Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-08-24, 21:38
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedrud
Jag tror det är väldigt svårt att nå 15 cm, däremot kan man nå uppemot 10 cm.
Man kan få problem att springa om jag förstått det rätt.
Nu kommer jag nog inte att göra det, jag tror jag har tillräckligt med positiva sidor som väger upp för att ge mig en chans på dating marknaden.
Naturligtvis ska man enbart överväga en sådan operation vid behov och ifall du inte känner att du är i behov av det så ska du förstås hålla dig ifrån det.

Operationen påverkar inte din mobilitet, åtminstone inte till den grad att det inte skulle vara värt att göra den. Man kan röra sig i princip likadant och lika mycket som innan operationen. Att nå ca 15cm är fullt möjligt ifall man gör två operationer, dvs både lårben och smalben. Väljer man bara lårben kan man nå uppemot ca 10cm.
Citera
2018-08-24, 22:04
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heljen
Naturligtvis ska man enbart överväga en sådan operation vid behov och ifall du inte känner att du är i behov av det så ska du förstås hålla dig ifrån det.

Operationen påverkar inte din mobilitet, åtminstone inte till den grad att det inte skulle vara värt att göra den. Man kan röra sig i princip likadant och lika mycket som innan operationen. Att nå ca 15cm är fullt möjligt ifall man gör två operationer, dvs både lårben och smalben. Väljer man bara lårben kan man nå uppemot ca 10cm.
Kan man verkligen bli så mycket längre?
Jag har läst på lite om benförlängning tidigare och om jag minns rätt så kunde man förlänga underbenen med ca. 6 cm, och lårbenen med ca. 6 cm?
Då låg man på gränsen och riskerade att få problem och att man därför rekommenderades göra något mindre.
Sedan måste man ju ha i åtanke att det skall fungera proportionerligt på min 155 cm långa kropp, då kanske inte mer än 8 - 9 cm skulle vara lämpligt.

Jag har inte uteslutit att göra en benförlängning, men det känns lite tveksamt. Märkligt nog hade jag kanske varit mer benägen att göra det om jag hade varit något längre. Jag trivs med att ha en ovanlig längd, även om det ställer till problem så är det ju definitivt något som utmärker mig och det har jag inget emot.
Citera
2018-08-24, 22:13
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedrud
Kan man verkligen bli så mycket längre?
Jag har läst på lite om benförlängning tidigare och om jag minns rätt så kunde man förlänga underbenen med ca. 6 cm, och lårbenen med ca. 6 cm?
Då låg man på gränsen och riskerade att få problem och att man därför rekommenderades göra något mindre.
Sedan måste man ju ha i åtanke att det skall fungera proportionerligt på min 155 cm långa kropp, då kanske inte mer än 8 - 9 cm skulle vara lämpligt.

Jag har inte uteslutit att göra en benförlängning, men det känns lite tveksamt. Märkligt nog hade jag kanske varit mer benägen att göra det om jag hade varit något längre. Jag trivs med att ha en ovanlig längd, även om det ställer till problem så är det ju definitivt något som utmärker mig och det har jag inget emot.
Ja det kan man. Dock vad gäller smalbenen så är max ca 5cm. Lårbenen däremot kan du förlänga någon cm mer.

Sen är det ju förstås också som du säger med proportioner. Fast med tanke på din längd så är längden viktigare än proportionerna. Sen lägger ingen märke till sånt och syns absolut inte när du har kläder på dig.

Om du har budget och tid för det så skulle du enkelt kunna nå typ 12-13cm. Då hade du hamnat runt 168cm och därmed lika lång eller lite längre än dom flesta kvinnorna.
Citera
2018-08-24, 22:35
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heljen
Ja det kan man. Dock vad gäller smalbenen så är max ca 5cm. Lårbenen däremot kan du förlänga någon cm mer.

Sen är det ju förstås också som du säger med proportioner. Fast med tanke på din längd så är längden viktigare än proportionerna. Sen lägger ingen märke till sånt och syns absolut inte när du har kläder på dig.

Om du har budget och tid för det så skulle du enkelt kunna nå typ 12-13cm. Då hade du hamnat runt 168cm och därmed lika lång eller lite längre än dom flesta kvinnorna.
Har du några tips på vart man ska vända sig om man vill få det gjort?
Jag har rätt bra budget så jag föredrar bra kvalité med låga risker framför lägre priser.
Som sagt, jag kommer nog vänta med det ett tag, men möjligen att det skulle kunna bli aktuellt om 2 - 3 år.
Citera
2018-08-24, 22:40
  #41
Avstängd
Du är 25 år och har aldrig haft en tjej. Är du medveten om att alla normala tjejer i din ålder har legat med kanske 20 pers och har 4-5 förhållanden i bakfickan?

Tror du verkligen dom kommer se på dig med normala ögon när dom får höra att du inte haft en enda flickvän?

Det är kört för dig i Sverige, som för så många andra män, detta är resultatet av dagens sjuka samhällssituation.

Jag är så glad att jag är bög.


Bege dig utomlands och hitta en normal tjej säger jag bara, det finns inget att hämta här för dig.
Citera
2018-08-24, 22:50
  #42
Medlem
Jag förstår att det är svårt för dig som man att vara kortväxt men det där med benförlängning låter jävligt drastiskt, (och smärtsamt). Du är säkert en fin person som så småningom träffar en fin tjej. Ta hand om dig
Citera
2018-08-24, 22:58
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedrud
Har du några tips på vart man ska vända sig om man vill få det gjort?
Jag har rätt bra budget så jag föredrar bra kvalité med låga risker framför lägre priser.
Som sagt, jag kommer nog vänta med det ett tag, men möjligen att det skulle kunna bli aktuellt om 2 - 3 år.
Den senaste märgspiken kallas Stryde och förlängs genom en stark magnet som man sätter på benet. Den klarar dessutom av att bära kroppsvikten så du blir inte rullstolsbunden. Eftersom spiken förlängs med magnet slipper du dom mekaniska klickningarna som gör rätt ont i början.

Dock är det för tillfället bara en kirurg som erbjuder denna spik och det är Dr. Paley i USA. Finns även lämpliga och billigare alternativ i Europa.
Citera
2018-08-24, 22:58
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Du är 25 år och har aldrig haft en tjej. Är du medveten om att alla normala tjejer i din ålder har legat med kanske 20 pers och har 4-5 förhållanden i bakfickan?

Tror du verkligen dom kommer se på dig med normala ögon när dom får höra att du inte haft en enda flickvän?

Det är kört för dig i Sverige, som för så många andra män, detta är resultatet av dagens sjuka samhällssituation.

Jag är så glad att jag är bög.


Bege dig utomlands och hitta en normal tjej säger jag bara, det finns inget att hämta här för dig.
Äh, jag har haft två kk's (båda var mycket äldre än mig dock) och bodde ihop med en tjej ett tag som sa att hon ville att jag skulle bli hennes pojkvän, hade lite sex med henne, kysstes och gjorde det ett par brukade göra. Vi var mer eller mindre officiella även om det tog slut efter typ en vecka.
Jag har legat med en 9 st, så det är nog okej.

Får säga som det är, att jag har haft några förhållanden som inte varit speciellt seriösa.
Tror egentligen inte någon tjej skulle tycka att det är jättekonstigt.

Men att dra utomlands är egentligen inte heller en dum idé, finns många fina tjejer med bra klassiska värderingar utomlands, sen är dom ju 15 cm kortare i vissa länder vilket gör att längden inte längre blir ett problem!
__________________
Senast redigerad av Gedrud 2018-08-24 kl. 23:00.
Citera
2018-08-25, 13:59
  #45
Avstängd
anonym-skribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heljen
Ja, det är utomlands som gäller, USA eller Europa.

Om allt går bra och man har rätt mentalitet och stretchar musklerna varje dag så bör man kunna gå normalt igen efter 4-6 månader. Detta förutsätter att man förlänger ett segment(lårben eller smalben). Man opererar aldrig lårbenen och smalbenen samtidigt. Börjar man med lårben så får man vänta tills man är klar med förlängningen för att operera smalbenen.

Sen måste man förstå att det är en mycket stor operation som sätter stor press på kroppen och man måste också vara beredd på att komplikationer kan uppstå. Är man mentalt förberedd och följer instruktioner noga så bör det inte vara några större problem. Sedan spelar det också roll vilken ålder man är i, om man är man eller kvinna samt vilken ras man tillhör. Allt detta spelar roll för hur bra återhämtning man har.

Man får så klart smärtstillande under perioden man förlänger men den stora smärtan känner man oftast enbart dom två första veckorna. Vissa personer upplever också nervsmärta och den kan va riktigt jävla jobbig. Men det bör ändå noteras att det är smärta man kan hantera.

Om nervsmärtan blir aktuell är det då frågan om kronisk smärta? Man har ju ingen lust att betala en halv mille om det inte blir riktigt bra åtminstone efter projektet. Känner mig stark o rätt snygg nu så skulle va pissigt att bli skruttig pga detta.
Citera
2018-08-27, 12:11
  #46
Medlem
tänkte först klappa dig på axeln för att vara svensk oskuld men var ju inte det som var grejen. jag är över 30 å hade gärna gjort alla 24443 förhållanden ogjorda så varför oroa sig om du hittar den rätta när du väl får ett?
Citera
2018-08-27, 21:50
  #47
Medlem
Ändå imponerad över att du lyckats ligga med så många med den längden. Jag är ändå 15 cm längre än dig och det är ett stort jävla handikapp.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback