Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-07-28, 01:44
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Hur garderar man bäst barnen från rasismen i år?
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Hur får man dem att förstå att det är en farlig ideologi?
Hur man skyddar folk från andras rasism vet jag inte, jag vet dock att rasism inte är en ideologi.
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
De går i skolan, min äldsta jobbar. Han träffar främmande människor jag inte vet en aning om.
Att tillåta barnen att faktiskt träffa "främmande" människor är väl en del av pusslet i att minimera chansen att de utvecklar rasistiska känslor. En varierad flora av bekanta minskar risken för xenofobi. (Nu är ju xenofobi och rasism inte samma sak, men du förstår).
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Hur skyddar ni era barn från nazismen i samhället?
Oj, nu byter du frågeställning helt plötsligt? Hur skyddar man barnen från nynazister? Jadu det vet jag inte. Bor ni i en bygd med mycket nynazister alltså? Sett på landet i stort så finns det väldigt få nynazister i befolkningen och särskilt utåtagerande/våldsamma sådana. Så om ni undviker eventuella nazistdemonstrationer och kända tillhåll för nynazister så bör ni klara er fint. Såvida ni som sagt inte bor på en ort(Arboga?) där nynazist-ration är exceptionellt hög då förstås, då bör ni överväga en flytt om ni är så pass rädda för organisationen att det känns som ett hot.

Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
En av hans vänner från jobbet är Sverigedemokrat, det vet jag säkert.
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
han har gillat Sverigedemokraternas sida och är medlem i någon liten grupp på några tusen medlemmar som tycks vara ett nazistiskt tillhåll

Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Jag är oroad över min adoptivson. Han är inte härifrån och råkar ut för rasism. Ibland ser han den på internet när sverigedemokrater gör narr av mörkhyade och asiater.

Nu börjar det bli förvirrat här. Plötsligt kommer Sverigedemokraterna in i bilden, vad har de med TS att göra? Är du rädd för rasister eller nazister eller båda? Eller är du rädd för att dina barn ska bli rasister och nazister? Och vad har SD med det hela att göra?
Citera
2018-07-28, 09:15
  #98
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirias
Kan säga som uppväxt i detta mångkulturella paradis så kommer dina barn vad du än gör, förr eller senare bli utsatta av rasism från blattar(finns hur mycket negrer o turkar o skit som är rena rasister)(inte alla naturligtvis ) så om du skulle projektisera din uppfattning om att alla invandrare är fina människor kommer det slå snett när verkligheten träffar dina barn och du kommer se väldigt dålig ut i deras ögon

Men vafan lyssna inte på någon random person som mig från internet som lever i verkligheten =) det bästa är ju att lyssna på vänster folk som bor i krit vita områden som det inte begås några större brott ^^

Jag har absolut inte för mig att alla invandrare är fina människor, det finns rötägg i alla folkgrupper, men de kan inte vara rasister i Sverige, rasism är mer än diskriminering pga hudfärg

Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Hur man skyddar folk från andras rasism vet jag inte, jag vet dock att rasism inte är en ideologi. Att tillåta barnen att faktiskt träffa "främmande" människor är väl en del av pusslet i att minimera chansen att de utvecklar rasistiska känslor. En varierad flora av bekanta minskar risken för xenofobi. (Nu är ju xenofobi och rasism inte samma sak, men du förstår).

Oj, nu byter du frågeställning helt plötsligt? Hur skyddar man barnen från nynazister? Jadu det vet jag inte. Bor ni i en bygd med mycket nynazister alltså? Sett på landet i stort så finns det väldigt få nynazister i befolkningen och särskilt utåtagerande/våldsamma sådana. Så om ni undviker eventuella nazistdemonstrationer och kända tillhåll för nynazister så bör ni klara er fint. Såvida ni som sagt inte bor på en ort(Arboga?) där nynazist-ration är exceptionellt hög då förstås, då bör ni överväga en flytt om ni är så pass rädda för organisationen att det känns som ett hot.





Nu börjar det bli förvirrat här. Plötsligt kommer Sverigedemokraterna in i bilden, vad har de med TS att göra? Är du rädd för rasister eller nazister eller båda? Eller är du rädd för att dina barn ska bli rasister och nazister? Och vad har SD med det hela att göra?

SD har sina rötter i nazism det vet alla så sluta spela Allan
Citera
2018-07-28, 09:19
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Super-underhållande inlägg.

Men i alla fall, jag föreslår att du för dina äldre barn omedelbart köper en lägenhet i till exempel Husby så de får bo där och se hur perfekt allt har blivit i Sverige. I Husby bor alla i en underbar regnbågskoalition, familjer samlas varje dag på Järvafältet och sjunger kumbaya, avslutar ofta med ledmotivet i lejonkungen, inte ett öga är torrt. Fyrverkerierna och skotten viner över hustaken när kvällen nalkas, inte sällan dyker en trubadur med gitarr upp och sjunger "Imagine" medan solen går ned över loftgångarna, en efter en dyker de då upp, de små barnen i husen, tusentals små lintottar stämmer in i sången på sitt eget språk - arabiska, pashtun, samiska, esperanto - bildar en mångkulturell hymn som svävar över området i timmar, tills alla faller i sömn, bredvid varandra, huller om buller. Här finns ingen anledning till oro, mi casa es su casa.

Står i bjärt kontrast mot innerstaden, där de har rasistiska massmöten under middagsliknande former, speciellt i Vasastaden eller Östermalm. Undvik till varje pris dessa områden. Här knyter man inte näven i fickan, jag har sett det själv, folk går med utsträcka fingrar i fickorna, smygheilar, som om man inte ser!

Hoppas detta kan få dina små liv på rätt väg!



DETTA gjorde min dag!!

Pöss
Citera
2018-07-28, 09:27
  #100
Medlem
Livsfarligt att försöka begränsa och styra informationen på det viset TS pratar om för det kommer att bita dig i röven en vacker dag.

Lite intressant att TS dessutom kör med att det är SD-anhängare som mobbar ut barnen, säger inte att det inte stämmer men min tjej är från Kroatien och hennes två döttrar blir mobbade och förföljda av araber (som inte ser några som helst konstigheter med att komma med sexuella förslag till minderåriga tjejer).

Så: hur hindrar jag hennes barn (och mina) från att ta del av och drabbas av vänsterpropagandan och arabernas galna kvinnosyn som numer genomsyrar vårat land?
Citera
2018-07-28, 22:24
  #101
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Jag skyddar mitt barn från invandrare. Bor i en kommun utan invandrare från MENA. Kanske detta är ett sätt att skydda även från rasism, eller nazism som du kallar det. Barnen kommer ju slippa uppleva mångkulturen här, och därmed kanske bygga upp en naiv föreställning om att blattejävlar är lika mycket värda som oss andra.

Vart bort du? Inre Norrland? Hade gärna flyttat till en sådan kommun om jag inte varit så jävla hemmakär och vill ha nära till släkt och familj. Tog dock steget och flyttade ut på landsbygden, än så länge är vi här förskonade från slödder.
Citera
2018-07-28, 22:25
  #102
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteEnRosaKattTill
Så: hur hindrar jag hennes barn (och mina) från att ta del av och drabbas av vänsterpropagandan och arabernas galna kvinnosyn som numer genomsyrar vårat land?

Det är för sent nu. Det är kört för Sverige.
Citera
2018-07-28, 23:27
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Vart bort du? Inre Norrland? Hade gärna flyttat till en sådan kommun om jag inte varit så jävla hemmakär och vill ha nära till släkt och familj. Tog dock steget och flyttade ut på landsbygden, än så länge är vi här förskonade från slödder.
Danderyd.
Citera
2018-08-02, 17:22
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Jag har absolut inte för mig att alla invandrare är fina människor, det finns rötägg i alla folkgrupper, men de kan inte vara rasister i Sverige, rasism är mer än diskriminering pga hudfärg



SD har sina rötter i nazism det vet alla så sluta spela Allan
Sossarna startade rasbiologiska institutet där man mätte skalar och steriliserade samer mm.
Man sammarbetade även med nazi Tyskland där man bland annat lämnade ut folk som man visste skulle bli torterade och mördade.

Tror du dagens människor som röstar på S eller partiledningen stödjer den tidens politik?
https://m.youtube.com/watch?v=qbBZUnuMQ6c
https://m.youtube.com/watch?v=rL_s3XKIu5s

Verkligenheten är inte så enkel som du vill tro med politiker som är med i ”goda” partier men själva bor i homogena områden och skickar ungarna till homogena rikemans skolor.
Allt är ju ett spel för galleriet för politiska poängen så att man kan göra karriär.
Sen kommer den massiva flykting vågen och nu 2018 har övriga partier mer eller mindre kopierat Sd’s politik från 2014.
Nu är det plötsligt okej att säga att vi ska begränsa invandringen, skicka tillbaka folk som faktiskt inte har något giltigt skäl att komma hit.
Hårdare integration, mer försvar och polis osv.
Man har helt enkelt kopierat Sd’s politik för att rädda sin karriär.
Citera
2019-03-17, 19:33
  #105
Medlem
Min kusins barn ska åka till "Pax Christi International Summer Youth Camp" i Vicenza i sommar. Hade önskat de kunde ha åkt förra sommaren när SD-hatet gick på högvarv under valrörelsen. Något är något, hoppas de får många utländska vänner, många kristna vänner och får äta ordentligt med fäska oliver.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback