Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-06-07, 17:13
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du skrev:
Att någon tjej i förorten påstår att hon är förtryckt gör inte att alla tjejer i förorten är förtryckta. Använd hjärnan.
Jag svarade:
Åh, sorry!
De ljuger alltså när de påstår det själva?
Och de klipp vi ser från våra no go-zoner, där muslimska klädkodspoliser trakasserar dem som väljer mer "svenska kläder" är synvillor och förbannad inbillning? De 6 av tio skolor som säger ja till slöjtvång, som gått i nyheterna överallt de senaste dagarna är också... humbug?

Självklart vet ju du bättre.

Fuck off.
Du är en fullblodsidiot och nu har du kvitto på det.

Så, hur trög är du egentligen på en skala. Jag har visat att det finns tjejer i våra förorter som är förtryckta genom att peka på fakta och underlag, nej, hela organisationer som arbetar emot just det förtryck jag beskriver med dagligt hedersvåld, förtryck och uttryck., du påstod att jag sagt "alla tjejer" och nu är vi tillbaks där vi började.

Ursäkten du använder är: "några enskilda kvinnors vittnesmål ej är representativt för en hel grupp"
Och sen krävde du att jag skulle bevisa en hel grupp för dig, fast det är helt och hållet ditt eget påstående.

En riktig palm2face beställd för omgående leverans.

Var påstod jag att du skrev "alla tjejer"?

Vissa tjejer i förorten förtrycks. Precis som vissa etniskt svenska kvinnor utanför förorterna blir förtryckta.
Citera
2018-06-08, 00:42
  #98
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Var påstod jag att du skrev "alla tjejer"?
"Att någon tjej i förorten påstår att hon är förtryckt gör inte att alla tjejer i förorten är förtryckta. Använd hjärnan."

Vissa tjejer i förorten förtrycks. Precis som vissa etniskt svenska kvinnor utanför förorterna blir förtryckta.
Hur tydligt ska jag göra det här innan du fattar?
Citera
2018-06-08, 17:55
  #99
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback