken är »Lögnaren», om icke den som förnekar att Jesus är Kristus? Denne är Antikrist, denne som förnekar Fadern och Sonen.
se det här https://www.youtube.com/watch?v=2itZpsLkWGY
Citera
2018-07-17, 09:05
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Denne är Antikrist, denne som förnekar Fadern och Sonen.

Menar du att alla som förnekar fadern och sonen är Anti krist ?
Citera
2018-07-17, 09:16
  #171
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Menar du att alla som förnekar fadern och sonen är Anti krist ?
Nej. Fadern är ordet och du och jag är sonen. Vi är Guds barn.
Jesus är en representation av ordet i oss. Han är inte Kristus eller Messias.
Det är lögnen.
Citera
2018-07-17, 20:54
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Nej. Fadern är ordet och du och jag är sonen. Vi är Guds barn.
Jesus är en representation av ordet i oss. Han är inte Kristus eller Messias.
Det är lögnen.

Men nu svarar du inte på frågan: Du skriver " Vilken är »Lögnaren», om icke den som förnekar att Jesus är Kristus? Denne är Antikrist, denne som förnekar Fadern och Sonen."

Alla som förnekar fadern och sonen är antikrist ?

Alla som gör det är enligt dig - antikrister. Eller hur ?
Citera
2018-07-17, 21:22
  #173
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Men nu svarar du inte på frågan: Du skriver " Vilken är »Lögnaren», om icke den som förnekar att Jesus är Kristus? Denne är Antikrist, denne som förnekar Fadern och Sonen."

Alla som förnekar fadern och sonen är antikrist ?

Alla som gör det är enligt dig - antikrister. Eller hur ?
Jag tror att Johannes menar att Den som förnekar Ordet (vårat samvete) och att vi är Guds barn är emot sanningen.
Och den som påstår att Gud är utanför oss själva, i himlen med i kött och blod i form av Jesus är emot sanningen. Dom är alltså antikrist. i stället för sanningen med andra ord.
Jag svarar på dina frågor, men jag förväntar mig inte ens att du ska höra eller förstå.
Men jag hoppas att du gör det en dag.
__________________
Senast redigerad av Talking-Donkey 2018-07-17 kl. 21:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback