Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 01:50
  #1
Medlem
bluecheese105s avatar
Har ett lite irriterande problem. När jag inte rört på musen en liten stund (<10s~) och sedan rör på musen så flimrar skärmen lite och blir svart någon sekund. Har en laptop och har testat koppla ur musen och använda musen som finns på laptopen men problemet består. Någon som kan tänka sig vad det kan bero på och hur jag kan lösa det?

Har en Acer som är 2-3 år gammal och är inte så teknisk av mig så uppskattar så enkla svar som möjligt.

Tack på förhand.
Citera
2018-05-27, 03:59
  #2
Medlem
toydolls avatar
Har du någon energisparfunktion på som buggar? Det låter inte troligt men är det enda jag kan komma på. Testa stäng av dom en stund och se om problemet kvarstår.

Du hittar inställningen någonstans i kontrollpanelen, enklast är dock att du trycker på windowsknappen och skriver "energi" sen väljer du något som heter typ energisparinställningar eller liknande.
Citera
2018-05-27, 09:10
  #3
Medlem
Vad är det för skärm du har? Vilken signal kör du, digitalt (DVI, HDMI, Displayport) eller analogt? (VGA)
Citera
2018-05-27, 23:19
  #4
Medlem
bluecheese105s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Har du någon energisparfunktion på som buggar? Det låter inte troligt men är det enda jag kan komma på. Testa stäng av dom en stund och se om problemet kvarstår.

Du hittar inställningen någonstans i kontrollpanelen, enklast är dock att du trycker på windowsknappen och skriver "energi" sen väljer du något som heter typ energisparinställningar eller liknande.

Har ingen energisparfunktion aktiverad så vitt jag vet. Har laddaren inkopplad hela tiden och har satt in datorn på "bästa prestanda" istället för "bäst batteritid".
Citera
2018-05-27, 23:20
  #5
Medlem
bluecheese105s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AELGEN
Vad är det för skärm du har? Vilken signal kör du, digitalt (DVI, HDMI, Displayport) eller analogt? (VGA)

Använder den inbyggda skärmen som är en del av laptopen, alltså ingen extern skärm. Kan det vara den som pajat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback