Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-12, 14:54
  #13
Medlem
T-Todts avatar
En cruiser är ganska rolig. Jag köpte en hyfsat billig för något år sedan och blev semi-nöjd. Problemet verkar vara att dom billiga är mer krävande. Man måste ta i mycket mer för att nå en mindre sträcka än vad en något dyrare kräver. Däremot blir det bra träning. Om du inte har åkt skateboard innan kan det vara värt med en longboard istället, förutsatt att du inte har bra reflexer och balanssinne.
Citera
2018-06-12, 22:15
  #14
Medlem
xmswins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Intresset kan ju också svalna för att man köper en bräda som inte är den man egentligen vill ha. Köp den som verkar bäst för dig.
Om du har stått på en bräda förut kan du ju prova i affär så du vet hur den känns att rulla på...

Den du länkar ovan fungerar bättre i ramper och på betong. Små hårda hjul är inte lika bra i stadsmiljö om du bara vill ha det som färdmedel...Ser ut som en vanlig skateboard. Lite större hjul så rullar den bättre över asfalt och småsten.

jämför:
https://www.bing.com/images/search?q...6C02AED85123D3

Sant, blir nog att jag tar mig till en affär och testar lite. Dock så har jag inte stått på en skateboard innan...men jag har en någorlunda bra balanssinne.

Citat:
Ursprungligen postat av T-Todt
En cruiser är ganska rolig. Jag köpte en hyfsat billig för något år sedan och blev semi-nöjd. Problemet verkar vara att dom billiga är mer krävande. Man måste ta i mycket mer för att nå en mindre sträcka än vad en något dyrare kräver. Däremot blir det bra träning. Om du inte har åkt skateboard innan kan det vara värt med en longboard istället, förutsatt att du inte har bra reflexer och balanssinne.

Var det det runt 800-klassen? Longboards verkar roliga, dock så är de klumpiga...men det finns betydligt fler av dem på begagnatmarknaden så det är en fördel.
Balanssinnet är bra, men är lite sämre när det gäller reflexer. Gick i alla fall bra när jag skulle lära mig att vågsurfa, långt från samma sak då man står på en större bräda...men man lär sig hur lutning/kroppsposition påverkar riktning och balans.
Citera
2018-06-12, 22:21
  #15
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmswin
Var det det runt 800-klassen? Longboards verkar roliga, dock så är de klumpiga...men det finns betydligt fler av dem på begagnatmarknaden så det är en fördel.
Balanssinnet är bra, men är lite sämre när det gäller reflexer. Gick i alla fall bra när jag skulle lära mig att vågsurfa, långt från samma sak då man står på en större bräda...men man lär sig hur lutning/kroppsposition påverkar riktning och balans.
Japp, kring 800. Om jag hade varit dig så hade jag nog köpt en på Stadium. Dom är inte världens bästa men du kan säkert ”testa” dom någon meter. Då kan du känna efter vilken som passar dig. Jag vill minnas att dom har i lite olika storlekar dessutom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback