Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-27, 09:44
  #1
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ylldes-med-rok



En lägenhetsdörr i ett trapphus i Trollhättan sprängdes, natten mot söndag. Flera personer befann sig inne i lägenheten när explosionen ägde rum. Hela trapphuset fylldes med rök, och polisen har nu inlett en förundersökning om allmänfarlig ödeläggelse.
Klockan hade slagit midnatt när explosionen ägde rum på Hjortmossegatan i Trollhättan. Flera personer befann sig inne i lägenheten när den kraftiga smällen ägde rum. Polisen fick larmet klockan 00.15, och kunde snart slå fast huvuddragen kring händelsen.

– Någon okänd person har på något sätt sprängt entrédörren till lägenheten, säger Andreas Odén, vakthavande befäl vid polisregion Väst.



Någon som vet mer om händelsen?


--------------------------------

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Mod
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2018-05-27 kl. 12:18.
Citera
2018-05-27, 10:40
  #2
Medlem
Skulle tänka mig att det hände i Kronogården eller Lextorp
Citera
2018-05-27, 10:54
  #3
Medlem
Det ska ha hänt på Hjortmossen. Samma hus som Hemköp om jag har fattat rätt.
Citera
2018-05-27, 10:59
  #4
Medlem
ace_secs avatar
En vanlig lördagsnatt i mångkulturens Mecka Trollhättan

Sprängningen skedde alltså på bekvämt, kort gångavstånd från Kronogården, där invandrarandelen ligger på 90%?

Polisen hade nära till platsen.
Citera
2018-05-27, 10:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Victor11
Skulle tänka mig att det hände i Kronogården eller Lextorp

Låt då gärna bli att tänka. Det står uttryckligen i artikeln att det är på Hjortmossegatan, alltså Hjortmossen. Inte så värst långt ifrån Krono, men ingenting är långt ifrån någonting i Trollhättan. Relativt lugnt och trevligt område, även om det naturligtvis var bättre förr (som allt annat).

Bor i närheten men märkte ingenting annat än att det var lite gap och skrik vid den tiden. Inget att reagera över, särskilt med tanke på att det var cruising också.
Citera
2018-05-27, 11:02
  #6
Medlem
DinkyDis avatar
I Trallhatten kan vad som helst hända..😉
Har man någon aning om vad för sorts sprängämne som använts? Det jag tänkte på var uppgifterna om att trapphuset fyllts med rök.
Citera
2018-05-27, 11:03
  #7
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simiisaan
Det ska ha hänt på Hjortmossen. Samma hus som Hemköp om jag har fattat rätt.

Vilket väl är det samma som Hjortmossegatan 123.
Citera
2018-05-27, 11:20
  #8
Medlem
Bostadsrätterna brukar va lugnt, de e dock mittemot.. just hyreslägenheterna kan de hända lite i. Har för mig de va nåt mord på samma sida som bostadsrätterna, lägenheterna uppe på höjden, va några år sen. Minns ej nåt mer om de... va även några barn som sparkat ihjäl en katt i samma område som mordet. Området kallas nog hästskon. Området vid Hemköp e inte jätte mysigt, krebo ligger precis bakom åt kronans håll. Kan hända en del. Glad att jag inte bor i dom områdena. Bör va ett vitt höghus där dörren sprängts om jag gissar rätt. Ni som kommer ihåg mer om händelserna får gärna fylla i luckorna och rätta mig om jag har fel.

Just kronogården ligger på andra sidan 45:an, det är alltså inte i det området det handlar om denna gång. Händelserna jag nämnt har nog inget med detta att göra alls. Det är flera år sedan!
Citera
2018-05-27, 12:48
  #9
Medlem
DinkyDis avatar
Nåväl....
Det är alltså inte värre än lite skador på en fanerad lägenhetsdörr?
Inga fönsterrutor som blåsts ut i lägenheten innanför? Inga skador på ev fönsterrutor intill ytterdörren i entrén? Inga personskador, typ brustna trumhinnor osv? Allt tyder väl på någon form av kraftig smällare mera än en sprängladdning? Pojkstreck?
Citera
2018-05-29, 00:58
  #10
Medlem
No no inget pojkstreck
Citera
2018-05-29, 01:03
  #11
Medlem
Stor knarkhärva med 20 åring i kopplad i thn nu också...
Citera
2018-05-29, 13:07
  #12
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Stor knarkhärva med 20 åring i kopplad i thn nu också...

Benägen att tro dig. Inte bara folie och trallhattar som bebor den stan numera..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback