Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-03, 13:56
  #265
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Där ser man! En sann arisk man m.a.o.

Hitler hade också blå ögon, bara det att man inte ser det i svart-vita filmer, men folk som träffade honom beskriver detta. Så jimmie och hitler hade ungefär samma ögonfärg kombinerat med hårfärg. Säkert en slump.
Citera
2018-06-03, 14:13
  #266
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Hitler hade också blå ögon, bara det att man inte ser det i svart-vita filmer, men folk som träffade honom beskriver detta. Så jimmie och hitler hade ungefär samma ögonfärg kombinerat med hårfärg. Säkert en slump.

Sannerligen relevant och betydelsefull information det där. Kan komma att fullständigt förändra utgången i valet.
Citera
2018-06-03, 14:48
  #267
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Martin Dahlin är inte svensk enligt dig?

Svensk: Ja.

Etnisk skandinav: Nej.

Frågeställningen var Jimmie Åkessons syn på evolutionen. Att den är inte önskvärd.
Citera
2018-06-03, 23:36
  #268
Avstängd
bitamin-CEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Självklart är det bara fenotypen som definierar vem som är svensk(eller inte), enligt Flashbackrasisterna.
Till störst del ja är det generna självklart.
Jag tycker att Sveriges majoritetsbefolkning skall för all överskådlig framtid bestå av etniska Svenskar med de karaktäristiska nordiska dragen. Allt annat är ren och skär ondska och per definition folkmord.

Ni kolonisatörer har ju inga problem med att se Sverige förvandlas till vad ni "flydde" ifrån.
Det är beviset på att ni är de största rasisterna, ni vill främja er egen grupp på bekostnad av de inhemska.
Det är väl någon form av hämdlystenhet för gamla oförätter när svarta var slavar, i kombination med mindervärdeskomplex gentemot vita i allmänhet.
Äckliga hycklare.

Du är inte och kommer aldrig att betraktas som ett uns Svensk.
Däremot är du en fiende till Svenska folket och de utlänningar som tycker om och vill upptas av Svenskarna.
Förväntar mig inget svar heller från dig korkade kärringjävel men din skit ska inte få stå oemotsagd
Citera
2018-06-04, 13:16
  #269
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Konservativa Friatider uppmärksammas att Jimmie Åkesson tycker att det inte är önskvärt att Svenskar är bloda och blåögda.





http://www.friatider.se/jimmie-kesso...nda-och-bl-gda

Hur ser ni på det?

Jag tycker att Jimmie Åkesson har fel i sitt påstående. Ni kanske tänker att jag är nu en såndan pro-nazi höger som tycker att Svenskar ska vara blåda och blåögda. Det är jag inte.

Jag tycker att blondhet och blåögdhet är ett evolutionstecken på den framtida människan. Att Åkesson tycker så här, kanske är ett politiskt spel, men om han verkligen tycker som han verkligen säger. Då har han missat evolutionen.

Det finns en ANLEDNING varför europeiska män har spermier som är mer feminina än afrikanska och asiatiska mäns spermier.

Det finns en ANLEDNING varför vit, blond och blåa ögon anses attraktivt jämfört med krulligt svart hår och svarta ögon.

Det finns en ANLEDNING varför blonda eller blåögda sitter i maktpositioner i olika grupper. Tittar man på syriens president Basar Al Assad = Blåögd. Tittar man på kubaner eller spanjorer så är det inte helt ovanligt att man hittar blånda eller blåögda. Det är dessutom väldigt vanligt att hitta vita latinamerikaner i maktpositioner i sydamerika.

Hoppas någon skickar ett meddelande till Åkesson om evolutionsteorin. Blir besviken på hans okunnighet. Typ som att önska att människan måste bli dummare.

Det hela handlar om tolkning av sånt som Åkesson har sagt och inte alls ordagrant vad han har sagt eller tycker. Vissa vill göra sådana här tolkningar för att försöka passa på att lura folk att gå från SD till AfS eller från SD till NMR. Det är synd att ni inte fattar varför Åkesson gör såna här uttalanden som ni vidareutvecklar och tolkar på det där sättet. Det är av taktiska skäl för att vinna fler väljare från sjuklövern och att växa som parti.
Citera
2018-06-04, 14:33
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Det hela handlar om tolkning av sånt som Åkesson har sagt och inte alls ordagrant vad han har sagt eller tycker. Vissa vill göra sådana här tolkningar för att försöka passa på att lura folk att gå från SD till AfS eller från SD till NMR. Det är synd att ni inte fattar varför Åkesson gör såna här uttalanden som ni vidareutvecklar och tolkar på det där sättet. Det är av taktiska skäl för att vinna fler väljare från sjuklövern och att växa som parti.

Det är möjligt att Åkesson är väldigt oärlig. Men han har på direkt fråga om svensk etnicitet från Göran Rosenberg sagt att "inte många nu levande svenskar är att betrakta som sådana".

Att detta faktiskt ÄR rasistiskt mot svenskar är problematiskt och nog rätt jävla unikt från en europeisk "nationalistisk" partiledare. SJÄLVKLART krävs det inte någon särskild blodrenhetsmytologi för att vara just etnisk svensk.

"Han ljuger säkert", är ett dåligt försvar, tycker jag.

Dagsaktuellt är ämnet på grund av de afrikanska männen i halländska SSU, vilket får mången svensk att reagera med precis samma tribalistiska reflex som vilket annat icke-afrikanskt folk som helst.

Om SD ska kommentera så måste de ju säga att denna instinkt hos de egna väljarna är rasistisk enligt deras ideologi.
Citera
2018-06-04, 14:41
  #271
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är möjligt att Åkesson är väldigt oärlig. Men han har på direkt fråga om svensk etnicitet från Göran Rosenberg sagt att "inte många nu levande svenskar är att betrakta som sådana".

Att detta faktiskt ÄR rasistiskt mot svenskar är problematiskt och nog rätt jävla unikt från en europeisk "nationalistisk" partiledare. SJÄLVKLART krävs det inte någon särskild blodrenhetsmytologi för att vara just etnisk svensk.

"Han ljuger säkert", är ett dåligt försvar, tycker jag.

Dagsaktuellt är ämnet på grund av de afrikanska männen i halländska SSU, vilket får mången svensk att reagera med precis samma tribalistiska reflex som vilket annat icke-afrikanskt folk som helst.

Om SD ska kommentera så måste de ju säga att denna instinkt hos de egna väljarna är rasistisk enligt deras ideologi.

Kalla det "oärlighet", om du vill, men jag ser det inte så. Och Åkesson är inte mer "oärlig" än t.ex. Kristersson, Löfven eller Kasselstrand. Det handlar om politisk taktik och alla sysslar med det.
Citera
2018-06-04, 19:37
  #272
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Det hela handlar om tolkning av sånt som Åkesson har sagt och inte alls ordagrant vad han har sagt eller tycker. Vissa vill göra sådana här tolkningar för att försöka passa på att lura folk att gå från SD till AfS eller från SD till NMR. Det är synd att ni inte fattar varför Åkesson gör såna här uttalanden som ni vidareutvecklar och tolkar på det där sättet. Det är av taktiska skäl för att vinna fler väljare från sjuklövern och att växa som parti.

Jag kommer inte rösta AfS. Jag vet om att AfS kommer bli bortglömt när SD sitter som regeringsparti och därmed får inflytande över invandringen. Då kommer AfS endast änga sig åt utomparlamentariska aktioner.
Citera
2018-06-04, 20:44
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Konservativa Friatider uppmärksammas att Jimmie Åkesson tycker att det inte är önskvärt att Svenskar är bloda och blåögda.





http://www.friatider.se/jimmie-kesso...nda-och-bl-gda

Hur ser ni på det?

Jag tycker att Jimmie Åkesson har fel i sitt påstående. Ni kanske tänker att jag är nu en såndan pro-nazi höger som tycker att Svenskar ska vara blåda och blåögda. Det är jag inte.

Jag tycker att blondhet och blåögdhet är ett evolutionstecken på den framtida människan. Att Åkesson tycker så här, kanske är ett politiskt spel, men om han verkligen tycker som han verkligen säger. Då har han missat evolutionen.

Det finns en ANLEDNING varför europeiska män har spermier som är mer feminina än afrikanska och asiatiska mäns spermier.

Det finns en ANLEDNING varför vit, blond och blåa ögon anses attraktivt jämfört med krulligt svart hår och svarta ögon.

Det finns en ANLEDNING varför blonda eller blåögda sitter i maktpositioner i olika grupper. Tittar man på syriens president Basar Al Assad = Blåögd. Tittar man på kubaner eller spanjorer så är det inte helt ovanligt att man hittar blånda eller blåögda. Det är dessutom väldigt vanligt att hitta vita latinamerikaner i maktpositioner i sydamerika.

Hoppas någon skickar ett meddelande till Åkesson om evolutionsteorin. Blir besviken på hans okunnighet. Typ som att önska att människan måste bli dummare.

Tja, han är ju knappast blond och blåögd själv så han är väl rädd att bli hemskickad till södra Italien. Egentligen kanske han skall hålla käften angående etnicitet. Han borde förespråka en konservativ högerpolitik och sluta upp med det liberala skånska mumlandet.
Citera
2018-06-05, 18:43
  #274
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Tja, han är ju knappast blond och blåögd själv så han är väl rädd att bli hemskickad till södra Italien. Egentligen kanske han skall hålla käften angående etnicitet. Han borde förespråka en konservativ högerpolitik och sluta upp med det liberala skånska mumlandet.

Åkesson har blåa ögon. Dock så förstår jag vad du menar.

Håller med att Åkesson mummlar för mycket när det gäller etnicitet. Ena gången så har han en lysnade klar definition på vad Svenskhet är, andra gången säger han att Svenskhet är inte önskvärt.

Man blir förvirrad!
Citera
2018-06-05, 21:20
  #275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Åkesson har blåa ögon. Dock så förstår jag vad du menar.

Håller med att Åkesson mummlar för mycket när det gäller etnicitet. Ena gången så har han en lysnade klar definition på vad Svenskhet är, andra gången säger han att Svenskhet är inte önskvärt.

Man blir förvirrad!

Den Sverigedemokratisk definitionen; "Svensk är den som ser sig som svensk och som andra ser som svensk" är mycket bra. Etnicitet är en kombination av genetik, kultur, religion, identitet, sociala och politiska aspekter. Det finns ingen mening av partiet att köra full blås medvetslös som nynazisterna ägnar sig åt och kräva att Sverige återupprättar det rasbiologiska institutet. En bred och öppen definition av svenskhet är bra. Vidare, det finns ingen jävla mening med att sitta och tjafsa om vem som är svensk eller inte. Det är en diskussion som SD kan ha på sina kongresser men jag som väljare vill veta varför jag skall rösta på SD och inte Moderaterna, Medborgerlig Samling eller Alternativ för Sverige. Jag kräver att politikerna ger mig saklighet och lösningar. Jag är inte speciellt intresserad av mer nonsens och skitsnack. Nonsens och skitsnack hör Miljöpartiet till och inte SD. Om SD nu vill försöka vara det statsbärande partiet som får mig och många andra högerväljare att välja SD framför något av de andra alternativen måste de skärpa till sig.
__________________
Senast redigerad av Edgerton 2018-06-05 kl. 21:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback