Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-02, 08:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Jag ser in i korten och berättar vad som kommer till mig.

Jag har inte all kunskap eller alla regler. Men det fyller upp mina behov.

👍

Och för att svara mer på din fråga så tycker jag att du ska köra på.
Något som jag tror är viktigt är att du gör det på ditt sätt. Lyssna på råd från andra men ta det inte på för stort allvar.

En annan viktig sak är det psykiska. Känner du dig redo för allt som kan dyka upp så är det bara att börja meditera. Den enda som vet om du är redo är du själv, och lita på dig själv.

Det är väl dom råden som jag kommer på just nu
__________________
Senast redigerad av Asmodius666 2018-06-02 kl. 09:04.
Citera
2018-06-02, 14:37
  #14
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodius666
👍

Och för att svara mer på din fråga så tycker jag att du ska köra på.
Något som jag tror är viktigt är att du gör det på ditt sätt. Lyssna på råd från andra men ta det inte på för stort allvar.

En annan viktig sak är det psykiska. Känner du dig redo för allt som kan dyka upp så är det bara att börja meditera. Den enda som vet om du är redo är du själv, och lita på dig själv.

Det är väl dom råden som jag kommer på just nu

Tack för bra råd.. Jag ska meditera mera.
Citera
2018-06-07, 11:16
  #15
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Bör en god kosthållning styras upp före man börjar att meditera? Focus och koncentration påverkas av kosten. Före man hux flux kastar sig in i magiska studier så kan det vara bra med fysisk fostran?
Att grunda sig.
Kanske det går bra att ta tag i det som ligger närmast och bara tänka på att inte gå All In från början.
Men oro & otålighet är utvecklingens största fiender.
Man bör akta sig för illusionen att man kommit längre än man har, eller att man är "klar" .
Endast förlorare ser en topp på "berget", ty berget fortsätter för evigt.

Vad är det du vill uppnå?
Citera
2018-06-07, 17:00
  #16
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Va menar du med att "jag inte har det i blodet"?...
Om man är riktigt ung i sinnet och har dagen till sitt förfogande (har all tid i världen) behövs bara några år om man redan är ett medialt ämne från början. Jag kan redan Tarotkorten och påverkar lätt andras aouror samt har gjort Ouija hundratals ggr. Det som jag har emot mig är att jag är otursförföljd.

Han snackar skit. sluta optinojja nu och kör bara!
Citera
2018-06-07, 18:30
  #17
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Vad är det du vill uppnå?
Att kommunicera bättre.

Att kommunicera med världen, universum, kaos... Men först måste jag utveckla perception och kommunikation med mig själv.

Specifikt så skall jag leva livet - la dolce vita samtidigt som att bli en Waerloga (kolla upp detta själv)

Från början handlade det endast om Mig-Jag-Mitt, men eftersom det är en isolation i det - dessutom tråkigt i längden - så gör jag nu mitt bästa för att kunna : GE . Det lustiga i kråksången är att detta innebär ingalunda vit magi. Att Ge alltså... Jag är och tar vad jag behagar av spiritualitet. I grunden , om du frågar, är jag mer mörk såsom katten och uven som ingår i mina totems.
Citera
2019-01-23, 13:56
  #18
Avstängd
SinnesFrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Bör en god kosthållning styras upp före man börjar att meditera? Focus och koncentration påverkas av kosten. Före man hux flux kastar sig in i magiska studier så kan det vara bra med fysisk fostran?
Att grunda sig.
Kanske det går bra att ta tag i det som ligger närmast och bara tänka på att inte gå All In från början.
Men oro & otålighet är utvecklingens största fiender.
Man bör akta sig för illusionen att man kommit längre än man har, eller att man är "klar" .
Endast förlorare ser en topp på "berget", ty berget fortsätter för evigt.

Beror på vad du försöker uppnå.
Det spirituella är kopplat till det fysiska; direkt.
Hälsosam kropp och hälsosamt psyke; Ger starkare energi.

När det kommer till meditation, så varierar det ganska så mycket beroende på mål.
Sensory Meditation, bra för att utforska din andliga kropp, energi.
Albeit Meditation, för att knyta samman dina fysiska och andliga sinnen i ett.
Är väl två lite mindre omtalade metoder som kan vara rätt användbara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback