Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 16:46
  #1
Medlem
Jag hittade min gamla macintosh classic 2 i garderoben och funderade på att se om den överhuvudtaget startar.
MEN, det är lösenord på den och eftersom det är 20 år sedan jag hade igång den, så kommer jag inte ihåg vad lösenordet är.

Så nu undrar jag om det finns något sätt att komma runt lösenordet utan att behöva ominstallera hela systemet.
Citera
2018-05-27, 16:51
  #2
Medlem
Supporten slutade 2001. Vilket system tänka du installera?
Citera
2018-05-27, 18:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Supporten slutade 2001. Vilket system tänka du installera?

Det var väl system 6 på dom där heller nåt. Jag vet att jag har disketterna nånstans.
Citera
2018-05-28, 00:11
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desecrated
Jag hittade min gamla macintosh classic 2 i garderoben och funderade på att se om den överhuvudtaget startar.
MEN, det är lösenord på den och eftersom det är 20 år sedan jag hade igång den, så kommer jag inte ihåg vad lösenordet är.

Så nu undrar jag om det finns något sätt att komma runt lösenordet utan att behöva ominstallera hela systemet.

System 6 har inget lösenordsystem som standard vad jag minns. Sannolikt har du installerat något tredjeparts? Atease? Folderbolt?

Så, frågan är väl kanske snarare vilket tillägg du har installerat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback