Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-29, 15:15
  #1
Medlem
Ska köpa en ny licens för Adobe Creative Cloud i samma veva som jag tänkte börja göra lite frilansuppdrag. Måste man ha företagslicensen om man gör projekt på beställning av andra för betalning, eller kan man köpa den enskilda licensen ändå?
Citera
2018-05-29, 16:04
  #2
Medlem
Gwildors avatar
Du får ha vilken version du vill. Företagsversionen är lite dyrare men då ingår väl lite bättre support
Citera
2018-05-29, 16:47
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rucke1
Ska köpa en ny licens för Adobe Creative Cloud i samma veva som jag tänkte börja göra lite frilansuppdrag. Måste man ha företagslicensen om man gör projekt på beställning av andra för betalning, eller kan man köpa den enskilda licensen ändå?

Beror på din företagsform. Enskilda licensen kan inte tecknas av juridiska personer. Kör du enskild firma så kandu köra enskilt.

Skillnaden ligger i central administration, flytande licenser, och rabatter vid mer än ett par licenser.
Citera
2018-05-29, 17:01
  #4
Medlem
Ah ok, så jag stöter inte på några problem om jag säljer vissa av mina verk trots att jag har en licens för enskild person?

Jag har inte ens enskild firma utan kommer troligtvis att fakturera via Cool Company.
Citera
2018-05-29, 18:52
  #5
Medlem
BlueStars avatar
Reklam och marknadsföring --> Digital bildbehandling
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback