Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-20, 16:54
  #25
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag tror inte vi kopplar ihop våld och sexualitet på samma sätt som dem. Vi ser det mer som att vi belönar en kvinna med vår sexualitet istället för bestraffar henne. Ser de en kvinna som de attraheras av, så vill de "ta" henne, vi vill "vinna" henne.

Ja vi respekterar kvinnor och de belönar oss med att vara otrogna. Jag avskyr islam men de kan ha en viss poäng när det gäller kvinnor.
Citera
2018-09-20, 17:03
  #26
Avstängd
Mad monks avatar
Författaren till denna artikel är fö. helt bindgalen anser jag. Svenska killar som förgriper sig på slöjabärande kvinnor är inget svårt att föreställa sig för denne. Ok jisses vilken jävla psykopat. Våldtäkt är inget naturligt för svenskar och definitivt inte i grupp. Detta är en projicering anser jag.
Citera
2018-09-20, 17:30
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja vi respekterar kvinnor och de belönar oss med att vara otrogna. Jag avskyr islam men de kan ha en viss poäng när det gäller kvinnor.

Om jag inte missminner mig är 55% av västerländska kvinnor någon gång otrogna. Dvs bara hälften. Så lugna dig lite med ditt "Islam har en viss poäng när det gäller kvinnor", för de har de inte.
Citera
2018-09-20, 18:36
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Lite väl magstarkt att det "inte är svårt" att föreställa sig det. Jag har rätt svårt föreställa mig hur jävla fucked up samhället har blivit om det kommer till en punkt där svenska gäng driver runt med en undertryckt freudiansk drift att våldta invandrartjejer. Det är ju ren Mad Max-scenario.

Hatten av för Kyeyune att han tar bladet från munnen så tydligt. Dock blir jag lite besviken på han att han drar upp Arkiv X och vill hävda att "det här bara är en teori". Jag har inte läst tonvis med böcker på ämnet men en är Eldridge Cleavers "Soul on ice" från 1968. Eldridge Cleaver är en svart amerikan som blev ledare för Black Panthers. Han var en serievåldtäktsman och allmänt kriminell. I boken beskriver han hur svarta unga män hatar vita, känner sig alienerade från samhället och därför våldtar vita kvinnor efter en komplicerad psykologisk process av hat mot majoritetssamhälle. Hela hans teoribygge utgår från ressentiment kan man säga. Och självklart är det så, att om man har en stor underklass av som dessutom etniskt skiljer sig från majoriteten kommer vissa av dem gå totalt vilse och förlora sin moraliska kompass.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soul_On_Ice_(book)

Money quote av Kyeyune:
"Detta är inte ett normalt sorts våld, sprunget ur helt vanlig misogyni. Det är inte ovanligt att hävda att den negativa kvinnosynen i väst egentligen inte skiljer sig särskilt mycket från attityder annorstädes. Detta kan till och med vara sant i vissa fall, men det är helt irrelevant. Det viktiga är inte förekomsten av ”taskiga attityder” eller en dålig människosyn, utan det viktiga är det psykologiska behovet att tortera och förnedra. Detta behov är inte jämnt fördelat över befolkningen! Detta behov att tortera och förnedra unga kvinnor under nästan ofattbart brutala förhållanden, återfinns i dag främst bland män härrörande från Mellanöstern och Nordafrika, enligt de undersökningar av förövarna som faktiskt gjorts. Det går självklart att hävda att själva impulsen bakom är generellt manlig, att ”hatet” är något generellt men att män från andra delar av världen är bättre på att ”hålla masken” och inte agera på detta hat, men vilka anledningar har vi egentligen att tro detta, annat än rent ideologiska?"

Kanske stämmer denna krångliga psykologiska förklaring. Mycket enklare dock är att de svenska värderingar vi utmejslat under århundraden är bättre än de medeltida värderingar vi har fått med massinvandringen. Det kan ju en apa fatta om man åker till valfritt land - Eritrea - Afghanistan - Syrien - att de har helt andra värderingar och en syn på kvinnan där. En sämre syn än vår.
Därtill har samhället gjort ALLT för att inte invandrare ska assimileras. Det har skapat en rotlös och totalt fucked up andra generations invandrare som är fast i ett hora/madonna-komplex, fullmatade med ett narrativ om att det svenska samhället fullkomligen dryper av rasism.
Alla dessa gruppvåldtäkter begås dessutom ofta av nyanlända och illegala marockaner. Pojkvåltäkterna begås mot Afghaner av Afghaner. Vet inte hur fort Kyeyune menar att den här psykologiska viljan av att våldta sönder sin omgivning går men jag föreställer mig att psykologiska processer måste pågå några år innan de s a s får genomslag.

Hur som helst, vilken jävla soppa vi satt oss i! Vem fan bad om allt detta som Det Stora Projektet för Sverige?

Mer intressant än varför dessa vider våldtar är hur vi ska få stopp på det. Den enda vägen framåt är otroligt hårda straff och ett rättssamhälle som är helt väsenskilt från det vi har idag. Problemet för vänstern och den intellektuella elit som förfasar sig över metoo, Trump och annat irrelevant är att de egentligen inte vill ha hårdare straff. De tycker att Virtanen ska få fängelse och överlag kanske fler våldtäktsmän ska dömas. Men de jobbar inte för hårdare straff överlag och vill när det kommer till kritan inte ha hårdare straff. Det finns ingen passion hos dem för brott och straff, de lärde sig med modersmjölken att hårda straff "funkar inte". De "avskräcker inte till brott". De vill bara vårda de som inte går att vårda. De saknar helt nycklarna att lösa våra problem.
Några förslag:
1. Livstid för överfallsvåldtäkt, utan möjlighet till tidsbestämning.
2. 15-20 år för grov våldtäkt
3. 10 år för all annan typ av våldtäkt
4. Alla avtjänar sitt straff i tredje land, förslagsvis hyrd fängelseplats i Litauen. (EU-land, billigt)
5. Samtliga skickas till annat tredje land, t ex flykting-läger i Afrika efter avtjänat straff, oavsett om de är medborgare eller ej.

Parallellt med detta borde alla andra straff också höjas markant. Allt från inbrott i källare, stöld av cykel till rån, bedrägeri etc. Sätt x10 på allt bara. Jag är inte främmande för att t o m sånt som snatteri som begås av minderåriga ska ge konsekvenser för deras föräldrar i form av minskade bidrag, eventuell påtvingad flytt vid upprepade händelser osv. Samhället måste sätta ned foten tidigt och hårt. Nolltolerans måste bli ledordet.

Ett sista tillägg, de flesta invandrare är inte CP i huvudet och begår inte brott. Tvärtom är jag övertygad att jag har majoriteten av invandrare med mig när det gäller hårdare straff på våldtäktsmän och livsstilskriminella. Åk ut till Rinkeby och fråga en valfri gubbe vad han tycker man ska göra med våldtäktsmän och jag kan lova att han kommer svara att de ska skjutas omedelbart.

Men samtidigt förklarar Malcolm att straff inte hjälper, vad Malcolm i stället vill åt är att ändra samhället så att dessa grupper inte känner sig underlägsna, och det innebär kraftig integration, det innebär att bygga reformer att få folk i arbete och bli en del av det svenska samhället, på samma sätt som Per Albin Hansson formade Folkhemmet, men i en modern skrud anpassad för 2000-talet.

Därför måste vanliga svenskar släppa in dessa människor in i samhället, in i sina personliga bubblor, in i sina familjer för att de ska delta i alla svenskars liv, vi måste ta bort ordet invandrare och sätta beteckningen människa om alla som befinner sig inom det geografiska området Sverige, det är då man tar bort de klyftor som finns mellan etniska svenskar och invandrare som är anledningen till att de faktiskt våldtar.
bygg fram ett lärlingssystem för dessa grupper på olika arbetsplatser där de kommer i kontakt med etniska svenskar, och etniska svenskars uppgift blir att släppa in dem på livet och börja umgås med dessa personer, då kan de även lära sig prata svenska utan brytning och ju mer de kommer in i det svenska samhället lär de sig om vad vi ser som tabu och de lättare kan anpassa sin livsstil så att den bättre passar in, och samtidigt motverkar man Islamistiska rörelser eftersom de hämtar näring ur samma källor där massvåldtäkter frodas i.
Citera
2018-09-20, 18:48
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteSpew
Jag tror också att våld mot invandrare kommer att öka - egentligen är jag rätt förvånad över att det inte skett fler attentat och liknande redan. Har en känsla av att när det väl brakar loss, så kommer det bli brutalare i Sverige än i andra länder. Kan inte förklara riktigt varför, kanske för att vi är så passivt aggressiva (som Aron Flam brukar benämna svenskens temperament). Jag hoppas vi inte förfaller till Kongonivå - helt säker kan man aldrig vara...

Enig, jag är också förvånad att det inte sker/skett några motattacker att tala om. Några skränande fyllon från NMR är inte vad jag betecknar som motattacker direkt...


Citat:
Ursprungligen postat av CuteSpew
Det talas ibland om att den svenske mannen är vek och att han har försvagats av allt genustänk mm. Historiskt finns det inget som tyder på att svensken tvekat att försvara sig med våld, vikingatiden är ett exempel på det. (...) Men evolution är evolution - bakom fernissan av genusprat och öppna våra hjärtan, finns en svensk som inte förändrats sig nämnvärt. Hårda tider skapar hårda män, som någon sagt.

Jag tror inte att "den svenske mannen" försvagats av genustramset. De "män" som nu går runt med för korta brallor, virkad scarf och trendskägg hade heller inte varit MÄN i någon annan tidsålder. Då hade de varit diktare, juvellör eller något annat bögigt.

Personligen tror jag att NÄR VÄL måttet är rågat för den tålige svensken, så finns en stor risk att det kan ske riktigt hemska saker med hat och vedergällning som bränsle, och då pratar jag inte om långsamt wifi på nån flyktingförlägginng...
Citera
2018-09-20, 18:50
  #30
Medlem
88g14flashplants avatar
Våldtäktsbenägenhet är till största del genetisk. Det är förklaringen till varför svaret på frågan är nej.
Citera
2018-09-20, 18:53
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr

Därför måste vanliga svenskar släppa in dessa människor in i samhället, in i sina personliga bubblor, in i sina familjer för att de ska delta i alla svenskars liv, vi måste ta bort ordet invandrare och sätta beteckningen människa om alla som befinner sig inom det geografiska området Sverige, det är då man tar bort de klyftor som finns mellan etniska svenskar och invandrare som är anledningen till att de faktiskt våldtar.
bygg fram ett lärlingssystem för dessa grupper på olika arbetsplatser där de kommer i kontakt med etniska svenskar, och etniska svenskars uppgift blir att släppa in dem på livet och börja umgås med dessa personer, då kan de även lära sig prata svenska utan brytning och ju mer de kommer in i det svenska samhället lär de sig om vad vi ser som tabu och de lättare kan anpassa sin livsstil så att den bättre passar in, och samtidigt motverkar man Islamistiska rörelser eftersom de hämtar näring ur samma källor där massvåldtäkter frodas i.

Så, du rekommenderar barnfamiljer (well, svenskar i allmänhet) att släppa in våldtäktsmännen i sina hem, och umgås med dem I FÖRHOPPNING om att de slutar våldta allt som har puls (och ibland är inte ens det nödvändigt. Tänker på somaliska svinen i Sheratons garage).

Om DU har lust att släppa in en mördare för att leka med dina barn, i ditt hem, i förhoppning att denne ska sluta känna sig utanför och därför slå ihjäl folk, så är du välkommen att starta.
Citera
2018-09-22, 14:24
  #32
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Men samtidigt förklarar Malcolm att straff inte hjälper, vad Malcolm i stället vill åt är att ändra samhället så att dessa grupper inte känner sig underlägsna, och det innebär kraftig integration, det innebär att bygga reformer att få folk i arbete och bli en del av det svenska samhället, på samma sätt som Per Albin Hansson formade Folkhemmet, men i en modern skrud anpassad för 2000-talet.

Därför måste vanliga svenskar släppa in dessa människor in i samhället, in i sina personliga bubblor, in i sina familjer för att de ska delta i alla svenskars liv, vi måste ta bort ordet invandrare och sätta beteckningen människa om alla som befinner sig inom det geografiska området Sverige, det är då man tar bort de klyftor som finns mellan etniska svenskar och invandrare som är anledningen till att de faktiskt våldtar.
bygg fram ett lärlingssystem för dessa grupper på olika arbetsplatser där de kommer i kontakt med etniska svenskar, och etniska svenskars uppgift blir att släppa in dem på livet och börja umgås med dessa personer, då kan de även lära sig prata svenska utan brytning och ju mer de kommer in i det svenska samhället lär de sig om vad vi ser som tabu och de lättare kan anpassa sin livsstil så att den bättre passar in, och samtidigt motverkar man Islamistiska rörelser eftersom de hämtar näring ur samma källor där massvåldtäkter frodas i.

Ja, problemet är väl att verkligheten står i vägen. Det är inte så lätt skapa jobb, tror faktiskt helt ärligt att alla politiker faktiskt vill det, de försöker verkligen med näbbar och klor. För mig är det helt uppenbart att problemet är för stort. Det är för många invandrare, det kommer nya hela tiden, helt omöjligt lösa ekvationen. Tvärtom blir det en negativ spiral nedåt med bara mer och större problem på alla fronter.

Att svenskar ska släppa in invandrare inpå livet är också en hopplös idé. Det är verkligheten som står i vägen där också. Folk har liksom inte som hobby att "integrera" folk. Det är en liten klick, minimal skulle jag säga, av Röda kors-människor, bibliotekarier och ett fåtal andra på språk-caféer som har tid och ork att bry sig. Resten har fullt upp med att hantera sitt eget liv, integrera kollegor, svärmor och fan och hans moster som ställer till problem i vardagen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback