Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 18:06
  #193
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Precis, vilket förstör halva upplevelsen. Jag vill kunna ta tid, lägga upp hur jag ska skjuta, och planera i förväg om det är flera jag ska skjuta runt om.

Det här kommer bli något slags CS lir, i raid format.

Sanna mina ord!

Nu kommer VATS som sagt inte vara i slowmotion som det vart innan men det betyder ju inte att du kommer behöva vara i närstrid för att använda VATS, vad hindrar dig att sitta på avstånd och följa en spelare samtidigt som du placerar vart du ska skjuta?
Följer du en spelare på långt avstånd med sikte så kommer du inte behöva ställa in VATS på en tiondels sekund, då har du lite tid på dig även om det inte går i slowmotion som innan
Citera
2018-08-23, 19:25
  #194
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Nu kommer VATS som sagt inte vara i slowmotion som det vart innan men det betyder ju inte att du kommer behöva vara i närstrid för att använda VATS, vad hindrar dig att sitta på avstånd och följa en spelare samtidigt som du placerar vart du ska skjuta?
Följer du en spelare på långt avstånd med sikte så kommer du inte behöva ställa in VATS på en tiondels sekund, då har du lite tid på dig även om det inte går i slowmotion som innan

Jag förstår din poäng. Och du har helt rätt. Vad du säger är alltså att nu kommer alla att sitta och snipra också... Jävla skitspel!
Citera
2018-08-23, 20:23
  #195
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag förstår din poäng. Och du har helt rätt. Vad du säger är alltså att nu kommer alla att sitta och snipra också... Jävla skitspel!

Men du ska ju inte ta nån större skada så länge du inte skjuter tillbaka så jag vet inte hur effektivt det kommer att bli med sniping, dessutom blir det ju bounty på den som dödar någon som inte skjuter tillbax så det kan också avskräcka en del antar jag.
Citera
2018-08-23, 22:34
  #196
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Men du ska ju inte ta nån större skada så länge du inte skjuter tillbaka så jag vet inte hur effektivt det kommer att bli med sniping, dessutom blir det ju bounty på den som dödar någon som inte skjuter tillbax så det kan också avskräcka en del antar jag.

Jaha! Så nu kan man inte ens använda snipe..!

Självklart finns det vissa spännande element. Och det där med duell i multiplayer är en lösning jag gillar!
Men jag tror att Fallout 76 bara är ett sätt för företaget att pröva nya idéer med någon ny motor. Jag hoppas bara att planen är att ge ut ett Fallout 5 sedan med möjlighet till co-op..
För mig är spelet perfekt redan. Vapen, monster och allting. Det skulle räcka med bättre grafik, samma monster som bara är någon storlek större i en större och ännu grymmare atmosfär.

Det hade varit så cleant!

Och med tanke på att Fallout 4 var ganska så kort, så skulle jag gärna se lite ny content istället för något sånt här

Men vem vet? Det här kanske blir ett skitbra spel för den som gillar't.
Citera
2018-08-24, 18:26
  #197
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag förstår din poäng. Och du har helt rätt. Vad du säger är alltså att nu kommer alla att sitta och snipra också... Jävla skitspel!

Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Men du ska ju inte ta nån större skada så länge du inte skjuter tillbaka så jag vet inte hur effektivt det kommer att bli med sniping, dessutom blir det ju bounty på den som dödar någon som inte skjuter tillbax så det kan också avskräcka en del antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jaha! Så nu kan man inte ens använda snipe..!

Självklart finns det vissa spännande element. Och det där med duell i multiplayer är en lösning jag gillar!
Men jag tror att Fallout 76 bara är ett sätt för företaget att pröva nya idéer med någon ny motor. Jag hoppas bara att planen är att ge ut ett Fallout 5 sedan med möjlighet till co-op..
För mig är spelet perfekt redan. Vapen, monster och allting. Det skulle räcka med bättre grafik, samma monster som bara är någon storlek större i en större och ännu grymmare atmosfär.

Det hade varit så cleant!

Och med tanke på att Fallout 4 var ganska så kort, så skulle jag gärna se lite ny content istället för något sånt här

Men vem vet? Det här kanske blir ett skitbra spel för den som gillar't.

Fast jag menar inte att man nödvändigtvis ska sitta och snipra 500m bort för att använda VATS.
Min tanke var att (som inte fungerar nu när jag precis kom på att de har gått ut med att man kommer att se andra spelare på kartan...hela min poäng blev poänglös) att man tex sitter på ett hustak utan att en annan spelare på marken upptäcker dig, då kan du följa den spelare med siktet på ditt vapen (behöver inte vara snipersikte, räcker med ett reflex sikte) och därmed välja VATS i lugn och ro och sedan börja skjuta.

Personligen hoppas jag att de kommer att släppa en single player story till Fallout 76s karta, först kör de multiplayer i någon/några månader och sedan släpper de en fristående singelplayer kampanj med samma innehåll som i Fallout 76 + riktiga NPCs

På det sättet så får ju de som inte vill spela online chansen att ta del av innehållet och miljöerna i Fallout 76, jag är nyfiken på Fallout 76 men ett Fallout spel vill jag verkligen inte spela med andra människor , det vill jag spela själv och utforska i min egen takt utan att bli störd
Citera
2018-08-24, 22:45
  #198
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Edit: Vet ni vad? Fuck det här spelet! Det kan suga min kuk! Ge mig ett ordentligt jävla singleplayer lir, där jag kan springa runt med min bästa vän i co-op, ta droger slåss om loot! Jag vill sammarbeta sena kvällar i en stad i ruiner och springa som två pussies ifrån stora Deathclaws och övergivna mördar robotar!

Men vänta nu, Fallout 76 är ju skapat för exakt personer som dig? Hur kan du klaga när du för första gången i spelets historia får chansen att göra precis det du beskriver ovan?

Nej, ge MIG ett riktigt jävla singleplayer lir. Som morrowind, oblivion, skyrim, FO 3, NV och 4. För det GÅR INTE återskapa ett sånt spel ens om man låser spelet till att "bara" kunna spela co-op. Antingen så vill du ha ett ordentligt singleplayer spel med story, djup, äventyr och allt som hör där till a la the witcher, eller så vill du kunna spela med dina vänner. Det finns inget där emellan och det är den sorgliga sanningen för tillfället.
Far cry 5 gick att köra helt co-op rakt igenom, ska vi försöka inbilla oss själva att det inte hade varit ett bättre SPEL på nästan alla sätt om det inte var möjligt? Försöker inte kasta skit på fc5, jag blev positivt överraskad över hur lite man märker att det är byggt för co-op när man spelar själv och det är en värdig uppföljare till 3an och 4an på alla sätt! Men kom inte och påstå att man njuter mer med en vän än vad man hade kunnat göra själv (om verkligheten hade sett annorlunda ut)

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Men jag tror att Fallout 76 bara är ett sätt för företaget att pröva nya idéer med någon ny motor.

Jag kunde LOVAT dig redan samma dag som 76 annonserades att motorn kommer vara precis den samma som FO 4. Men du kanske menar hur den klarar sig med specifikt onlineinteraktioner. Motorn i sig är ju den samma som skyrim och det märkt tydligt, men de har gjort enorma framsteg för FO 4 vilket var otroligt välbehövligt för hela biten med skjutvapen mot FO 3/NV. Av det lilla man sett och den korta tiden till release så känns det ganska uppenbart att 76 kommer spelas nästan identiskt som FO 4 online när man pratar om spelmotorn osv.
__________________
Senast redigerad av Farbror Fazer 2018-08-24 kl. 22:51.
Citera
2018-08-26, 15:16
  #199
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Men vänta nu, Fallout 76 är ju skapat för exakt personer som dig?

Nej, ge MIG ett riktigt jävla singleplayer lir. Som morrowind, oblivion, skyrim, FO 3, NV och 4. För det GÅR INTE återskapa ett sånt spel ens om man låser spelet till att "bara" kunna spela co-op.

Jag kunde LOVAT dig redan samma dag som 76 annonserades att motorn kommer vara precis den samma som FO 4.

Det är det ju inte! Fallout 76, är mer skapat för personer som gillar raider i wow. Se bara på fighten mot "fladdermus draken" i den här videon! https://www.youtube.com/watch?v=zao_aG3_cng (tidsstämpel 6:40). Förmodligen går det inte att sänka den som ensam spelare, därmed är en grupp/guild/gäng det enda sättet. Eller att förlita sig på grannar!

Försöker du intala mig att Skyrim inte hade varit lika bra, om det gick att köra co-op? Sjukaste jag hört. Skyrim är ett perfekt upplägg för precis det! Att få fördela loot och göra questar tillsammans, båda försöker ta sig upp i thiefs guild. Precis det jag önskar i sånna spel.

Sen blir det uppenbart via videon, att motorn är helt ny, alternativt fått en stor updatering. Motor kan som du nog vet även inkludera annt såsom physics. Men grafiken har fått en garanterad uppsving mot föregångaren.
Citera
2018-08-26, 15:21
  #200
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Fast jag menar inte att man nödvändigtvis ska sitta och snipra 500m bort för att använda VATS.
Min tanke var att (som inte fungerar nu när jag precis kom på att de har gått ut med att man kommer att se andra spelare på kartan...hela min poäng blev poänglös) att man tex sitter på ett hustak utan att en annan spelare på marken upptäcker dig, då kan du följa den spelare med siktet på ditt vapen (behöver inte vara snipersikte, räcker med ett reflex sikte) och därmed välja VATS i lugn och ro och sedan börja skjuta.

Personligen hoppas jag att de kommer att släppa en single player story till Fallout 76s karta, först kör de multiplayer i någon/några månader och sedan släpper de en fristående singelplayer kampanj med samma innehåll som i Fallout 76 + riktiga NPCs

På det sättet så får ju de som inte vill spela online chansen att ta del av innehållet och miljöerna i Fallout 76, jag är nyfiken på Fallout 76 men ett Fallout spel vill jag verkligen inte spela med andra människor , det vill jag spela själv och utforska i min egen takt utan att bli störd

Jag diggar faktiskt också miljön i det här spelet.

Problemet med VATS är att jag ofta kör gunslinger när jag rensar i hus. Då hjälper slow-mo effekten om jag håller på att bli överrumplad. Jag går in med vapnet i högsta hugg, sedan blir jag stormad. Då tar jag tillfället i akt att välja ett target att skjuta på, medans VATS hjälper till att snabbt avsluta fiender som inte är fullt så farliga. PewPew dom dör, medans jag backar och tar lite droger så jag kan fortsätta att storma in i huset i närstrid.

Det betyder som du säger, att man kommer behöva förlita sig på större vapen och avstånd om VATS ens ska gå att implementera i sin spelstil. Det är synd. För det är lite det som är charmen med spelet.
Citera
2018-08-26, 17:45
  #201
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag diggar faktiskt också miljön i det här spelet.

Problemet med VATS är att jag ofta kör gunslinger när jag rensar i hus. Då hjälper slow-mo effekten om jag håller på att bli överrumplad. Jag går in med vapnet i högsta hugg, sedan blir jag stormad. Då tar jag tillfället i akt att välja ett target att skjuta på, medans VATS hjälper till att snabbt avsluta fiender som inte är fullt så farliga. PewPew dom dör, medans jag backar och tar lite droger så jag kan fortsätta att storma in i huset i närstrid.

Det betyder som du säger, att man kommer behöva förlita sig på större vapen och avstånd om VATS ens ska gå att implementera i sin spelstil. Det är synd. För det är lite det som är charmen med spelet.

Men ska vi vara helt ärliga så gör ju VATS Fallout löjligt lätt att döda fiender
Själv slutade jag nästan använda det helt i Fallout 4 då jag ändå hade så pass hög HP att jag kunde ta mig tid att sikta och skjuta utan VATS
Citera
2018-08-26, 17:47
  #202
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Men ska vi vara helt ärliga så gör ju VATS Fallout löjligt lätt att döda fiender
Själv slutade jag nästan använda det helt i Fallout 4 då jag ändå hade så pass hög HP att jag kunde ta mig tid att sikta och skjuta utan VATS

Nejdu jävelberg VATS är skitbra vid de tillfällen man behöver
Citera
2018-09-03, 15:29
  #203
Avstängd
therefores avatar
Fallout 76's Lack of NPC's Could Be Its Greatest Downfall
Citera
2018-09-18, 20:17
  #204
Medlem
Reggaemans avatar
Inget nytt på Falloutfronten?

Inga nya screenshots så att man kan få se hur miljön ser ut i de olika delar av kartan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback