Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-06-11, 17:49
  #61
Medlem
Silentminds avatar
Det har bara gått bättre, fick inga akuta at eller abstinenssymtom (vilket förbryllar både läkarna på beroendecentrum och mig själv), känner inget större sug efter tabletter heller. Det är faktiskt rätt skönt att minnas lite klarare jämfört när man är flöddrad.

På min mottagning var de jävligt bra tycker jag, inga myndigheter kallades in och de loggade ingenting. Det enda jag kan tycka var lite dåligt var att efter jag snackat med läkaren där och fått en mindre predikan om bensodiazepiner och beroende så slussades jag ut. Jag kan förstå att de prioriterar folk i värre träsk än mitt och jag återupptog kontakten med psykiatrin samma dag som jag hade pissprov så de tyckte att jag kunde gå den vägen så att säga...
Citera
2018-06-11, 19:09
  #62
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Det har bara gått bättre, fick inga akuta at eller abstinenssymtom (vilket förbryllar både läkarna på beroendecentrum och mig själv), känner inget större sug efter tabletter heller. Det är faktiskt rätt skönt att minnas lite klarare jämfört när man är flöddrad.

På min mottagning var de jävligt bra tycker jag, inga myndigheter kallades in och de loggade ingenting. Det enda jag kan tycka var lite dåligt var att efter jag snackat med läkaren där och fått en mindre predikan om bensodiazepiner och beroende så slussades jag ut. Jag kan förstå att de prioriterar folk i värre träsk än mitt och jag återupptog kontakten med psykiatrin samma dag som jag hade pissprov så de tyckte att jag kunde gå den vägen så att säga...
Bra jobbat! Skönt att du kunde få bra hjälp men det är ju du som har gjort det tunga jobbet!
Keep up the good work and stay strong!
Citera
2018-06-12, 01:25
  #63
Medlem
Wow är inte lite avundsjuk på dig ska jag säga, är jag utan benzo i en vecka så vill jag ta fram hagelbrakaren och skjuta av skallen av mig. Önskar dig all lycka till i framtiden!
Citera
2018-06-12, 13:23
  #64
Medlem
Silentminds avatar
Tack ska ni ha allesammans! Jag är riktigt målmedveten gällande det här den här gången, det är egentligen lite "synd" att jag inte åkte på världens jävla ct-at då jag fått ännu mer motivation att inte röra skiten igen men jag är ändå glad så länge jag slipper, jag har varit med om ett gäng sådana ändå.

Jag vet att jobbet ligger hos mig och jag hade från början tänkt på NA-möten och liknande men jag tror ändå jag skippar det, jag har haft problem med benso och varit beroende perioder antar jag men nu känns det ändå som att jag fått börja på ny kula. Om jag märker att jag håller på att glida tillbaka kontaktar jag dem men just nu ska jag gå hos en psykolog och försöka reda ut de grundläggande skälen till min ångestproblematik, den ångest som fick mig att söka mig till droger från första början.

Ha det fint allihopa, återkommer kanske om 5-10 dagar igen med en liten update.
Citera
2018-06-12, 19:17
  #65
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Tack ska ni ha allesammans! Jag är riktigt målmedveten gällande det här den här gången, det är egentligen lite "synd" att jag inte åkte på världens jävla ct-at då jag fått ännu mer motivation att inte röra skiten igen men jag är ändå glad så länge jag slipper, jag har varit med om ett gäng sådana ändå.

Jag vet att jobbet ligger hos mig och jag hade från början tänkt på NA-möten och liknande men jag tror ändå jag skippar det, jag har haft problem med benso och varit beroende perioder antar jag men nu känns det ändå som att jag fått börja på ny kula. Om jag märker att jag håller på att glida tillbaka kontaktar jag dem men just nu ska jag gå hos en psykolog och försöka reda ut de grundläggande skälen till min ångestproblematik, den ångest som fick mig att söka mig till droger från första början.

Ha det fint allihopa, återkommer kanske om 5-10 dagar igen med en liten update.

Bra, det går att lära sig hantera och stå ut med ångest rätt bra är min erfarenhet, och en del av den hjälpen har jag fått genom att gå till psykolog. Inte så att jag blivit av med den helt, och det kommer iaf övergående perioder för mig som är jävligt jobbiga, men de perioderna är just övergående. Det går över.

Det är en jävla bra känsla att känna att man kan ta sig igenom svår ångest som man innan trodde bara gick att hantera med mediciner.

Meditation/mindfulness kanske kan vara värt att pröva på? Är ofta ett litet inslag i KBT också.
Citera
2018-06-28, 15:34
  #66
Medlem
Silentminds avatar
En liten, liten update. Jag vet inte om det är någon större poäng att hålla tråden regelbundet uppdaterad, inte så jätteintressant underlag kan jag tyck haha. I vilket fall så har det gått bra, jag vet inte om det är relaterat men har haft lite spänningshuvudvärk och nackont samt muskelryckningar när jag ska sova men allt det har nu gått över och jag känner mig mer eller mindre återställd. Jag vet att det kan ta väldigt lång tid för hjärnan att bli helt återställd efter ett långt bensobruk men just nu mår jag prima och har inget större sug att bruka några substanser överhuvudtaget.
Citera
2019-11-22, 20:02
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
En liten, liten update. Jag vet inte om det är någon större poäng att hålla tråden regelbundet uppdaterad, inte så jätteintressant underlag kan jag tyck haha. I vilket fall så har det gått bra, jag vet inte om det är relaterat men har haft lite spänningshuvudvärk och nackont samt muskelryckningar när jag ska sova men allt det har nu gått över och jag känner mig mer eller mindre återställd. Jag vet att det kan ta väldigt lång tid för hjärnan att bli helt återställd efter ett långt bensobruk men just nu mår jag prima och har inget större sug att bruka några substanser överhuvudtaget.

Tjena! Går det fortfarande bra med allt? Mvh
Citera
2019-11-22, 22:59
  #68
Medlem
Silentminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgs
Tjena! Går det fortfarande bra med allt? Mvh
Hej! Jodå, har äntligen lyckats skaka av mig bensoproblematiken nu. Jag är inte en renlevnadsmänniska men håller mig endast till cannabis numera, och inte heller till överdrift. Det känns oerhört skönt faktiskt.
Citera
2019-11-23, 01:03
  #69
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Hej! Jodå, har äntligen lyckats skaka av mig bensoproblematiken nu. Jag är inte en renlevnadsmänniska men håller mig endast till cannabis numera, och inte heller till överdrift. Det känns oerhört skönt faktiskt.

Riktigt kul att läsa. Håller mig också till cannabis, kan vi gott unna oss efter kampen..
Gott snack
Citera
2019-11-23, 17:04
  #70
Medlem
Silentminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Riktigt kul att läsa. Håller mig också till cannabis, kan vi gott unna oss efter kampen..
Gott snack
Tack! Ja, det känns väldigt skönt. För min del var det så otroligt lätt att få tag på med darknet men trots att jag haft ekonomi att köpa hem så har jag inte känt något sug eller begär.

Jag hade faktiskt inte tänkt på den här tråden på väldigt länge och det kändes lite olustigt att bli påmind om vilket grepp den här skiten hade över mig. Jag kommer nog aldrig röra någon bensodiazepin mer faktiskt, har i situationer av bristande omdöme hamnat i situationer där jag blivit erbjuden benso men har inga problem att neka, det hade varit en omöjlighet att göra för 18 månader sedan.

Bankkontot mår ju bättre också hehe
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback