Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-30, 19:02
  #1
Medlem
Reguluss avatar
Åsa Linderborg publicerar idag en bredsida mot #metoo-rörelsen och ansvarslösa journalister, apropå Uppdrag Gransknings granskning av "affären" Fredrik Virtanen som visat sig bygga på tveksamma uppgifter:

Största övergreppet i svensk presshistoria

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...-presshistoria

Expressens artikel om Virtanen karakteriserar hon på följande sätt:

Expressen gjorde ett helt ”dokument” baserat på Flashbackgissningar. Det måste vara det största övergreppet i svensk presshistoria.
Citera
2018-05-30, 19:06
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Hehehe

Nu börjar journalister dreva mot varandra, vi behöver popcorn.
Citera
2018-05-30, 19:13
  #3
Medlem
Drev mot drev mot drev.

Vem kommer i sin tur dreva mot Åsa Linderborg?

Fortsättning följer.......
Citera
2018-05-31, 09:11
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Jag förstår inte, är det kvinnor eller män som blir könsförminskade?

Citat:
Men nu handlar inte Metoo om tunga, manliga, nationella eller ekonomiska värden. Metoo handlar kvinnor. Då är det inte så noga. Det är det här som kallas förminskning av kön.

Män för att alla tror på kvinnorna eller kvinnorna för att..alla tror på kvinnorna?
Citera
2018-05-31, 12:55
  #5
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag förstår inte, är det kvinnor eller män som blir könsförminskade?



Män för att alla tror på kvinnorna eller kvinnorna för att..alla tror på kvinnorna?
Jag tror hon menar att frågan i sig förminskats på så vis att det inte krävts några bevis, eftersom det varit en kvinnofråga, medan om det hade varit någon manlig fråga som typ försvarsbudgeten så hade de som uttalat sig varit tvungna att kunna styrka sina påståenden med objektiva fakta, men att här har subjektiva känslor fått råda, vilket inte gynnat nån.
Citera
2018-05-31, 13:27
  #6
Medlem
Gabriel2017s avatar
Aktivismen i samhället och framförallt på Internet har uppmuntrats av regeringen. MSM har hakat på och drevar mot fel "värdegrund". Dagens utomparlamentariska aktivism ,ger mig associationer till röd gardisterna i Maos Kina som förföljde och straffade folk, som inte, som de tyckte hade den rätta "värdegrunden".
Man får väl hoppas och önska, att aktivisternas inflytande förvinner, efter valet och man har ett tjänstemanna ansvar att följa. Vi kan inte ha "folk domstolar" där aktivisterna straffar folk.
#metoo blev ännu ett sätt ett medel att bedriva häxjakt på. Bra att Åsa kan tycka nåt annat än vad aktivisterna vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback