2018-05-26, 23:57
Medlem
Älskar värmen på dagen som jag avskyr den på natten... Finns det vettiga portabla ac?

De låter ju en hel del, men tänker att jag kan kyla ner mitt minisovrum, typ 6m, och stänga av den när jag sover.

Tänkte typ den här
https://www.bauhaus.se/aircondition-7000btu.html
Citera
2018-05-27, 00:02
Rekommenderar den stark, har en likadan själv.. Håller med dig angående värmen på nätterna, frukansvärt jobbigt att försöka somna när det är varmt och svettigt
Citera
2018-05-27, 00:12
Medlem
franges avatar
Hade en liknande för ett par år sedan, kostade strax över tusenlappen ny, men att låta den stå på ca 15min innan sänggåendet var underbart. Sänkte inomhustempen i sovrummet med minst 5 grader, sen att den förde ett fint oväsen när den var på är en amnan sak (dock inte värre än en dammsugare), men jag rekommenderar det absolut till den likt mig själv som inte klarar av när det är varmt och bögigt i sovrummet...
Citera
2018-05-27, 00:13
Medlem
Cool! Hur mycket låter den? Typ att man kan sova med den på - så högljudd att den stör ut i övriga lgh trots stängd sovrumsdörren?
Citera
2018-05-27, 00:46
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacketpacket
Cool! Hur mycket låter den? Typ att man kan sova med den på - så högljudd att den stör ut i övriga lgh trots stängd sovrumsdörren?
Du kan knappast sova med någon portabel AC...
Citera
2018-05-27, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacketpacket
Älskar värmen på dagen som jag avskyr den på natten... Finns det vettiga portabla ac?

De låter ju en hel del, men tänker att jag kan kyla ner mitt minisovrum, typ 6m, och stänga av den när jag sover.

Tänkte typ den här
https://www.bauhaus.se/aircondition-7000btu.html
Rekommenderar också den produkten. Väldigt bra. Dock om du sover lätt så kmr du nog inte kunna somna med den
Citera
2018-05-27, 05:56
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du kan knappast sova med någon portabel AC...
Går alldeles utmärkt att sova med en portabel ac igång.
Man vänjer sig vid ljudet, jag tänker inte ens på det längre.

För övrigt så får man lite vad man betalar för. Jag har en ganska dyr från Elektrolux.
Den låter mycket mindre och kan dessutom användas även som värmepump på vintern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in