Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-29, 13:02
  #1
Medlem
Jag vill skapa ett register över mina böcker hemma i bokhyllorna och söker ett alternativ till Exceldokument. Det var svårare än förväntat att googla fram trovärdiga och aktuella svenska tips för just detta. Tänker mig att någon här inne måste använda sig av en app, mjukvaruprogram eller hemsida för sitt hemmabibliotek.

Om ni har ett system ni är nöjda med vore jag mycket tacksam om ni ville dela med er. Finns mycket ute på nätet men vill inte ödsla tid på att testa mig fram i blindo. Vill helst ha det som app eller program till datorn.
Citera
2018-05-29, 14:15
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Collectorz Book Collection kanske kan vara något.
Inte på svenska, men väldigt lättanvänt, går att exportera till "snygga" och praktiska hemsidor, går att skanna streckkoder med mobilen för att läsa in böcker och programmet hämtar info om böckerna automagiskt.
Använde deras program för filmsamling förut och var mycket nöjd.
__________________
Senast redigerad av st0ckis 2018-05-29 kl. 14:26.
Citera
2018-05-29, 14:24
  #3
Medlem
länken ska vara så här. https://www.collectorz.com/book
www.Librarything.com finns också som app och är gratis om man har färre än 200 böcker.
Citera
2018-05-29, 14:56
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Collectorz Book Collection kanske kan vara något.
Inte på svenska, men väldigt lättanvänt, går att exportera till "snygga" och praktiska hemsidor, går att skanna streckkoder med mobilen för att läsa in böcker och programmet hämtar info om böckerna automagiskt.
Använde deras program för filmsamling förut och var mycket nöjd.

Ser intressant ut.
Vill och kan du berätta mer om detta program för filmer?
Citera
2018-05-29, 21:51
  #5
Medlem
Laddade ner provversionen av Collectorz Books till plattan tidigare idag. Tycker den funkar bra. Snygg och smidig. Gillar att man kan scanna in böckerna med kameran. Köper antagligen den fulla versionen imorgon. Tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback