Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 23:46
  #1
Medlem
mmas avatar
Hej!

Jag fotar mycket, tänkte komplettera min utrustning med en platta som funkar bra att redigera med, vad ska man då ha? En med penna? Förslag på en riktigt bra?

Jag är insyltad i googlevärlden med alla mina enheter, så ingen ipad tack.
Citera
2018-05-28, 01:18
  #2
Medlem
Jag använder Microsoft senaste Surface Pro. Det är en hybrid mellan en platta och en dator. Man kan själv välja lite olika specs när man köper den. Allt ifrån en m3/4 intel till i7 med 16gb ram som jag använder. Funkar till att både redigera och spela lättare spel med, exempelvis Cs och Wow. Penna och Tangentbord säljs separat. Men deras senaste penna toppar marknaden med både letancy samt pressure points.

Datorn väger inte speciellt mycket och har smarta magnetfunktioner som gör att dina tillbehör stannar kvar på datorn. Man kan även köpa in en Dock och koppla in flera skärmar till datorn.

Batteri tiden är ett stort plus! Om man vet hur man ska ställa in den korrekt. Annars kan den dra iväg på 4-5timmar.

Datorn har också Windows Hello som gör det enkelt att logga in bara genom klicka på lås knappen. Kameran analyserar ditt ansikte så snabbt att man inte ens hinner skriva en enda bokstag på tangentbordet så det är väldigt smidigt. Generellt en väldigt snabb dator.

Dom negativa aspekterna jag endast kan nämna är att datorn är ganska dyr samt går sönder enkelt då datorn är byggd på aleminium. Tappar du den och har endast lite otur går den ej att reparera så ha ett bra försäkringsbolag som kan täcka alla möjliga skador som enkelt kan uppstå om man inte är försiktig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback