Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-28, 10:18
  #1
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Bör en god kosthållning styras upp före man börjar att meditera? Focus och koncentration påverkas av kosten. Före man hux flux kastar sig in i magiska studier så kan det vara bra med fysisk fostran?
Att grunda sig.
Kanske det går bra att ta tag i det som ligger närmast och bara tänka på att inte gå All In från början.
Men oro & otålighet är utvecklingens största fiender.
Man bör akta sig för illusionen att man kommit längre än man har, eller att man är "klar" .
Endast förlorare ser en topp på "berget", ty berget fortsätter för evigt.
Citera
2018-05-28, 11:10
  #2
Medlem
CH-CHALKs avatar
Köp en uggla som kan hämta/leverera din post, samt en trollstav i gränden som du kan dra i och veva med tills den skjuter kladdiga, vita blixtar. Det senare får du nog till och med betalt för, så har du inga pengar till ugglan i nuläget så fixar du trollstaven i gränden först!

Mycket nöje i ditt nya liv som magiker!
Citera
2018-05-28, 11:20
  #3
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Bör en god kosthållning styras upp före man börjar att meditera? Focus och koncentration påverkas av kosten. Före man hux flux kastar sig in i magiska studier så kan det vara bra med fysisk fostran?
Att grunda sig.
Kanske det går bra att ta tag i det som ligger närmast och bara tänka på att inte gå All In från början.
Men oro & otålighet är utvecklingens största fiender.
Man bör akta sig för illusionen att man kommit längre än man har, eller att man är "klar" .
Endast förlorare ser en topp på "berget", ty berget fortsätter för evigt.

Börja med att faktiskt meditera, där har du en start. Resten följer.
Citera
2018-05-28, 16:23
  #4
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Börja med att faktiskt meditera, där har du en start. Resten följer.

Meditera verkligen, ska han bli mottaglig och medveten i ett nytt magiskt liv krävs det mycket mer än sådant!

Tar en hel livstid för att komma ikapp, kan man lära en gammal hund att sitta?

Vare inte ens säker på om han hade det i blodet..
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2018-05-28 kl. 16:25.
Citera
2018-05-28, 17:17
  #5
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Meditera verkligen, ska han bli mottaglig och medveten i ett nytt magiskt liv krävs det mycket mer än sådant!

Tar en hel livstid för att komma ikapp, kan man lära en gammal hund att sitta?

Vare inte ens säker på om han hade det i blodet..

Va menar du med att "jag inte har det i blodet"?...
Om man är riktigt ung i sinnet och har dagen till sitt förfogande (har all tid i världen) behövs bara några år om man redan är ett medialt ämne från början. Jag kan redan Tarotkorten och påverkar lätt andras aouror samt har gjort Ouija hundratals ggr. Det som jag har emot mig är att jag är otursförföljd.
__________________
Senast redigerad av Psyko-Kodiak 2018-05-28 kl. 17:20.
Citera
2018-05-28, 19:05
  #6
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Va menar du med att "jag inte har det i blodet"?...
Om man är riktigt ung i sinnet och har dagen till sitt förfogande (har all tid i världen) behövs bara några år om man redan är ett medialt ämne från början. Jag kan redan Tarotkorten och påverkar lätt andras aouror samt har gjort Ouija hundratals ggr. Det som jag har emot mig är att jag är otursförföljd.

Det vare någon nybörjarkurs, ingen kan lämnas oberörd av ens vilja och tro på det okända här i världen.

Reserverar rätten till att tala om otur och tur för att något sånt existerar inte för oss utan det går under flertal andra obekväma namn.
Citera
2018-05-31, 22:46
  #7
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Meditera verkligen, ska han bli mottaglig och medveten i ett nytt magiskt liv krävs det mycket mer än sådant!

Tar en hel livstid för att komma ikapp, kan man lära en gammal hund att sitta?

Vare inte ens säker på om han hade det i blodet..

Vänligen berätta gärna om vad som krävs, min vän.
Citera
2018-06-01, 14:59
  #8
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Vänligen berätta gärna om vad som krävs, min vän.

Vare det svart magi eller så kallad vit magi spelar ingen roll, hjälper medmänniskor i nöd och det har inte någon lag.

Försökte berätta för människor att det är förutbestämt vår födelserätt att det exklusivt rinner i vårt blod!

Vanliga lögnare behöver komma tillbaka till livet igen i en helt annan kropp om det ens ska vara möjligt!
Citera
2018-06-01, 23:12
  #9
Medlem
Klart att alla kan öppna upp sig bli medial. Men en del behöver artbeta otroligt mycket mer för att komma dit än andra.

Men förstår intd riktigt vad du menar med tarotleken. Har du lärt dig en kortlek eller alla? För det finns ju en hel del olika varianter.

Läs Book of Thoth och 777 and other Qabalistic writings av Aleister Crowley så har man iaf en bra grundkunskap att stå på. Lär dig livets träd också så förstår man hur alla korten hänger ihop.

Detta är baskunskaper för tarotkort men det är det inte en käft i det här landet som har koll på
Citera
2018-06-01, 23:25
  #10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodius666
Klart att alla kan öppna upp sig bli medial. Men en del behöver artbeta otroligt mycket mer för att komma dit än andra.

Men förstår intd riktigt vad du menar med tarotleken. Har du lärt dig en kortlek eller alla? För det finns ju en hel del olika varianter.

Läs Book of Thoth och 777 and other Qabalistic writings av Aleister Crowley så har man iaf en bra grundkunskap att stå på. Lär dig livets träd också så förstår man hur alla korten hänger ihop.

Detta är baskunskaper för tarotkort men det är det inte en käft i det här landet som har koll på
Vad har man för nytta av sådana kunskaper? Vad kan man göra?
Citera
2018-06-02, 01:07
  #11
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodius666
Klart att alla kan öppna upp sig bli medial. Men en del behöver artbeta otroligt mycket mer för att komma dit än andra.

Men förstår intd riktigt vad du menar med tarotleken. Har du lärt dig en kortlek eller alla? För det finns ju en hel del olika varianter.

Läs Book of Thoth och 777 and other Qabalistic writings av Aleister Crowley så har man iaf en bra grundkunskap att stå på. Lär dig livets träd också så förstår man hur alla korten hänger ihop.

Detta är baskunskaper för tarotkort men det är det inte en käft i det här landet som har koll på
Jag ser in i korten och berättar vad som kommer till mig.

Jag har inte all kunskap eller alla regler. Men det fyller upp mina behov.
Citera
2018-06-02, 01:18
  #12
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad har man för nytta av sådana kunskaper? Vad kan man göra?

Här kan jag gå in och svara!

Förutom att kunna slå mynt av dessa kunskaper så kan du öppna många nya dörrar i ditt liv så slipper du att irra omkring och söka tillkännagivande.
Man kan ju hjälpa andra människor och bla stilla deras oro.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback