Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 12:38
  #1
Medlem
Hej.

Jag vill testa daytraiding och har hört gott om Bittrex.

Har idag lite okända coins på en exchange, för att kunna flytta över "värdet" smidigast och billigast, vilka coins bör jag köpa och skicka till Bittrex?

Har gjort det med bitcoins innan, men de tar alltid en fin summa i avgifter.
Citera
2018-05-30, 16:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matrix321
Hej.

Jag vill testa daytraiding och har hört gott om Bittrex.

Har idag lite okända coins på en exchange, för att kunna flytta över "värdet" smidigast och billigast, vilka coins bör jag köpa och skicka till Bittrex?

Har gjort det med bitcoins innan, men de tar alltid en fin summa i avgifter.

Sälj dina okända coins för ETH (om det finns en ETH-pairing) och skicka sedan över ETH till Bittrex. ETH har generellt sett fler pairings än BTC när det gäller lite mer okända coins, överföring av ETH är även snabbare än BTC och kommer med längre fees.

Angående exchange så hade jag nog dock rekommenderat Binance. Bittrex har tappat avsevärt i användning jämfört med dom andra stora sidorna, Binance är den största och mest populära exchangen, de flesta coins strävar efter att listas på den. Nu vet jag inte vilken kinesisk exchange du sitter på men jag kan även tillägga att det tradeas mer på både Huobi, OKEX och Bibox än vad det gör på Bittrex. Du kan kolla markets på coinmarketcap.com för att jämföra daglig volym.
Citera
2018-05-30, 17:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Q
Sälj dina okända coins för ETH (om det finns en ETH-pairing) och skicka sedan över ETH till Bittrex. ETH har generellt sett fler pairings än BTC när det gäller lite mer okända coins, överföring av ETH är även snabbare än BTC och kommer med längre fees.

Angående exchange så hade jag nog dock rekommenderat Binance. Bittrex har tappat avsevärt i användning jämfört med dom andra stora sidorna, Binance är den största och mest populära exchangen, de flesta coins strävar efter att listas på den. Nu vet jag inte vilken kinesisk exchange du sitter på men jag kan även tillägga att det tradeas mer på både Huobi, OKEX och Bibox än vad det gör på Bittrex. Du kan kolla markets på coinmarketcap.com för att jämföra daglig volym.
Nu spelar det ju ingen roll att bittrex har tappat användare men även jag kan rekommendera att man ej använder bittrex då de har väldigt höga avgifter!
Citera
2018-05-30, 17:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matrix321
Hej.

Jag vill testa daytraiding och har hört gott om Bittrex.

Har idag lite okända coins på en exchange, för att kunna flytta över "värdet" smidigast och billigast, vilka coins bör jag köpa och skicka till Bittrex?

Har gjort det med bitcoins innan, men de tar alltid en fin summa i avgifter.
Växla dina coins till någon av de stora, om du är nybörjare kan jag rekommendera Litecoin eller Bitcoin, Ethereum kan vara svårt för nybörjare eftersom man ska hålla på med Gas och Gwei för att skicka en transaktion. Men det är annars ett alternativ
Citera
2018-05-30, 21:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Q
Sälj dina okända coins för ETH (om det finns en ETH-pairing) och skicka sedan över ETH till Bittrex. ETH har generellt sett fler pairings än BTC när det gäller lite mer okända coins, överföring av ETH är även snabbare än BTC och kommer med längre fees.

Angående exchange så hade jag nog dock rekommenderat Binance. Bittrex har tappat avsevärt i användning jämfört med dom andra stora sidorna, Binance är den största och mest populära exchangen, de flesta coins strävar efter att listas på den. Nu vet jag inte vilken kinesisk exchange du sitter på men jag kan även tillägga att det tradeas mer på både Huobi, OKEX och Bibox än vad det gör på Bittrex. Du kan kolla markets på coinmarketcap.com för att jämföra daglig volym.

Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Växla dina coins till någon av de stora, om du är nybörjare kan jag rekommendera Litecoin eller Bitcoin, Ethereum kan vara svårt för nybörjare eftersom man ska hålla på med Gas och Gwei för att skicka en transaktion. Men det är annars ett alternativ

Tack för ni tog er tid att svara.

Har skickat bitcoins innan och avgifterna brukar vara ganska höga för de små summor jag skickar. Så ska köra på Litecoin då avgifterna är lägre, och sen när jag väl fört över så kan jag köpa de minst jag vill ha, eller köpa bitcoin igen.

Ska också ta med mig tipset angående Bittrex, och ska köra på Binance, har redan ett konto där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback