Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 12:01
  #1
Medlem
(Vet inte om jag postade i rätt nu)

Kan börja med att säga att jag är usel på skärmar, så svaren får gärna vara svar som ni hade förklarat för mormor och morfar...

Jag vill ha en ny skärm men vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har jag en Asus 27" men vill ha en större. Datorn används till 80% att spela poker på men också andra diverse multitask-grejer.

Att spela poker kräver ju ingen jättestandard på skärm, dock skulle jag gärna vilja ha en skärm som är skarp och får plats med mycket på, gärna bra färger och djup så att det blir lite skönare för ögonen att titta på då jag sitter ca 6-8 timmar om dagen framför skärmen.

Datorn jag har nu är en Lenovo Y70-70 touch, så jag har inte en aning om en 35" 4k skärm ens går att köra på datorn. Det som finns i den är Intel HD Graphics 4600 och NVIDIA GeForce GTX 860M.

Så nu när jag ska kolla runt lite, vad ska jag kolla efter? Hittar endast guider på gaming-skärmar vilket jag kanske inte har så mycket användning av. Spelar i princip aldrig några spel på datorn (spelat Diablo 3 en natt de senaste 3 åren).

Tack på förhand!!
Citera
2018-05-27, 13:21
  #2
Medlem
https://www.komplett.se/kampanj/1213...guiden?tag=ips

Kanske har svaren du söker.
IPS är nog det bästa alternativet för dig men kostar lite mer än andra skärmar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback