• 1
  • 2
2018-05-27, 23:36
Medlem
Cemsers avatar
Jet Li lider tydligen av något tjafs

"Jet Li slog igenom för den västerländska publiken under sent 90-tal.

Sedan dess har han medverkat i ett antal storfilmer – men nu verkar hans hälsa vara i fara.

På nytagna bilder ser Jet Li ut att ha åldrats decennier.

http://www.asiancrush.com/wp-content...et-li-sick.jpg

Jet Li var en av de kinesiska skådespelare som kom till Hollywood i kölvattnet av Jackie Chans enorma framgångar. I ”Dödligt vapen 4” gjorde han sitt första stora framträdande i en Hollywoodfilm, och ett antal storfilmer följde på det.

”Romeo must die”, ”Kiss of the dragon”, ”Hero” och ”Unleashed” gjorde honom till ett stort namn, och på senare år har han medverkat i tre filmer i ”Expendables”-serien.

Sedan 2014 har det dock blivit tyst om Jet Li. Han har medverkat i två mindre kinesiska produktioner, men han har inte synts alls hos den breda publiken. Nu verkar dock frånvaron ha fått sin förklaring.

På nytagna bilder syns en märkbart förändrad Jet Li, med krökt hållning och kal hjässa.

Enligt Washington Post lider Jet Li av giftstruma och ryggradsproblem. Giftstruma är en allvarlig sjukdom som skapar hormonrubbningar, men sjukdomen är inte dödlig om man får rätt behandling och rätt läkemedel. Den vanligaste formen av giftstruma är Graves sjukdom.

Efter att bilderna på den sjukdomsdrabbade Jet Li spreds över världen gick han själv ut och lugnade fansen i ett inlägg på sin Facebooksida

”Jag vill tacka alla fans som har uttryckt oro för min hälsa. Jag känner mig bra och mår fantastiskt. Inom en snar framtid får ni veta mer om de projekt jag har på gång.”, skriver Jet Li.

Hans manager Steven Chasman säger att Jet Lis kamp mot giftstruman har pågått under en längre tid, utan att allmänheten känt till det.

– Han har giftstruma, och han har haft det i tio års tid, det är inte livshotande, men det är något som han måste gå igenom, säger Chasman till Washington Post."

Verkar gå bra men fortfarande bisarrt
Citera
2018-05-27, 23:46
Medlem
Hegamons avatar
Jet Li är 55 bast och bilden du länkade är tagen i dåliga ljusförhållanden. Li ser normal ut för sin ålder, möjligen den höga ämnesomsättningen gjort han åldrat något i förtid.
Citera
2018-05-27, 23:49
Medlem
Cemsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jet Li är 55 bast och bilden du länkade är tagen i dåliga ljusförhållanden. Li ser normal ut för sin ålder

Finns fler foton. Det är kontrasten det handlar om. Den friska bilden är tagen för bara några år sedan. Det är inte normalt att förändra sig så.
Citera
2018-05-27, 23:53
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cemser
Finns fler foton. Det är kontrasten det handlar om. Den friska bilden är tagen för bara några år sedan. Det är inte normalt att förändra sig så.

Bilden till vänster där ser Jet Li ut som en helt rimlig 55-åring. Till höger så gör ljuset att han ser ut som 90 bast:
http://forumbilder.se/H6TJJ/jet-li

Kan du annars länka på vad du menar?
Citera
2018-05-27, 23:55
Medlem
Cemsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kan du annars länka på vad du menar?

Spelar egentligen ingen roll vad som ser rimligt ut för åldern. Det var inte poängen med tråden. Ville egentligen bara uppmärksamma nyheten om sjukdomen.
Senast redigerad av Cemser 2018-05-28 kl. 00:01.
Citera
2018-05-28, 02:30
Medlem
alprazolam_s avatar
Hahaha, vad i hela friden!

Känner mig visserligen trött som fan just nu, men kan inte sluta skratta, helt omöjligt. Den här tråden sammanfattar helt och hållet varför älskar att läsa på Flashback på nätterna. Det här känns så jäkla random bara.

On topic så ser ju killen skapligt skröplig ut, såvida det inte är en ofördelaktig bild så lär det ju vara något som inte står rätt till. Hahaha, orkar inte ens tänka på den där bilden igen.

Asiater brukar ju se unga ut ända till dom är riktigt gamla, jag tycker han ser äldre ut på den där bilden än 55 bast. Men vad vet jag, det var ju en ganska dålig bild också.

Edit: Det var en ofördelaktig bild, såklart.
Citera
2018-05-28, 02:35
Medlem
Cemsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
så lär det ju vara något som inte står rätt till

Ja, det är visst en sjukdom han har, namnet på den nämns i det citerade
Citera
2018-05-28, 05:02
Medlem
En sällsynt orynkig och i ansiktet mycket slät 55- åring och det finns ingen 90- åring som är så där slät och fast i ansiktet.
Ingen ser nästan 40 år äldre ut bara för att den blir tunnhårig och gråhårig.
Men så långt har alltså utseendefixering och utseendehetsen gått att ett tunt och grått hår så är du 90 år?
Det är något sjukt med Hollywood, får bland annat folk att se saker som inte finns.
Citera
2018-05-28, 07:53
Medlem
Overminds avatar
Bästa martial artisten som någonsin levt. Älskar hans filmer. Fearless är nog absoluta favoriten. Jag önskar honom all lycka och frid.
Citera
2018-05-28, 12:22
Medlem
Cemsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobw
Men så långt har alltså utseendefixering och utseendehetsen gått att ett tunt och grått hår så är du 90

Japp. Så är det
Citera
2018-05-28, 13:49
Medlem
Knucklehugss avatar
Fong sai yuk där var han i sitt esse, undrar om hans sjukdom gjort honom stel å, klart kung av kung-fu
Citera
2018-05-28, 13:49
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Bästa martial artisten som någonsin levt. Älskar hans filmer. Fearless är nog absoluta favoriten. Jag önskar honom all lycka och frid.

Håller med om att Fearless är en grym film.

Men alltså den där bilden kan ju inte stämma!?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in