Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 06:32
  #1
Medlem
År efter år läser man om invandrarlag som skämmer ut sig på planen pga av sitt uppträdande och svinerier mot motståndare & domare. Har nån här tips på ett eller flera såna okända lag i Stockholmsfotbollen oavsett divisionstillhörighet ? Det skulle vara intressant att följa nåra såna lag live i år och se skiten dom ställer till med.
Tack på förhand för svar !
Citera
2018-05-27, 07:12
  #2
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Hammarby?
Citera
2018-05-27, 08:40
  #3
Medlem
manodepressivs avatar
Som liten spoling var FC Inter Orhoy favoritlaget att möta. Karlar i skägg som var större än våra föräldrar skrek och jävlades vid alla domslut. Blev ofta grinigt och tjafsigt.
Citera
2018-05-27, 09:16
  #4
Medlem
arakas avatar
Frågan borde väl vara "finns det något stabilt och sportsligt invandrarlag i Sverige"
Citera
2018-05-27, 09:18
  #5
Medlem
Captinheros avatar
Nu var det nästan 20 år sen jag spelade fotboll men kommer ihåg Vasalund var riktigt dryga att möta
Citera
2018-05-27, 12:54
  #6
Medlem
sne.chilenares avatar
Jag lägger min röst på Vasalund/Essinge tillsammans med tidigare FC INTERORHOY.
Sett en hel generation fostras i den klubben och dem flesta med hett temprament och utvisningar och allmän kalabalik vid pojk och ungdomsmatcher.

Många årskullar i den klubben hade ungdomar från Stockholms Norra förorter och jag måste helt ärligt säga att dem var äckligt duktiga i att trilla boll. Vissa kunde gått riktigt långt med lite flyt.

Som Zlatans första tränare i Ajax sade: "Ge mig elva bad-boys med tuff attityd och jag vinner ligan" vilket han också gjorde.

Tyvärr saknas det en "smart" tuffhet bland svenska tränare för att ta hand om dessa duktiga "gatu"barn.
Med disciplin och en aning fria tyglar kan pojklagen gå riktigt långt.
Citera
2018-05-30, 00:36
  #7
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroche
År efter år läser man om invandrarlag som skämmer ut sig på planen pga av sitt uppträdande och svinerier mot motståndare & domare. Har nån här tips på ett eller flera såna okända lag i Stockholmsfotbollen oavsett divisionstillhörighet ? Det skulle vara intressant att följa nåra såna lag live i år och se skiten dom ställer till med.
Tack på förhand för svar !

År efter år läser man inlägg från stolpskott som stavar sämre än en analfabet med Downs.

Åker du utanför Stockholm någon gång i ditt liv kommer du få se en spännande värld. Åker du utanför Sverige blir världen ännu mer exotisk!

För att hålla mig on topic har jag visserligen lagt av med fotbollen, men alla våra vidrigaste motståndare var sådana som dig - idioter som hatade motståndare snarare än att spela fotboll. Konstigt nog var minst 98% väldigt svenska i sitt ursprung. Kolla några överseriösa rasistlag så lär du få se stor underhållning!
Citera
2018-05-30, 00:42
  #8
Medlem
dysterqvists avatar
kolla korpen fotbolls ligan ,
skrämmande
zomal bie lik dystopisk,,,
Citera
2018-06-01, 13:57
  #9
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroche
År efter år läser man om invandrarlag som skämmer ut sig på planen pga av sitt uppträdande och svinerier mot motståndare & domare. Har nån här tips på ett eller flera såna okända lag i Stockholmsfotbollen oavsett divisionstillhörighet ? Det skulle vara intressant att följa nåra såna lag live i år och se skiten dom ställer till med.
Tack på förhand för svar !

Är det inte ofta så att de som är värst är publiken till vissa lag. Läste om ett gäng som stod och skrek könsord till ett flicklag. Hade dessa lag spelat utan publik så hade det varit mindre stökigt vid matcherna.

Jag har ingen vana av Stockholmslag men väl av Malmölag.
Citera
2018-06-01, 17:45
  #10
Medlem
Cents4s avatar
Inter Orhoy när det kommer till invandrarlag. Ohotad etta.

Vill minnas när jag följde med storebrorsan någon gång under sent 90-tal och dessa skulle möta FC Inter Orhoy. Brorsan som då var lite av en Gattuso i mitten körde en saxning på en viss Martin Mutumba redan efter några minuter varpå tumult utbröt.

"Brushorna" i Orhoy skulle nämligen visa min storebror som hade saxat lagets "stjärna", allt ifrån "du ska få se efter matchen" till "vi ska bränna era hus" fick man höra resterande minuter av matchen. Slutade med 2-3 röda för deras del och en allmänt stökig tillställning. Var rätt vanligt att deras matcher brukade spåra ur fick man senare höra.
Citera
2018-06-02, 00:21
  #11
Medlem
Commissarys avatar
Inter orhoy var från västerort. Henok och Özkan kom från orhoy. Har för mig att det blev Vasalund efter ett par år.
Citera
2018-06-02, 01:27
  #12
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
IFK Stockholm är nog den kandidaten jag kommer på sådär på rak arm. Var väldigt många stökiga matcher när man spelade mot dom. Ofantligt många ungdomar från södra stockholms förorter (Röda linjen alltså) som väljer att spela för den klubben. Då deras hemmaplan ligger i Vårberg så förstår man varför.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback