Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 18:15
  #1
Medlem
WykkedWitchs avatar
Nån som vet var jag kan köpa samtliga Western-tidningar 1976-1993?

Jag tror att de är omkring 200 exemplar. D är bara det att flera samma serier florerade i olika tidningar, asså exakt samma äventyr.
Citera
2018-05-28, 19:23
  #2
Medlem
Tradera, bokbörsen och diverse antikvariat samt seriebutiker.
Citera
2018-05-28, 20:09
  #3
Moderator
Popesizes avatar
200 tidningar... Hmm, det kan bli en intressant jakt.
Dels beror det på i vilket skick du vill ha på dem Pratar vi om näst intill nyskick eller räcker det med att ha dem?

JagandeBjornen nämner några par goda förslag. Så jag skulle vilja specificera några butiker.
Ta kontakt med Serieboden i gamla stan, Stockholm. De kan nog ha en del. Gamla svenska serietidningar är lite av deras specialitet. Och om de inte redan har slagit igen -Kolla upp Serieslussen i hörnet St Paulsgatan/Bellmansgatan. Även Serier och Sånt på Upplandsgatan. Fast det är klart, om du inte är i närheten av Stockholm, så är detta nog fel ställen.

Annars så har jag nog tyvärr inte allt för mycket koll på övriga butiker i landet som kan tänkas ha dessa tidningar.

-Lycka till i letandet. Det är nästan halva nöjet av samlandet.
Citera
2018-05-29, 01:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Nån som vet var jag kan köpa samtliga Western-tidningar 1976-1993?

Jag tror att de är omkring 200 exemplar. D är bara det att flera samma serier florerade i olika tidningar, asså exakt samma äventyr.

Det kommer att ta dig ett tag att få ihop alla 200 exemplar. Men du får söka runt. Kolla tradera, blocket, spock, loppisar osv.
Citera
2018-05-30, 17:06
  #5
Medlem
WykkedWitchs avatar
Jag har nu hittat ett serie-antikvariat och dess föreståndare säger sig kunna samla ihop samtliga Westerns från sitt lager och sin seriebutik. Jag Vill dock hålla namnet på stället hemligt ty jag har inte gjort deal med gubben ännu.
Vad tycker ni? Han ska ha 500 spänn i förväg för jobbet att samla ihop tidningarna, och sen skall han ha samanlagt 2000 spänn.

Han var mycket bestämd på den punkten och eftersom jag ej har bil så får jag ta buss till den staden och kånka samma väg tillbaka med två stora bärkassar fulla med papper.
Citera
2018-05-30, 18:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag har nu hittat ett serie-antikvariat och dess föreståndare säger sig kunna samla ihop samtliga Westerns från sitt lager och sin seriebutik. Jag Vill dock hålla namnet på stället hemligt ty jag har inte gjort deal med gubben ännu.
Vad tycker ni? Han ska ha 500 spänn i förväg för jobbet att samla ihop tidningarna, och sen skall han ha samanlagt 2000 spänn.

Han var mycket bestämd på den punkten och eftersom jag ej har bil så får jag ta buss till den staden och kånka samma väg tillbaka med två stora bärkassar fulla med papper.

Vill du ha alla och på en gång, och har pengarna så visst. Men det är lite överpris. Tidningarnas värde är i genomsnitt en knapp femma/st. Om du gör affär med honom, se till att få ett skriftligt kvitto på de 500 spännen han ska ha i förväg.
Citera
2018-07-04, 14:21
  #7
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag har nu hittat ett serie-antikvariat och dess föreståndare säger sig kunna samla ihop samtliga Westerns från sitt lager och sin seriebutik. Jag Vill dock hålla namnet på stället hemligt ty jag har inte gjort deal med gubben ännu.
Vad tycker ni? Han ska ha 500 spänn i förväg för jobbet att samla ihop tidningarna, och sen skall han ha samanlagt 2000 spänn.

Han var mycket bestämd på den punkten och eftersom jag ej har bil så får jag ta buss till den staden och kånka samma väg tillbaka med två stora bärkassar fulla med papper.

Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Vill du ha alla och på en gång, och har pengarna så visst. Men det är lite överpris. Tidningarnas värde är i genomsnitt en knapp femma/st. Om du gör affär med honom, se till att få ett skriftligt kvitto på de 500 spännen han ska ha i förväg.

Sent svar så jag vet inte om du nappade på det. Men det är en tia per tidning, vilket nog får ses som rätt hyfsat pris. Sen så är det den där extrasumman på 500 för engagemanget som kan ses som tveksamt. Men 12,50 per tidning (totalt) tycker jag ändå låter som ett helt ok pris.

JagandeBjornen har rätt i att det kan ses som ett överpris. Men fem spänn per tidning är något du kanske kan få till på loppisar. Antikvariat brukar sällan gå under 10'an såvida det inte är rejält skadade nummer (eller att föreståndaren inte bryr sig)

Jag säger att du bör slå till om du har fått erbjudandet.
Citera
2018-07-08, 17:14
  #8
Medlem
Hur blev det TS?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback