Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 12:37
  #1
Medlem
Hör talas om den?
En diskriminerande gala som hålls för mammor, generellt.

Och var är pappagalan?? Hålls det någon sådan?? Nä, utan bara mammagalan, år efter år... eftersom det är ju det ENDA som räknas, eller hur?? Mammor är ju det enda som räknas, pappor är inget att ha, eller hur?? För det är ju precis vad ni säger.
Diskriminerande fittor som bara tänker på sig själva.

Bojkotta hela skiten!!

Varför skänka pengar till länder där de skaffar 20 barn i varje familj?? Va?
Tro faan det att dödligheten är stor när de håller på sådär som kaniner, håll den i byxorna för faan.
Allt för att föräldrarna ska ha någon som tar hand om dom när de blir äldre, de bryr sig inte om sina barn, att skaffa dom för kärleken, att utbygga sin familj, utan nä, de skaffar barn för att DOM ska få tillgodose SINA behov.
Det ska vara tvärt om!!

Och det är idiotiskt att sådana föräldrar ska få ha barn. Sätta dit barn i världen i sådana skit-länder och förhållanden. Fy faan asså vilka as.
Och de skaffar bara flera barn om ni "hjälper" dom med penga-stöd...

OM det nu är idiotiska "människor" som skänker pengar till denna idiotiskt diskriminerande gala, så borde det gå till att upprätthålla socialen där, och kastrerar alla vuxna!!
Eller atom-bomber och gör parkeringsplatser av hela skit-länderna.
Kastrering behövs iofs på 95% av världens befolkning ändå, för ni är helt dumma i huvudet och borde inte få ha avkommor överhuvudtaget, plus att ni kommer lugnas ner, precis som kastrerade hundar. För faan, kolla bara på "Youtube" vilka idioter ni är. Och "Facebook", och "Instragram", och "Twitter"... diverse bloggar och sociala medier asså...

Hade velat gå ut och prata om detta på "Youtube" och lagt ut, men orkar inte, hoppas någon annan kan göra det som har tid och säga till Svenska folket att skärpa sig och bojkotta skiten!!!
Citera
2018-05-27, 12:40
  #2
Medlem
Om du tycker att det saknas en pappagala, varför startar du då inte en?
Citera
2018-05-27, 13:00
  #3
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Om du tycker att det saknas en pappagala, varför startar du då inte en?
Det är enklare att grina på Flashback än att faktiskt göra någonting.

Och TS, (o-troligt)kul användning av bindestreck genom texten "penga-stöd".
Citera
2018-05-27, 19:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Om du tycker att det saknas en pappagala, varför startar du då inte en?

Hade jag vetat hur man gör, och sköter det, HADE jag gjort det för evigheter sedan.
Sådana diskrimineringar vi pappor får utstå att vi automatiskt är dåliga föräldrar och döms för sådant i vårdnadsdomstolar är så jävla dåligt.
Att inte sådant är fixat för 20 år sedan är hemskt...
Citera
2018-05-27, 19:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det är enklare att grina på Flashback än att faktiskt göra någonting.

Och TS, (o-troligt)kul användning av bindestreck genom texten "penga-stöd".


Hade jag vetat vad jag hade kunnat göra, hade jag gjort det för läääänge sedan...

Haha, men jag visste ju inte vad ordet var för nått.. typ motsats till "girig" :-)
Typ "välstånd".. hrm, kanske ÄR det jag letade efter...
Citera
2018-05-28, 12:14
  #6
Medlem
aina08s avatar
Jag har inget emot att man hyllar mammor, det är dom värda (och så även våra pappor). Delar av galan var säkert jättebra och med bra hyllningar osv (jag såg bara korta delar av galan själv).
Men det jag stör mig på är att så många galor (och de börjar bli många) ska vara med tema att "rädda världen".
Och att skänka pengar till en organisation där dom högsta i organisationen ofta har högre lön än var kanske en hel gala drar in totalt.
Läste tex att Postkodmiljonärens VD har en årslön på drygt 2,5 miljoner (ink bonus) och då finns det andra som tjänar ännu mera i div organisationer (för att inte tala om "fallskärmarna" många får när dom slutar").

Det är fint att vilja hjälpa människor i utsatta läget, fattigdom osv men hur mycket hjälper man egentligen? Och när ska man börja bry sig om de som har det svårt på hemmaplan och i vårt eget land? Det är väldigt många svenskar som inte ens vet att fattigdom faktiskt finns även i Sverige, även om man inte sitter i en hydda byggd av bajs med jordgolv.

Alla gör ju som dom vill men personligen stödjer jag hellre mindre och ofta lokala hjälporganisationer och kyrkor där jag ser att mina pengar gör skillnad. Jag köper tex Situation Stockholm regelbundet och just nu stöder ja även Vid din sida (Stockholm) som göra ett enormt arbete med att hjälpa Stockholms hemlösa pensionärer, som dom flesta verkar ha glömt bort.

http://www.viddinsida.nu/ (kolla deras sida på Facebook så ser man arbetet tydligt!)
http://www.situationsthlm.se/ (säljs inte bara i Stockholm)
__________________
Senast redigerad av aina08 2018-05-28 kl. 12:22.
Citera
2018-05-28, 13:00
  #7
Medlem
Av "självbevarelsedrift" så tittar inte jag på sån skit liksom att jag tycker att mors dag är fullständigt onödig och bara till för affärsmännens inkomster..Har sagt detta i många år till min familj.
I går "uppfyllde" dom min önskan, ingen sa ett skit till mig eller gav mig något, istället så klampade dom in genom dörrn och ville ha mat, kändes som vanligt, typ.
Alla dessa "galor" som går ut på att suga ur pengar av folk, gillar det inte alls! men alla är vi olika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback