Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-31, 21:08
  #1
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Här är ett par verser att fundera på. Och jag har många många fler som pekar på att världen är bedragen redan från början.

1 Kungabok 11:4
När Salomo blev gammal, förledde kvinnorna honom att följa andra gudar, så att hans hjärta inte förblev hängivet Herren, sin Gud, som hans fader Davids hjärta hade varit.

Säger inte denna vers att den visaste mannen någonsin följde falska avbilder av Gud?
Hur kan du som följare av Jesus tro att du inte också följer en falsk bild av Gud?
Tror du dig vara visare än världens visaste man?

Nästa vers. Johannes 5:43
Jag har kommit i min Faders namn, och ni tar inte emot mig. Men kommer det någon annan i sitt eget namn, honom tar ni emot.

Vem tog världen emot? För vem är alla kyrkor byggda? Vem väljer ni att tro på?
Jesus. Gör inte detta Jesus till antikrist?
Salomon blev lurad och han var visast av alla.
Bibeln säger att HELA världen är bedragen.
Många skall söka, men få skall finna. Dom kommer få höra av Kristus. Gå bort från mig. Jag kände dig aldrig.
Citera
2018-05-31, 21:12
  #2
Medlem
Denoms avatar
Nya testametet har noll trovärdighet förvisso som någon slags historisk dokumentation.
Citera
2018-05-31, 21:16
  #3
Medlem
SektenAnderssons avatar
Antikrist vill ersätta Kristus och sprider därför villfarelse i Guds namn. Han försöker omintetgöra tron på Jesu gudom. Han misstänkliggör tron på Kristus och den helige Andes kraft. Han förhäver sig över allt som kallas Gud eller heligt och gör sig själv till Gud. Han gör allt för att söka rasera och förbjuda tron på den bibliska läran om frälsning genom Jesus Kristus.
Citera
2018-05-31, 21:18
  #4
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Nya testametet har noll trovärdighet förvisso som någon slags historisk dokumentation.
Jag tror det är fel att se på Bibeln som en historiebok.
Den är till för vägledning i spirituella saker. Och där tycker jag det är en fantastisk bok.
Citera
2018-05-31, 21:19
  #5
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Antikrist vill ersätta Kristus och sprider därför villfarelse i Guds namn. Han försöker omintetgöra tron på Jesu gudom. Han misstänkliggör tron på Kristus och den helige Andes kraft. Han förhäver sig över allt som kallas Gud eller heligt och gör sig själv till Gud. Han gör allt för att söka rasera och förbjuda tron på den bibliska läran om frälsning genom Jesus Kristus.
Ja, det passar väl bra in på kyrkans jesus?

Du läser väl inte bara rubriken???
Citera
2018-05-31, 21:22
  #6
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tror det är fel att se på Bibeln som en historiebok.
Den är till för vägledning i spirituella saker. Och där tycker jag det är en fantastisk bok.
Vilken konkret vägledning syftar du på?
Citera
2018-05-31, 21:24
  #7
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Ja, det passar väl bra in på kyrkans jesus?

Du läser väl inte bara rubriken???
hur kan du inte förstå skillnaden mellan antikrist och Jesus ? Det är ju som att fråga om hitler egentligen är mahatma gandhi
Citera
2018-05-31, 21:26
  #8
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vilken konkret vägledning syftar du på?
Vägledning till livets stora frågor. Vilka är vi och vart är vi på väg och vad ska vi göra nu`?
Varför så mycket ondska mm mm.
Bibeln ger svar på detta, men den ger dig också tröstande lögner, om det är vad du vill ha.
Citera
2018-05-31, 21:27
  #9
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Vägledning till livets stora frågor. Vilka är vi och vart är vi på väg och vad ska vi göra nu`?
Varför så mycket ondska mm mm.
Bibeln ger svar på detta, men det ger dig också tröstande lögner om det är vad du vill ha.
Vilken ondska snackar du om? Finns ingen ondska som inte bara är okunskap och olika perspektiv i grunden.
Citera
2018-05-31, 21:27
  #10
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
hur kan du inte förstå skillnaden mellan antikrist och Jesus ? Det är ju som att fråga om hitler egentligen är mahatma gandhi
Gå noggrant igenom mitt första inlägg och kommentera det.
__________________
Senast redigerad av Talking-Donkey 2018-05-31 kl. 21:31.
Citera
2018-05-31, 21:30
  #11
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vilken ondska snackar du om? Finns ingen ondska som inte bara är okunskap och olika perspektiv i grunden.
Okunskap? OK, vi kör på det. Jag tror att om du förstod dig på Bibeln, så skulle du veta svaret på din fråga.
Citera
2018-05-31, 21:32
  #12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Okunskap? OK, vi kör på det. Jag tror att om du förstod dig på Bibeln, så skulle du veta svaret på din fråga.
Vad syftar du på mer specifikt för delar då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback