Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 09:56
  #1
Medlem
Köpte en ny mobil i fredags och har problem att få igång min iMessage.
Antingen får jag upp felmeddelande som * Ett fel inträffade vid aktivering. Försök igen* eller så står det bara * Väntar på aktivering*

Detta har jag gjort för att lösa problemet.
- Raderat allt innehåll på min gamla mobil , så den inte appel id skulle krocka med min nya mobil.
- Varit inne på på mitt appel id på datorn och ändrat att iMessage ska gå ifrån mitt mobilnummer och inte min mail.
-Startat om mobilen 30ggr, och stängt av funktionerna och sen satt på dessa efter omstart.

Jag minns att jag hade samma problem med min gamla mobil med iMessage, men minns inte riktigt hur jag löste skiten^^Så hjälp vad finns det mer för metoder än dessa jag har gjort.

Som sagt det är en iPhone 8 plus.
Citera
2018-05-28, 10:27
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduper81
Köpte en ny mobil i fredags och har problem att få igång min iMessage.
Antingen får jag upp felmeddelande som * Ett fel inträffade vid aktivering. Försök igen* eller så står det bara * Väntar på aktivering*

Detta har jag gjort för att lösa problemet.
- Raderat allt innehåll på min gamla mobil , så den inte appel id skulle krocka med min nya mobil.
- Varit inne på på mitt appel id på datorn och ändrat att iMessage ska gå ifrån mitt mobilnummer och inte min mail.
-Startat om mobilen 30ggr, och stängt av funktionerna och sen satt på dessa efter omstart.

Jag minns att jag hade samma problem med min gamla mobil med iMessage, men minns inte riktigt hur jag löste skiten^^Så hjälp vad finns det mer för metoder än dessa jag har gjort.

Som sagt det är en iPhone 8 plus.

Har du provat detta: https://support.apple.com/sv-se/HT201422
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback