Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 09:17
  #217
Medlem
De flesta saker människan sysslar med idag behöver ingen fysisk styrka.
Vidare i sport så tävlar inte kivnnor mot män, utan mot varandra.

Så frågan borde mer vara:
När ska vissa män sluta gnälla över kvinnor?
Citera
2019-11-19, 15:00
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Läste nyss att kvinnor tjänar mindre pengar i fotbollen än män. Och sedan alla kommentarer till det (på Facebook).

Är inte kvinnors svaghet irriterande att ha att göra med? Alltid ska de gnälla på allt. Att de tjänar mindre! Gör de? Att de får mindre pengar inom idrotten! Kanske har att göra med utbud och efterfrågan?

När var jag 5 år vann jag över pappa i armbrytning.
När jag var 10 år förstod jag att pappa la sig och att han var mycket starkare än mig.

Hur reagerade jag? Började jag lipa? Började jag gråta över att det var förtryck att jag inte var lika stark?

Nej, jag insåg det uppenbara. Han var starkare, inget mer med det.

När ska tjejer sluta lipa över att de är det fysiskt svagare könet och acceptera verkligheten?

Jag tror att damerna i fotboll vill tjäna mer pengar, så då försöker de att göra det.

Inte kallas det att gnälla inte. Det är att försöka öka sin inkomst.
Citera
2019-11-21, 15:49
  #219
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
De flesta saker människan sysslar med idag behöver ingen fysisk styrka.
Vidare i sport så tävlar inte kivnnor mot män, utan mot varandra.

Så frågan borde mer vara:
När ska vissa män sluta gnälla över kvinnor?
På vilket sätt gnäller män över kvinnor? Utom på erat gnäll.

Kvinnor gnäller däremot jämt. Särskilt populärt i sport och politik och i denna tråd. Finns inte ett gott ord från dig om män. Fast vi ordnat både flashback, din dator, och ditt internet åt dig.
Citera
2019-12-16, 18:50
  #220
Medlem
Selfefficacys avatar
Det är ju ingen nyhet att män generellt är fysiskt starkare än kvinnor (självklart finns det undantag). Absolut inget jag stör mig på. Snarare tvärtom. Det är skönt med uppdelning av uppgifter. Jag har rätt små och flinka händer och kan så med t.ex. fixa och reparera små saker och komma åt i trånga utrymmen. Det kan inte min pojkvän. Jag uppskattar jättemycket att han t.ex. bär tunga saker. Han får göra grovjobbet (för det är han bäst på) och jag tar hand om detaljer och finslipning (för det är jag bäst på). Perfekt teamwork.

Dessutom tycker jag att det är sexigt att min pojkvän är starkare än mig. Det får mig att känna mig trygg. Vi tar båda hand om varandra på olika sätt. Tycker det är väldigt praktiskt!

Har inga kvinnliga vänner som klagar över att män är fysiskt starkare än kvinnor. Kanske har jag konstiga vänner?
Citera
2019-12-16, 19:30
  #221
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selfefficacy
Det är ju ingen nyhet att män generellt är fysiskt starkare än kvinnor (självklart finns det undantag). Absolut inget jag stör mig på. Snarare tvärtom. Det är skönt med uppdelning av uppgifter. Jag har rätt små och flinka händer och kan så med t.ex. fixa och reparera små saker och komma åt i trånga utrymmen. Det kan inte min pojkvän. Jag uppskattar jättemycket att han t.ex. bär tunga saker. Han får göra grovjobbet (för det är han bäst på) och jag tar hand om detaljer och finslipning (för det är jag bäst på). Perfekt teamwork.

Dessutom tycker jag att det är sexigt att min pojkvän är starkare än mig. Det får mig att känna mig trygg. Vi tar båda hand om varandra på olika sätt. Tycker det är väldigt praktiskt!

Har inga kvinnliga vänner som klagar över att män är fysiskt starkare än kvinnor. Kanske har jag konstiga vänner?
Nej, inga konstigheter där. Min uppfattning är att de flesta inte har några bekymmer med sånt här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback