Konservativa Friatider uppmärksammas att Jimmie Åkesson tycker att det inte är önskvärt att Svenskar är bloda och blåögda.
Citat:
Nej, det är ju inte det. Vi är för en öppen svenskhet, man kan bli svensk. Jag har aldrig sett folket som biologiskt, utan det handlar om en grupp människor som har en gemensam nationell identitet
Citat:
Vi kommer inte komma tillbaka till Bullerbyn och vi kommer inte komma tillbaka till en situation där alla svenskar är blonda och blåögda. Och det är inte heller önskvärt, det är inte viktigt, fortsätter Åkesson.
http://www.friatider.se/jimmie-kesso...nda-och-bl-gda
Hur ser ni på det?
Jag tycker att Jimmie Åkesson har fel i sitt påstående. Ni kanske tänker att jag är nu en såndan pro-nazi höger som tycker att Svenskar ska vara blåda och blåögda. Det är jag inte.
Jag tycker att blondhet och blåögdhet är ett evolutionstecken på den framtida människan. Att Åkesson tycker så här, kanske är ett politiskt spel, men om han verkligen tycker som han verkligen säger. Då har han missat evolutionen.
Det finns en ANLEDNING varför europeiska män har spermier som är mer feminina än afrikanska och asiatiska mäns spermier.
Det finns en ANLEDNING varför vit, blond och blåa ögon anses attraktivt jämfört med krulligt svart hår och svarta ögon.
Det finns en ANLEDNING varför blonda eller blåögda sitter i maktpositioner i olika grupper. Tittar man på syriens president Basar Al Assad = Blåögd. Tittar man på kubaner eller spanjorer så är det inte helt ovanligt att man hittar blånda eller blåögda. Det är dessutom väldigt vanligt att hitta vita latinamerikaner i maktpositioner i sydamerika.
Hoppas någon skickar ett meddelande till Åkesson om evolutionsteorin. Blir besviken på hans okunnighet. Typ som att önska att människan måste bli dummare.