Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-29, 12:20
  #1
Medlem
Har varit tillsammans med en tjej i ca 3 år nu. Vi är 24 respektive 26 år gamla. Från början var förhållande bra som alltid, men efter ett tag blev det mindre och mindre sex och aldrig hon som tog initiativ. Har påpekat det 3-4 gånger och hon har sagt att hon inte är så sexuell som person, men att hon skulle försöka bättre sig. Men icke.

Men jag har även bidragit med att vara en idiot som gått runt och varit småsur om jag inte fått som jag velat. Det har vi pratat om och jag har försökt bättra mig, för hon kände att hon fick gå och tassa på tå för att inte göra mig irriterad, något som gjorde henne väldigt stressad och ledsen.

Jag har även inte varit direkt kärleksfull och kände väl inte riktigt glöden även om jag verkligen trivdes att umgås med henne.

Iallafall så började jag fundera på att göra slut, mest pga tanken att ha sex ca 10 gånger per år inte skulle funka för mig i längden. Så efter en månads funderande sa jag det bara en kväll, ”Jag vill nog inte det här längre, jag känner inte att känslorna finns riktigt där” och hon blev förkrossad och sa att hon funderade på husköp och framtida barn. Hon hade även känt att det varit sämre på slutet, men inte alls på att göra slut. Det skulle vara hon och jag, hon älskar ju mig.

Iallafall så åkte jag hem, men det kändes fel direkt. Så efter två timmar åkte jag tillbaks och vi pratade, och jag fick ur mig att jag tyckte att allt gick för fort och ville försöka igen. Hon sa att ”göra slut är ingenting man böra gör och sedan kommer tillbaka och ångrar sig två timmar senare”. Hon menade att det ändå fanns en anledning att jag gjorde slut. Sen kom vi överens om att jag skulle fundera i några dagar och vi skulle träffas igen.

Vi träffades då men kom inte fram till något, hon var mest ledsen. Jag förklarade att det bara var ett misstag, att vi kanske tappat glöden men att jag fortfarande har känslor och verkligen vill försöka få det bättre, och att båda vi två kanske fått en ögonöppnare av det här. Vi bestämde att vi skulle ses till helgen.

Jag kommer dit och känner direkt att hon inte vill. Hon säger att hon fortfarande har känslor för mig, att jag är hennes bästa vän. Men att hon måste får vara själv nu, det går inte. Hon ”vill hitta sig själv”, vad hon vill med livet. Var hon vill bo.

Båda skiljs åt kramandes och gråtandes och jag fattar ingenting. Har varit som en zombie de senaste dagarna. Både tycker ju om varandra, varför inte ge det ett nytt försök? Jag förstår att jag sårade henne, men jag kände väl kanske att vi bara behövde vara ifrån varandra ett tag? Det är ju inte så att jag varit med någon annan eller något, utan har tänkt på henne sedan det tog slut, hur fel det vart.

Men hon säger att det är över, att hon måste få vara själv.

Vad tror ni, vill hon bara glömma mig? Vill hon bara vara själv ett tag? Hjälp mig...

Sorry för wall of text.
Citera
2018-05-29, 12:24
  #2
Medlem
Denoms avatar
Du sårade ju henne, krossade henne totalt. Hur skulle det se ut om hon är din och allt är som vanligt igen redan dagen därpå? Hon måste ju ha lite stolthet även om ni fortfarande älskar varandra.
Citera
2018-05-29, 12:28
  #3
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillfasta
Har varit tillsammans med en tjej i ca 3 år nu. Vi är 24 respektive 26 år gamla. Från början var förhållande bra som alltid, men efter ett tag blev det mindre och mindre sex och aldrig hon som tog initiativ. Har påpekat det 3-4 gånger och hon har sagt att hon inte är så sexuell som person, men att hon skulle försöka bättre sig. Men icke.

Men jag har även bidragit med att vara en idiot som gått runt och varit småsur om jag inte fått som jag velat. Det har vi pratat om och jag har försökt bättra mig, för hon kände att hon fick gå och tassa på tå för att inte göra mig irriterad, något som gjorde henne väldigt stressad och ledsen.

Jag har även inte varit direkt kärleksfull och kände väl inte riktigt glöden även om jag verkligen trivdes att umgås med henne.

Iallafall så började jag fundera på att göra slut, mest pga tanken att ha sex ca 10 gånger per år inte skulle funka för mig i längden. Så efter en månads funderande sa jag det bara en kväll, ”Jag vill nog inte det här längre, jag känner inte att känslorna finns riktigt där” och hon blev förkrossad och sa att hon funderade på husköp och framtida barn. Hon hade även känt att det varit sämre på slutet, men inte alls på att göra slut. Det skulle vara hon och jag, hon älskar ju mig.

Iallafall så åkte jag hem, men det kändes fel direkt. Så efter två timmar åkte jag tillbaks och vi pratade, och jag fick ur mig att jag tyckte att allt gick för fort och ville försöka igen. Hon sa att ”göra slut är ingenting man böra gör och sedan kommer tillbaka och ångrar sig två timmar senare”. Hon menade att det ändå fanns en anledning att jag gjorde slut. Sen kom vi överens om att jag skulle fundera i några dagar och vi skulle träffas igen.

Vi träffades då men kom inte fram till något, hon var mest ledsen. Jag förklarade att det bara var ett misstag, att vi kanske tappat glöden men att jag fortfarande har känslor och verkligen vill försöka få det bättre, och att båda vi två kanske fått en ögonöppnare av det här. Vi bestämde att vi skulle ses till helgen.

Jag kommer dit och känner direkt att hon inte vill. Hon säger att hon fortfarande har känslor för mig, att jag är hennes bästa vän. Men att hon måste får vara själv nu, det går inte. Hon ”vill hitta sig själv”, vad hon vill med livet. Var hon vill bo.

Båda skiljs åt kramandes och gråtandes och jag fattar ingenting. Har varit som en zombie de senaste dagarna. Både tycker ju om varandra, varför inte ge det ett nytt försök? Jag förstår att jag sårade henne, men jag kände väl kanske att vi bara behövde vara ifrån varandra ett tag? Det är ju inte så att jag varit med någon annan eller något, utan har tänkt på henne sedan det tog slut, hur fel det vart.

Men hon säger att det är över, att hon måste få vara själv.

Vad tror ni, vill hon bara glömma mig? Vill hon bara vara själv ett tag? Hjälp mig...

Sorry för wall of text.

"Hitta sig själv" och "Vara själv". ---> Bra att du gjorde slut med henne.

Jag tror snarare hon vill hoppa in i kuk-karusellen igen dvs. att hon har helt andra önskemål än att "köpa hus" och "skaffa barn" med dig. Sådant säger hon bara för att få dig att tro förhållandet var dåligt pga dig och att allt var ditt fel så klart.
Citera
2018-05-29, 12:30
  #4
Medlem
Treantprotectors avatar
När en tjej inte längre vill ha sex, borde alla se det som en varningsklocka för vad hon känner för en kille. Det brukar spegla verkligheten ganska bra för vad som kommer ske i förhållandet. Hade inte du dumpat henne så hade hon garanterat lämnat förr eller senare. Men, jag kan ju ha fel. Varför inte skaffa ett barn ihop? Det brukar ju lösa problem enligt folk.
Citera
2018-05-29, 12:30
  #5
Medlem
Hon förfaller ju vara i riktiga bo-byggar fasen, och du har visat att du inte är att lita på. Hon vill inte stå där med ett gemensamt ägt hus och en unge nästa gång du får för dej att göra slut. Ur det ljust både förstår jag henne och tycker henne agerade är sunt.

(Dessutom om hon vore tok kär skulle inte det spela någon roll.)
Citera
2018-05-29, 12:32
  #6
Medlem
skit i henne du är ung och kåt knulla runt medans du har chansen för en dag hittar du en fitta som du vill ha ungar med och då blir det näst intill obefintligt med sex och du får ta hand om snoriga jävla ungar som tjafsar pissar och skiter och förstör inredning för flera tusen och en kärring som vill ha ungarna mellan er och då blir det ännu mindre sex,

så jag tycker du ska springa naken längs gatan av glädje att du nu äntligen är fri från en hora som kommer suga både pengar och liv ur dig
Citera
2018-05-29, 12:35
  #7
Medlem
kumlafucker84s avatar
Hon vill inte ha tillbaka dig. Du ska glömma henne! Man ska aldrig ta tillbaka sitt ex. Funkar det inte förstå gången så kommer det knappast funka andra gången heller. Ni knullar ju bara 10 gånger på ett år! Det är ju fan ingenting. Så jag tycker att du ska försöka fixa en annan tjej som gillar att knulla. 10 gånger i månaden är lite det med om man bor ihop.
__________________
Senast redigerad av kumlafucker84 2018-05-29 kl. 13:09.
Citera
2018-05-29, 12:37
  #8
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
När en tjej inte längre vill ha sex, borde alla se det som en varningsklocka för vad hon känner för en kille. Det brukar spegla verkligheten ganska bra för vad som kommer ske i förhållandet. Hade inte du dumpat henne så hade hon garanterat lämnat förr eller senare. Men, jag kan ju ha fel. Varför inte skaffa ett barn ihop? Det brukar ju lösa problem enligt folk.
Exakt. Jag tänkte precis likadant. Vill man inte ha sex så är man inte intresserad längre.
Citera
2018-05-29, 12:39
  #9
Medlem
Banangurkazzs avatar
Du körde en all-in bluff, hon synade och nu gråter du, sådant är livet.
Citera
2018-05-29, 12:50
  #10
Medlem
Hur skulle du själv känna om din partner ville säga upp kontakten och bara några timmar senare vill försöka igen? Inget jag hade velat uppleva iallafall! förstår hur din ex-flickvän känner som hon gör.
Citera
2018-05-29, 13:03
  #11
Medlem
Broarna är definitivt brända. Hon var inte så fäst vid dig som hon försöker att få det att verka - det är bara ett psykologiskt spel för gallerierna. Troligen var hon inställd på att lämna dig långt innan du gjorde slut - du gav henne den perfekta ursäkten som hon väntat på. Glöm henne och gå vidare.
Citera
2018-05-29, 13:05
  #12
Medlem
Heauxms avatar
Hon är bara inte sexuell av sig Lennart du gjorde slut för det tycker jag är löjligt om hon nu annars var så underbar och älskvärd. Du har totalt krossat henne likt en insekt.
Man kan inte bara bli tillsammans igen efter att du gjort slut och sedan åker tillbaka 2 timmar senare. Du ger ett väldigt oseriöst intryck och nu har hon ju gått runt och tänkt på framtid,hus och barn och så kommer du och beter dig på lågstadienivå.
Jag hade också aldrig tagit tillbaka dig efter det där, jag vill hellre ha någon som är säker på mig och vår framtid och kan acceptera svackor i sexlivet.
Nu var det ju så att sex för dig är väldigt viktigt och jag tror att du gjorde er båda en tjänst genom att avsluta förhållandet. Du hade fortsätt vara grinig och sex hungrig medan hon skulle vara stressad över att leverera sex trots att gon ej vill.
Acceptera och gå vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback